![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Pussy WagonNo mutta aloitetaas tästäkin oma juttunsa. Lähtökohtana tallin siivouksen yhteydessä käsiin jääny pätkä Pajero V6 koneella ja manuaalilla. Akselistot ilmeisestikkin tuoreemmasta pajerosta, koska levyjarrut joka nurkassa. Koppaa ei juurikaan ole ja hyvä niin, koska mätää niissäkin olis kuitenki ollu. Nimi Pussy Wagon tulee avaimenperästä, joka tuli auton mukana. Avaimenperä ruuvattiin takapuskuriin, josta se nyttemmin on siirtynyt kojelautaan, ku takapuskuri sai luvan lähtee. Ensiks vaihtu renkaat rouheempiin noin 35" boggeria vastaaviin trelleborg twin traktorin gummeihin. Ja takapihalla heti ojaan kiinni. Takapuskurissa näkyykin avaimenperä, jossa pinkki teksti Pussy Wagon. Puu talkoissa Pussy Wagon oli loistava apuväline. Mut sit rupes kiinnostaan että jospas sillä joskus lähtis oikein maastoonki, niin kaarethan siihe pitäs laittaa, että uskaltaa ajaa hurjempiin paikkoihin, ku tämä. Tare kokeilee huimia joustovaroja... ![]() ........jatkuu illemmalla, ku palaan koneelle tallilta. Nyt meneillään takapään kierrejousittaminen, mutta siitä lisää myöhemmin.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Muutamia kuvia tästä joskus nähnyt ja täytyy todeta, että on mielenkiintoinen käkätin. Ja tuo kevennys on tehty ainakin kohtuu karkealla kädellä
![]() ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän se noin kevennetyssä akseli kestää
![]()
__________________
__________________________________________________ _____________________________ Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa. Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
__________________
KYM |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Totta kai kaiken saa hajalle, vaikka vakiorenkailla. Mutta yllättävän kestävä muuten. Minkälaiset tukivarret tulee taakse kierrejousien kanssa? Mitsu, tojota, vai made in finland?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ei kyllä liity aiheeseen mutta onkohan vähä ylivuotisia noi sun polttopuut
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Höh!! Vanha museo kompuutteri (ostettu 1998) tilttas tuossa uudenvuoden tienoolla ja kaveri koitti kyllä sieltä poimia kuvat talteen silloin, mutta mutta.....puuttuu todella tärkeitä kuvia ja sit Pussy Wagonin kaarien teko kuvatki on siellä. Joten huomenna koitetaan uudestaan elvyyttää vanhoja kovalevyjä, että sais sieltä paljon kaivatut kuvat talteen (perkele siellä on lapsukaisenki kaikki vauva kuvat
![]() Jaa että mikkä tukivarret tulee? Ihan on omavalmisteista tulossa 50x50 profiilista 5mm seinällä. Mut ne kuvat ja turinat tuloo ku kerkee. Tai siis jos ny enste sais ne kaarien teko kuvatki ongittua. Jaa että ylivuotisia puita muka ![]() ![]() ![]() ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Mulla olis muutama kuva kun kaaret on vaiheessa joten antaa palaa.
Vai tarkotikko Jare ees näitä? Nää oli tallessa sähköpostissa. Sori jos vääriä ![]()
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#11
|
||||
|
||||
![]()
No siellähän niitä kuvia oliki, mutta hypätää pikkusen takapakkia. Eli originaalit helmat oli surkean mädät joten rautapalkkia helmojen tilalle. Yäk mitä hommaa hitsailla, ku massat ja liimat ym käryää
![]() Helmapalkit tuli vielä hitsattua tukiputkien avulla suoraan nrunkoon, jotta ne olis riittävän tukevat alustat turvakaarille. A-pilarien alaosia piti hieman kolota, jotta etukaaren alakiinnityksen sai paremmin osumaan paikoilleen. Etukaaren ku halusin tuulilasikehikon ulkopuolelle, ettei menis tuulilasi heti muusiks, jos hieman nojailee tai kaatuu. Aika paljon kaikenlaista silppua lähti autosta pois. Tuplapääkaarien hahmottelua. Ja sit Mikan laittamista kuvista näkyykin melko selvästi jo, että millanen kehikko siittä synty. Niin tai noh on mulla suunnitelmissa lisää siihen vielä muutamia putkia, mutta kattoo ny koska ne kerkee ja jaksaa tehdä. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Juu ja apparille piti penkkiä kyhää, mutta vieläkään en ole "ehtiny" siihen laittaa turvavöitä, niin pääosin on kyllä yksin pitäny ajella
![]() Sitte piti alkaa päästä Punkalle ajelee ja tekee reittiä. Noo pressusta äkkiä kattoa, ku lunta tuiskutti pihalla. Tarkoitus olis pellittää katto jossain vaiheessa, jotta se olis turvallisempi mahdollisen kaadon aikana. Renkaat vaihtu takas ajorenkaisiin, vähä peltiäkin sivuun ja perään tuli laiteltua ja "dimple reikiä" niihin. Ammuslaatikko liinoille sakkeleille ja eväille ja Karekselta opituilla "kempin pulteilla" kulmista lattiaan kiinni ![]() Punkan ajojen talkoiden välipäivinä kuskin penkki vaihtunut kuppijakkaraks jossain vaiheessa ja jotain pientä muutakin. Kuten taakse hieman lokasuojia parlokista. Nii ja keulilla Timbertechin vinssi....piti ostaa halpa vinssi, ku autossa oli valmiina sille jo vinssipeti. kiitokset Jeeperille vinssin hommaamisesta. Yli 30km tolla tuli tahkottua pelkkää maastoa, kun tehtiin Punkan ajojen reittiä ja ainoot tekniikka murheet oli katkennu jarruputki ja lehtijousen pultti rungon kolosta tipahti hieman vinoon. Yllättävän hyvin siis kestäny, mutta tosin ei sille nyt mielestäni mitään älytöntä sikaa tullu siellä annettuakaan. No mutta sitten 11.12. katkes apparin puolen jousipakka kokonaa. Just edellisenä iltana, ennen ajoja ja piti olla vinssiautona ajojen aikana! Muutama soitto kavereille, että löytyskö jousipakkaa, mutta ei. Ei auttanu ku viedä auto talliin.......nythän on pakottava tarve tehdä ne kierrejouset sinne ![]() Ja kun lomareissu suunnitelmat meni joulu-uusvuosi akselilla päin persiitä, niin eiku plasma, rälläkkä ja miggi töihin. Kai näistä jotain saa aikaan, ku vaan jaksaa askarrella. Siinä olis jousitaso aihioita. Sitten alkaa hahmottuun akselin paikka. Tukivarsien materiaalina 50x50 profiili 5mm seinällä ja nivelenä joku iso kuorma-auton raidetankon nivel. Nivelen sisällä oleva samaa kokoluokkaa, kuin vetokoukun kuula. Nivel tuli tuollee kyljelleen, ku muuten ei olis saanu sitä purettua pois paikaltaan. Kiinnitys mitsun oman poikkipalkin etupuolelle, kuten näkyy. Kardaania joutuu nyt tosin pidentään noin 25mm, ku siirsin akselia niin taakse samalla, ku mitä se mahtu. Bensatankki estää menemästä taaemmas ![]() Panhardin paikan hahmottelua. Tanko aihiona käytin discoveryn takatukivartta ja puslia, jota tosin joutu hieman pidentään ja vahvistaan, ku on niin surkeen ohutta alunperin. Jousitasot alkaa löytään paikkansa ja stoppari kumet kans. Stoppari kumit on Volvo valpin gummityynyjä Iskarien paikkoja hakemassa ja kokolailla tuollee ne sinne tulikin. Lattiaa joutu jäykistään ja tukemaan runkoon, mutta ne kuvat on vielä tallilla kamerassa......saas nähdä kestääkö ja millainen tuosta sit tulee ajaa? Mut uudempia kuvia taas ku ehtii laittelee. Nyt pitää mennä asentaan iskarit, tekeen jarruputket ja sit odotella, että offimage saa kardaanin valmiiks, että pääsee testaamaan. Viimeksi muokannut Jare : 10.01.2010 14:11 |
#13
|
||||
|
||||
![]()
laitetaaskin pari kuvaa puutalkoista!
ylpeä omistaja poseerausta helmat solmuun |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Joo reikäpeikko vaan pistäyty, ku sillä ei ollu enempääm aikaa
![]() Mutta joo taka-akselin irroitus ja saumojen lopullinen hitsaus+poikittainen lisätuki varsiin ja jo vähän "pohjapanssari/liukulevyä". Tuossa näkyy lattian ja rungon välistä tuentaa, jotta iskarinkorvat toivottavasti pysyy paikoillaan. Tankillekkin piti tarjota hieman lyijymoskaa, ku tuppas perä meneen liian läheltä. Saas nähdä koska joudun luopuun tankista, ku samalla pääsis eroon sitte peräylityksestä. Tankissa tosin toimii bensamittari ja jopa varoitusvalo ku alkaa soppa väheneen......nii hianoo varustetta ku ei oo muissa maastureissa vielä ollu, nii ei raaskis millään luopua ![]() No mutta päivähän meni melko nappiin, ku Make soitteli, että kardaani olis jo tänään valmis.....hitto äkkiä tekeen jarruputket ja kardaanin hakuun, että pääsis vielä ehkä kokeileen?!?!?!? Ja vaikka Sanna jo kovasti pyyteli kotiin, niin oli ihan pakko hurauttaa pihalle pikku testiin ja kyllähän joustaa aivan erilailla, ku lehdillä. Saas nähdä joutuuko hommaan jostain jäykempiä jousia ja ehkä rajoittaan sisäänjoustoja, ku ainakin kuskin puolella tuppaa meneen nyt rengas kiinni sisälokasuojaan.....nooo tutkitaan ja testaillaan, mut nyt ainaki pääsee ens lauantaina Punkalle ajeleen. Ja tuoltahan se nyt altakäsin näyttää. Vielä pitäs jostain hankkia 3mm kulutusterästä tai mitä hardoxia se nyt on tuohon panssariks, ettei kivet ja kannot pääse kardaaniin ja iskareihin käsiks. Nii ja pakoputki pitää kans rakennella, ku nyt on niiiii röyhkee pörinä, ettei jaksa kuunnella sellasta ![]() ![]() Viimeksi muokannut Jare : 10.01.2010 21:47 |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Hyvästi lehtijouset
![]()
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Joko jarruletkut on kireellä tai käkkärin vaijerit ku joustaa nii perkeleesti?
![]()
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() On vielä muutama juttu laitettavaa tällä viikolla, että pääsee ajeleen. Mites Rolling? Joks on kaivettu hangesta esiin ja akku ladattu? |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Kolme kertaa mä kävelin Rollingin ohi ennenku löysin sen
![]() ![]()
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() Mut nyt ostaan pakoputkeen joustopätkää, että sais pakosuoliston rakennettua siistimpi ääniseks. |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Ja Jos poistat alkuperäisen tankin niin ota tankin sisältä toi bensapumppu talteen kun tollesessa pajerossa tarvii olla 3.2bar bensa paine että toimii.
|
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#23
|
||||
|
||||
![]() |
#24
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Miten olis pieni vedonlyönti, antaisko se lisäpotkua Jarrun haaveille? ![]() |
#25
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() viimeks oon tainnut nähdä Jumperin liikkeellä kun Jare oli safarilla Kalkkisissa joskus vuosituhannen alussa......... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HUMMER H1 WAGON | O/M/V Muut | 2 | 29.11.2005 13:10 | |
Wagon renkaat | jiihoo | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 09.09.2005 18:23 |
Wagon | Tapsa_ja_Dumbo | Linkit | 1 | 07.01.2005 10:21 |
Beer VS Pussy | SohNah | Jokes | 0 | 17.05.2002 16:26 |
Fat Pussy | SohNah | Bullshit | 0 | 07.05.2002 22:15 |