Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.01.2010, 11:17
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Pussy Wagon


No mutta aloitetaas tästäkin oma juttunsa. Lähtökohtana tallin siivouksen yhteydessä käsiin jääny pätkä Pajero V6 koneella ja manuaalilla. Akselistot ilmeisestikkin tuoreemmasta pajerosta, koska levyjarrut joka nurkassa.

Koppaa ei juurikaan ole ja hyvä niin, koska mätää niissäkin olis kuitenki ollu.

Nimi Pussy Wagon tulee avaimenperästä, joka tuli auton mukana. Avaimenperä ruuvattiin takapuskuriin, josta se nyttemmin on siirtynyt kojelautaan, ku takapuskuri sai luvan lähtee.

Ensiks vaihtu renkaat rouheempiin noin 35" boggeria vastaaviin trelleborg twin traktorin gummeihin. Ja takapihalla heti ojaan kiinni. Takapuskurissa näkyykin avaimenperä, jossa pinkki teksti Pussy Wagon.






Puu talkoissa Pussy Wagon oli loistava apuväline.





Mut sit rupes kiinnostaan että jospas sillä joskus lähtis oikein maastoonki, niin kaarethan siihe pitäs laittaa, että uskaltaa ajaa hurjempiin paikkoihin, ku tämä. Tare kokeilee huimia joustovaroja...





........jatkuu illemmalla, ku palaan koneelle tallilta. Nyt meneillään takapään kierrejousittaminen, mutta siitä lisää myöhemmin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.01.2010, 11:23
Gravedigger:n Avatar
Gravedigger Gravedigger ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Laukaa
Viestit: 1.125
Perusasetus

Muutamia kuvia tästä joskus nähnyt ja täytyy todeta, että on mielenkiintoinen käkätin. Ja tuo kevennys on tehty ainakin kohtuu karkealla kädellä Tietenkin jos lattian vaihtaa verkkoon niin saa kevyemmän Mites muuten pajeron voimansiirto kestää tuommoisia renkaita.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.01.2010, 11:31
Offipiru:n Avatar
Offipiru Offipiru ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.05
Sijainti: Lahti-city, Finland
Viestit: 2.515
Perusasetus

Kyllähän se noin kevennetyssä akseli kestää
__________________
__________________________________________________ _____________________________
Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa.

Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.01.2010, 12:00
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.01.2010, 13:49
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gravedigger Näytä viesti
Mites muuten pajeron voimansiirto kestää tuommoisia renkaita.
Olen seurannut vierestä, kun pitkällä pajerolla ajetaan kaasu pohjassa 15/39.5-15 swambbereilla. Voimansiirrosta ei hajonnut muuta, kuin etukardaanin ristikosta varisi neulat pois. Pirun lujaa se tietysti kulki, erityisesti pakilla.

Totta kai kaiken saa hajalle, vaikka vakiorenkailla. Mutta yllättävän kestävä muuten.

Minkälaiset tukivarret tulee taakse kierrejousien kanssa? Mitsu, tojota, vai made in finland?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.01.2010, 22:13
AAPEEE AAPEEE ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.04
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 528
Perusasetus

Ei kyllä liity aiheeseen mutta onkohan vähä ylivuotisia noi sun polttopuut
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.01.2010, 22:39
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Höh!! Vanha museo kompuutteri (ostettu 1998) tilttas tuossa uudenvuoden tienoolla ja kaveri koitti kyllä sieltä poimia kuvat talteen silloin, mutta mutta.....puuttuu todella tärkeitä kuvia ja sit Pussy Wagonin kaarien teko kuvatki on siellä. Joten huomenna koitetaan uudestaan elvyyttää vanhoja kovalevyjä, että sais sieltä paljon kaivatut kuvat talteen (perkele siellä on lapsukaisenki kaikki vauva kuvat). Joten kuvapäivityksiä ei tulekkaan tänään.

Jaa että mikkä tukivarret tulee? Ihan on omavalmisteista tulossa 50x50 profiilista 5mm seinällä. Mut ne kuvat ja turinat tuloo ku kerkee. Tai siis jos ny enste sais ne kaarien teko kuvatki ongittua.

Jaa että ylivuotisia puita muka Tua parempia.......no joo, noi alemman kuvan kepakot meni kyl pellon reunaan odottaan maatumista
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.01.2010, 23:27
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Olen seurannut vierestä, kun pitkällä pajerolla ajetaan kaasu pohjassa 15/39.5-15 swambbereilla. Voimansiirrosta ei hajonnut muuta, kuin etukardaanin ristikosta varisi neulat pois. Pirun lujaa se tietysti kulki, erityisesti pakilla.

Totta kai kaiken saa hajalle, vaikka vakiorenkailla. Mutta yllättävän kestävä muuten.
Niin, pakillahan se pääsiäis Pajero nousi korkeemmalle siinä mäessä kun ykkösellä tahi kakkosella.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.01.2010, 23:31
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pjtk Näytä viesti
Niin, pakillahan se pääsiäis Pajero nousi korkeemmalle siinä mäessä kun ykkösellä tahi kakkosella.
Pienessä mäessä, kevyellä kaasulla. Kai ne renkaat piti paremmin taakse päin.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.01.2010, 00:57
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Mulla olis muutama kuva kun kaaret on vaiheessa joten antaa palaa.









Vai tarkotikko Jare ees näitä? Nää oli tallessa sähköpostissa. Sori jos vääriä
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.01.2010, 13:41
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

No siellähän niitä kuvia oliki, mutta hypätää pikkusen takapakkia. Eli originaalit helmat oli surkean mädät joten rautapalkkia helmojen tilalle. Yäk mitä hommaa hitsailla, ku massat ja liimat ym käryää



Helmapalkit tuli vielä hitsattua tukiputkien avulla suoraan nrunkoon, jotta ne olis riittävän tukevat alustat turvakaarille.



A-pilarien alaosia piti hieman kolota, jotta etukaaren alakiinnityksen sai paremmin osumaan paikoilleen. Etukaaren ku halusin tuulilasikehikon ulkopuolelle, ettei menis tuulilasi heti muusiks, jos hieman nojailee tai kaatuu.


Aika paljon kaikenlaista silppua lähti autosta pois.



Tuplapääkaarien hahmottelua.


Ja sit Mikan laittamista kuvista näkyykin melko selvästi jo, että millanen kehikko siittä synty. Niin tai noh on mulla suunnitelmissa lisää siihen vielä muutamia putkia, mutta kattoo ny koska ne kerkee ja jaksaa tehdä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.01.2010, 14:04
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Juu ja apparille piti penkkiä kyhää, mutta vieläkään en ole "ehtiny" siihen laittaa turvavöitä, niin pääosin on kyllä yksin pitäny ajella


Sitte piti alkaa päästä Punkalle ajelee ja tekee reittiä. Noo pressusta äkkiä kattoa, ku lunta tuiskutti pihalla. Tarkoitus olis pellittää katto jossain vaiheessa, jotta se olis turvallisempi mahdollisen kaadon aikana. Renkaat vaihtu takas ajorenkaisiin, vähä peltiäkin sivuun ja perään tuli laiteltua ja "dimple reikiä" niihin. Ammuslaatikko liinoille sakkeleille ja eväille ja Karekselta opituilla "kempin pulteilla" kulmista lattiaan kiinni Nii ja kuskille turvavyöt.



Punkan ajojen talkoiden välipäivinä kuskin penkki vaihtunut kuppijakkaraks jossain vaiheessa ja jotain pientä muutakin. Kuten taakse hieman lokasuojia parlokista. Nii ja keulilla Timbertechin vinssi....piti ostaa halpa vinssi, ku autossa oli valmiina sille jo vinssipeti. kiitokset Jeeperille vinssin hommaamisesta.
Yli 30km tolla tuli tahkottua pelkkää maastoa, kun tehtiin Punkan ajojen reittiä ja ainoot tekniikka murheet oli katkennu jarruputki ja lehtijousen pultti rungon kolosta tipahti hieman vinoon. Yllättävän hyvin siis kestäny, mutta tosin ei sille nyt mielestäni mitään älytöntä sikaa tullu siellä annettuakaan.


No mutta sitten 11.12. katkes apparin puolen jousipakka kokonaa. Just edellisenä iltana, ennen ajoja ja piti olla vinssiautona ajojen aikana! Muutama soitto kavereille, että löytyskö jousipakkaa, mutta ei. Ei auttanu ku viedä auto talliin.......nythän on pakottava tarve tehdä ne kierrejouset sinne




Ja kun lomareissu suunnitelmat meni joulu-uusvuosi akselilla päin persiitä, niin eiku plasma, rälläkkä ja miggi töihin. Kai näistä jotain saa aikaan, ku vaan jaksaa askarrella. Siinä olis jousitaso aihioita.


Sitten alkaa hahmottuun akselin paikka. Tukivarsien materiaalina 50x50 profiili 5mm seinällä ja nivelenä joku iso kuorma-auton raidetankon nivel.


Nivelen sisällä oleva samaa kokoluokkaa, kuin vetokoukun kuula. Nivel tuli tuollee kyljelleen, ku muuten ei olis saanu sitä purettua pois paikaltaan. Kiinnitys mitsun oman poikkipalkin etupuolelle, kuten näkyy. Kardaania joutuu nyt tosin pidentään noin 25mm, ku siirsin akselia niin taakse samalla, ku mitä se mahtu. Bensatankki estää menemästä taaemmas


Panhardin paikan hahmottelua. Tanko aihiona käytin discoveryn takatukivartta ja puslia, jota tosin joutu hieman pidentään ja vahvistaan, ku on niin surkeen ohutta alunperin.



Jousitasot alkaa löytään paikkansa ja stoppari kumet kans. Stoppari kumit on Volvo valpin gummityynyjä



Iskarien paikkoja hakemassa ja kokolailla tuollee ne sinne tulikin. Lattiaa joutu jäykistään ja tukemaan runkoon, mutta ne kuvat on vielä tallilla kamerassa......saas nähdä kestääkö ja millainen tuosta sit tulee ajaa?



Mut uudempia kuvia taas ku ehtii laittelee. Nyt pitää mennä asentaan iskarit, tekeen jarruputket ja sit odotella, että offimage saa kardaanin valmiiks, että pääsee testaamaan.

Viimeksi muokannut Jare : 10.01.2010 14:11
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.01.2010, 20:07
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.049
Perusasetus

laitetaaskin pari kuvaa puutalkoista!

ylpeä omistaja


poseerausta


helmat solmuun
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 10.01.2010, 20:15
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Jousitasot alkaa löytään paikkansa ja stoppari kumet kans. Stoppari kumit on Volvo valpin gummityynyjä
Sinnekin talliin on pesiytynyt reijittäjä peikko.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 10.01.2010, 21:43
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Joo reikäpeikko vaan pistäyty, ku sillä ei ollu enempääm aikaa

Mutta joo taka-akselin irroitus ja saumojen lopullinen hitsaus+poikittainen lisätuki varsiin ja jo vähän "pohjapanssari/liukulevyä".


Tuossa näkyy lattian ja rungon välistä tuentaa, jotta iskarinkorvat toivottavasti pysyy paikoillaan. Tankillekkin piti tarjota hieman lyijymoskaa, ku tuppas perä meneen liian läheltä. Saas nähdä koska joudun luopuun tankista, ku samalla pääsis eroon sitte peräylityksestä. Tankissa tosin toimii bensamittari ja jopa varoitusvalo ku alkaa soppa väheneen......nii hianoo varustetta ku ei oo muissa maastureissa vielä ollu, nii ei raaskis millään luopua




No mutta päivähän meni melko nappiin, ku Make soitteli, että kardaani olis jo tänään valmis.....hitto äkkiä tekeen jarruputket ja kardaanin hakuun, että pääsis vielä ehkä kokeileen?!?!?!? Ja vaikka Sanna jo kovasti pyyteli kotiin, niin oli ihan pakko hurauttaa pihalle pikku testiin ja kyllähän joustaa aivan erilailla, ku lehdillä.


Saas nähdä joutuuko hommaan jostain jäykempiä jousia ja ehkä rajoittaan sisäänjoustoja, ku ainakin kuskin puolella tuppaa meneen nyt rengas kiinni sisälokasuojaan.....nooo tutkitaan ja testaillaan, mut nyt ainaki pääsee ens lauantaina Punkalle ajeleen.



Ja tuoltahan se nyt altakäsin näyttää. Vielä pitäs jostain hankkia 3mm kulutusterästä tai mitä hardoxia se nyt on tuohon panssariks, ettei kivet ja kannot pääse kardaaniin ja iskareihin käsiks. Nii ja pakoputki pitää kans rakennella, ku nyt on niiiii röyhkee pörinä, ettei jaksa kuunnella sellasta Nii ja jarrut ilmata

Viimeksi muokannut Jare : 10.01.2010 21:47
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 10.01.2010, 22:38
elhapero:n Avatar
elhapero elhapero ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.07
Sijainti: Tammela.Finland
Viestit: 1.479
Perusasetus

Hyvästi lehtijouset
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK
Maplehill Productions
http://www.pajakallio.fi/
http://www.ipefix.fi/
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 11.01.2010, 08:09
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Joko jarruletkut on kireellä tai käkkärin vaijerit ku joustaa nii perkeleesti?
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 11.01.2010, 10:25
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika.U Näytä viesti
Joko jarruletkut on kireellä tai käkkärin vaijerit ku joustaa nii perkeleesti?
Jarruletku ja putket tuli uuteen malliin, joten niistä ei pitäs enään olla murhetta. Mut käppärin vaijerit joutuu kyl irroittaan ennen lauantain Punkan ajoja.....tai sit keksiin jotkuu pidennys hässäkät Ne on kireellä ku viulun kielet ulosjoustoissa

On vielä muutama juttu laitettavaa tällä viikolla, että pääsee ajeleen. Mites Rolling? Joks on kaivettu hangesta esiin ja akku ladattu?
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 11.01.2010, 11:52
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Kolme kertaa mä kävelin Rollingin ohi ennenku löysin sen Käänsin avaimesta ja katso, sehän lähti tulille. Pikkasen oli hommaa lumen luonnissa, sisältä että ulkoa. Kiva siinä pellolla oli paskarinkiä pyörittää ku lumi pöllys
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 11.01.2010, 15:30
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika.U Näytä viesti
Kiva siinä pellolla oli paskarinkiä pyörittää ku lumi pöllys
Ne oli munkin testiajon eka osuus Oli niin mukavan pluikasta takavedolla ja traktorin fillareilla pajan pihalla, että oli ihan pakko suditella hetkinen


Mut nyt ostaan pakoputkeen joustopätkää, että sais pakosuoliston rakennettua siistimpi ääniseks.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 11.01.2010, 23:09
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.809
Perusasetus

Ja Jos poistat alkuperäisen tankin niin ota tankin sisältä toi bensapumppu talteen kun tollesessa pajerossa tarvii olla 3.2bar bensa paine että toimii.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 12.01.2010, 13:47
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
Ja Jos poistat alkuperäisen tankin niin ota tankin sisältä toi bensapumppu talteen kun tollesessa pajerossa tarvii olla 3.2bar bensa paine että toimii.
Joo niin mä vähän epäilinki, että peli toimii parhaiten omalla pumpullaan.......jos sit jossain vaiheessa alkaa muutosta tekeen. Seuraavaks olis kyl halu jatkaa Swamp Jumper Toyotaa lopultakin......saiskohan sen kilpiin jo tän vuoden aikana
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 12.01.2010, 15:20
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.049
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
saiskohan sen kilpiin jo tän vuoden aikana
ohhoh?
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 12.01.2010, 19:12
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Seuraavaks olis kyl halu jatkaa Swamp Jumper Toyotaa lopultakin......saiskohan sen kilpiin jo tän vuoden aikana
toinen ohhoh?
Miten olis pieni vedonlyönti, antaisko se lisäpotkua Jarrun haaveille?
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 12.01.2010, 19:21
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.132
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
toinen ohhoh?
Miten olis pieni vedonlyönti, antaisko se lisäpotkua Jarrun haaveille?
kolmas ohhoh
viimeks oon tainnut nähdä Jumperin liikkeellä kun Jare oli safarilla Kalkkisissa joskus vuosituhannen alussa.........
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HUMMER H1 WAGON O/M/V Muut 2 29.11.2005 13:10
Wagon renkaat jiihoo Tekniikka & Jutustelu 28 09.09.2005 18:23
Wagon Tapsa_ja_Dumbo Linkit 1 07.01.2005 10:21
Beer VS Pussy SohNah Jokes 0 17.05.2002 16:26
Fat Pussy SohNah Bullshit 0 07.05.2002 22:15


Sivu luotu: 07:42 (GMT +2).