![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() kysymyksiä insa saharoistano niin eli patrollista tarvis saada parempi etenemään auraamattomilla metsäteillä..kitka lukko on jo etu akselille lisätty ja taka kitka kiritty niin että ristiriipunnassakin puskee vielä hyvin eteen päin.korin korotus on myös tehty ja jouset taottu korkeammiksi,vakaaja poistettu ja joustoja ulospäin lisätty pitemmillä iskareilla.mutta se pito.. ![]() ![]() ![]() lähinnä siis kiinnostaisi tietää näillä renkailla ajaneilta että onko toi rengasmelu mitä luokkaa..siedettävä vai kuulosuojaimet yli 60 ![]() ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kyseessä lienevät AT:t
Rangessa on Insan Sahara AT:t alla ja alkuvaikeuksien jälkeen eivät melullaan häiritse. Kesällä eivät -kulu käsiin- ja hyvä pito mikä sillä AT kuviolla nyt voi olla. Talvella semmoinen peruspulkkaliukuri kuten BFG AT. Ei näy vaikuttavan kulutukseen vastaavaan samankokoiseen pyörään. Alkuvaikeuksina oli löytää rungoltaan ehjiä, täristämmättömiä renkaita. Kuusi piti kokeilla, että neljä löytyi... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Minulla oli LJ:ssä Saharat ja nyt on Runnerissa. Omat kokemukset on olleet hyviä. Ei melua paljoa. Pientä hurinaa pitävät, mutta ei juuri normaalia enempää. Omasta mielestä parempi pito talvella kuin AT-kuviot (ainakin parempi pito kuin Insa Ranger ja BFG AT). Kuluu asfaltilla nopeammin kuin AT ja pitää tsiljoona kertaa paremmin tieltä poistuttaessa. Alla olleet ympäri vuoden.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
sitä en tiedä onko toi AT kumi vai ei ..aika karkeen olonen kuvio kyllä alterrainiks. ja joo sehän noissa pinnoitetuissa aina on "riskinä" että rungot on mitä on
![]() ![]() ![]() ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ei kai Saharaa ole kuin yhtä kuviota. Insa Ranger on AT. Mikään economy-rengas Saharakaan ei ole. Perstuntumalla puoli litraa nousi Runnerin kulutus BFG:n All terraaneihin verrattuna. Liekkö ollut hyvää tuuria vain, mutta Insan renkaita on kaksitoista kaikkiaan tullut ostettua ja yhdessäkään ei ole ollut mitään vikaa.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Rangella päästelin toista sataa ja ei se äänimaailma juuri muuttunut ajoiko Insoilla vai -pakettiauto-nokialaisilla, toisin kuin esim. 265 Fedimoilla.
Kunhan vaan saat tarkastettua että rungot ovat ehjät ei pitäisi olla ihan lopun ajan kauppa. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mistä tietää, että runko on ehjä? Nimim. Ei rengasalan tuntija.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Itse huomasin sen ajossa, täristi 80-100 km/h paljon. Yritettiin siinä mm. hiekkaa tasapainotukseen, mutta täristi edelleen. Vaihtamalla rengas vaiva selvisi. Rengaskone ei välttämättä heittoa/rungon heittoa näytä, kun ei siinä ole rasitusta pitopinnalle.
Mutta...Insat edelleen alla ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Metsuri-Hilmassa on insa turbo saharat, 235/70x16, eli ihan keskenkasvuiset rimpulat, mutta ihan hyvin toimineet. Ei juurikaan mölyä kadulla tai tiellä, nappulakuvio tuntuu purevan lumessa ja kun lataa lavan täyteen puuta nii menee vieläkin paremmin. Just eilen ajelin 30 cm hangessa kuorman kanssa ja menee....
Talvirenkaana toimii nelivetoisena, mutta jarrutusmatka liukkaissa risteyksissä vaatii ennakointia.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Niitä on tosin vähän paranneltu, ammuttu nastoja ja viilletty viiltoja. Nyt niillä voi jopa talvella ajaa. Ilman ed. toimenpiteitä oli kyllä melko liukkaat. |
#12
|
|||
|
|||
![]()
mulla oli ne pinnoitetut nappula renkaat, liukkaat tosin ja ääntä pitivät. mutta ei häiritsevästi. liukasradalla kävin (2-vaihe) noilla renkailla ja -99 L200, ei kyllä 100m riittänyt pysähtymiseen 50 vauhdista.
että ihan hyvät renkaat olivat, koossa 31x10,5x16, vois kokeilla uudestaankin ku tulee autonvaihto eteen
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#13
|
|||
|
|||
![]()
tietääkö kukaan sanoa siitä kaupunki legendasta että insat ois todellisuudessa korkeampia mitä pitäis ja esim 235/85r16 jonka pitäis olla 805mm korkea ja 33x12,5x15 pitäis olla 839mm kirjojen mukaan niin todellisuudessa halkaisia ois aikalailla sama
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]()
^ Ei oo mitään kaupunkilegendaa vaan täyttä totta jos puhutaan pinnatuista maastokumeista.
Sillä alkuperäisellä normikokoisella rungolla on ollut n. 10 milliä pintaa, kun sen tilalle pannaan 20-25 milliä maastopintaa niin halkaisija kasvaa sen tuuman. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
235/75-15 insat on halkaisijaltaan noin 30.5 tuumaa uutena.
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
4Runner kysymyksiä | Turo´s HeavyGee | Tekniikka & Jutustelu | 50 | 20.01.2015 10:35 |
Insa Turbo Dakar vai Insa Turbo Mountain? | laattamies | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 05.04.2010 19:19 |
HDJ80 kysymyksiä.. | LöpöLassi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 12.06.2009 22:02 |
Patrolli kysymyksiä | Eissä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 27.08.2007 23:45 |
Tukivarsi kysymyksiä | JERKKU | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.03.2006 19:50 |