Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.10.2008, 15:50
MotorPsycho:n Avatar
MotorPsycho MotorPsycho ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.06
Sijainti: NURMES/KUOPIO Finland.
Viestit: 411
Perusasetus

patrol mittaristo ja sähkökaaviota


käykö 80 lukuisen patrollin kierroslukumittaristollinen mittaristo vanhempaan ilman johtomuutoksia. missä ja millainen on mittariston jännitteen alennin kun on mittarit pimeenä. tai kytkkentäkaavioita onko jollain kun en itse osannut internetistä etsiä.


Viimeksi muokannut MotorPsycho : 28.01.2009 18:53
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.10.2008, 16:17
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MotorPsycho Näytä viesti
käykö 80 lukuisen patrollin kierroslukumittaristollinen mittaristo vanhempaan ilman johtomuutoksia. missä ja millainen on mittariston jännitteen alennin kun on mittarit pimeenä. tai kytkkentäkaavioita onko jollain kun en itse osannut internetistä etsiä.
Jännitteenalennin on kuskin jalkotilassa. Muistaakseni siinä oli teksti 24/12 tai jotain sinne päin.

160:een ainakin löytyis sähkökaavio.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.10.2008, 16:19
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

jännitteen alennenin on muistaakseni mittariston alla. sellanen pikku laatikko, mut veikkaampa et on jo pimeenä kuten useissa muissakin patrollessa. laita uus alennin vaan suosiolla tai jos on esim. mankalla tai Laa puhelimella alennin nii haarota siitä. ne mittarit viel varmaan alle watin tehoo joten ei sinänsä ongelmaa...

mittaristot muistaakseni käy päikseen ilman sen kummempaa sovittelua. varmaks en kyl mee vannomaan...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.10.2008, 16:27
MotorPsycho:n Avatar
MotorPsycho MotorPsycho ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.06
Sijainti: NURMES/KUOPIO Finland.
Viestit: 411
Perusasetus

kiitos nopeista vastauksista. laitan sit uuden kun ei kehtaa ruveta purkamaan tietämättä et onko auto aamulla aina ajokunnossa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.10.2008, 21:20
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.797
Perusasetus

käy mittarit keskenään tosin kiekka mittari tarvii johtosarjan uudemmasta missä on vakiona jenka mittari.tai sittten rakennella itse tohon se johto sarja.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.10.2008, 20:53
HannuNurminen:n Avatar
HannuNurminen HannuNurminen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 24.03.03
Sijainti: heinola 10, Finland.
Viestit: 818
Perusasetus

niin ja kai se kierroksen lukija anturikin pitäs olla siel jakopäässä muistaakseni...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.01.2009, 20:36
MotorPsycho:n Avatar
MotorPsycho MotorPsycho ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.06
Sijainti: NURMES/KUOPIO Finland.
Viestit: 411
Perusasetus

löytyisikö sitä sähkökaaviota keltään eli mallia kierroslukumittarilla varustetut tai jotain. vm 86? en muista minkä ikäinen oli tuo mistä otin mittarit.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.01.2009, 18:55
MotorPsycho:n Avatar
MotorPsycho MotorPsycho ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.06
Sijainti: NURMES/KUOPIO Finland.
Viestit: 411
Perusasetus

vielä kaipailisi kaaviota
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.01.2009, 19:10
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Laita vaikka privaan sellainen sähköpostiosoite, johon voi lähettää ison tiedoston (1,2Mb).

Tänne linkitetyt kuvat kun pienenevät automaattisesti niin paljon, ettei niistä saa enää mitään selvää...

Tai sitten vain käyt lataamassa oman korjauskäsikirjan tuolta linkin takaa:

http://forums.bauchan.org/portal/downloads.php?dcid=18
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.02.2009, 20:47
MotorPsycho:n Avatar
MotorPsycho MotorPsycho ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.06
Sijainti: NURMES/KUOPIO Finland.
Viestit: 411
Perusasetus

noentäpäsitten taas ongelma kun olen olettanut että paatrollin 3.3 d on aina samanlainen. eli kieroslukumittarin anturin otin tuosta uudemmasta (olikohan 86) ja oletus oli että laitan sen tuohon 83 malliseen mut mut... jakopäässä ei ole samassa paikkaa reikää anturille ja oletin että sivussa olevan saman kokoisen peitelevyn poistamalla anturi käy paikoilleen, eli väärässä olin ja anturi EI käy paikoilleen.kaikki mittarit ja osa piuhoja jo vaihdettu ja taasko turhaan.. ei innosta moottorin vaihto tai jakopään purkaminen. onkohan antureita vanhempaan (83) erilaisia.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.08.2010, 19:39
Juhizz:n Avatar
Juhizz Juhizz ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.09.09
Sijainti: Lapinlahti
Viestit: 244
Perusasetus

onko se jännitteen alennin semmonen mihin tulee 3-johtoo??yks niistä menee mittaristoon?oiskos jollai kaavioita tohon,ku ei sinne virtaa tuu?
auto on -82
edit: nii pitäskö sinne mittaristolle tulla 24v kans?ja mihin johtoon?

Viimeksi muokannut Juhizz : 14.08.2010 19:56
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.08.2010, 21:13
Juhizz:n Avatar
Juhizz Juhizz ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.09.09
Sijainti: Lapinlahti
Viestit: 244
Perusasetus

oiskohan noissa mittareissa vikaa?lämpömittari pelaa kun laittaa johon maihin.muut mittarit ei pelaa jos johtoja maihin tyrkkii,ei pelaa kun volttimittari tossa..
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.08.2010, 19:44
Juhizz:n Avatar
Juhizz Juhizz ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.09.09
Sijainti: Lapinlahti
Viestit: 244
Perusasetus

mikä multa jää älyämättä?.12v kun laittaa mittaristolle toiselta akulta niin maadottelemalla mittariston takaa mittarit pelaa,mut jos esim öljynpaine mittarin johon laittaa maihin niin ei toimi,johtojenki pitäs mittaristolle asti olla ehjät...
lisämaitaki oon viritelly mut ei..
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 24.08.2010, 06:44
OPA:n Avatar
OPA OPA ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.03.03
Sijainti: Kajaani city, Finland.
Viestit: 1.279
Perusasetus

otithan oikeanpuoleisesta/pelkääjänpuolen akusta?
__________________
OPA
Patrol "Boar" pätkästy -82
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 19.10.2010, 13:43
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jv Näytä viesti
jännitteen alennenin on muistaakseni mittariston alla. sellanen pikku laatikko, mut veikkaampa et on jo pimeenä kuten useissa muissakin patrollessa. laita uus alennin vaan suosiolla tai jos on esim. mankalla tai Laa puhelimella alennin nii haarota siitä. ne mittarit viel varmaan alle watin tehoo joten ei sinänsä ongelmaa...

mittaristot muistaakseni käy päikseen ilman sen kummempaa sovittelua. varmaks en kyl mee vannomaan...

Joo o mutta mihin johtoon liitetään, eli kun tuolta linkistä ladattua manuskaa tavailin, niin vaikuttaisi? että 1 napaan 24v joka sitten mittariston sisällä muokattaisiin 12V (voltage regulator) ? vai ymmärsinkö jossain kohti väärin..
tai ainakin 1 napaan tulee mulla 24V
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 19.10.2010, 18:06
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

mittariston pohjaan syötetään 12V eli siellä oli joku nasta vai oliko peräti lattapaikka johon pysty syöttää sen virran. mittariston piirilevyssä luki aina et mikä karva on mikä, oliko ollu ing, tai ign tai jotain johka syötin 12V nii pelaa. mul on jännitteenalennin virtalukon jälkeen joten mittaristo alkaa saamaan virtaa...

johkii napaan tulee tosiaan 24V koska volttimittari pelaa hieman huonosti jos sekin haistelis alentimelta tulevaa virtaa 12V tulee alunperin sieltä mittariston alla olevasta erillisestä alentimesta...
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 19.10.2010, 18:54
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

kiitosta. kokeillaan



Edit: kokeilin, mittailin, juurikin tuo ign menee "1"napaan, ja siihen tuli 24V joten liekköhän jo mittarit moro

Viimeksi muokannut Jari : 19.10.2010 19:46
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 21.10.2010, 13:29
Juhizz:n Avatar
Juhizz Juhizz ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.09.09
Sijainti: Lapinlahti
Viestit: 244
Perusasetus

ite laittelin 24v virtaa noille mittareille.en tiiä särkykö sillä vai oliko jo muuten rikki,mut vika löyty antureista.ja se virta tullu tohon toiselta akulta oli joku vaa vieny pätkän johtoo,nyt on alentimen kautta.
löpö mittarin sai pelaamaan kun johon ehjäs anturin päästä,lämpömittari uusiks ja joku yleis mallin ö-paine mittari.
jossain on kuvia tosta kytkennästä jos on tarvetta?
__________________
http://www.monkeybay4x4.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HDJ-80 mittaristo Pyrre Tekniikka & Jutustelu 9 16.02.2008 20:52
O: LJ:n mittaristo H@nde O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 29.05.2006 19:34
Patrollin mittaristo Tekniikka & Jutustelu 5 30.12.2005 20:08
M: Pajeron mittaristo JNiemi O/M/V Muut 1 02.09.2004 15:43
Mittaristo 4Eyes Vuosimallit 1984-1996 4 05.03.2003 13:50


Sivu luotu: 09:30 (GMT +2).