![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() patrol mittaristo ja sähkökaaviotakäykö 80 lukuisen patrollin kierroslukumittaristollinen mittaristo vanhempaan ilman johtomuutoksia. missä ja millainen on mittariston jännitteen alennin kun on mittarit pimeenä. tai kytkkentäkaavioita onko jollain kun en itse osannut internetistä etsiä.
Viimeksi muokannut MotorPsycho : 28.01.2009 18:53 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
160:een ainakin löytyis sähkökaavio. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
jännitteen alennenin on muistaakseni mittariston alla. sellanen pikku laatikko, mut veikkaampa et on jo pimeenä kuten useissa muissakin patrollessa. laita uus alennin vaan suosiolla tai jos on esim. mankalla tai Laa puhelimella alennin nii haarota siitä. ne mittarit viel varmaan alle watin tehoo joten ei sinänsä ongelmaa...
mittaristot muistaakseni käy päikseen ilman sen kummempaa sovittelua. varmaks en kyl mee vannomaan... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
kiitos nopeista vastauksista. laitan sit uuden kun ei kehtaa ruveta purkamaan tietämättä et onko auto aamulla aina ajokunnossa.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
käy mittarit keskenään tosin kiekka mittari tarvii johtosarjan uudemmasta missä on vakiona jenka mittari.tai sittten rakennella itse tohon se johto sarja.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
niin ja kai se kierroksen lukija anturikin pitäs olla siel jakopäässä muistaakseni...
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
löytyisikö sitä sähkökaaviota keltään eli mallia kierroslukumittarilla varustetut tai jotain. vm 86? en muista minkä ikäinen oli tuo mistä otin mittarit.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
vielä kaipailisi kaaviota
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Laita vaikka privaan sellainen sähköpostiosoite, johon voi lähettää ison tiedoston (1,2Mb).
Tänne linkitetyt kuvat kun pienenevät automaattisesti niin paljon, ettei niistä saa enää mitään selvää... Tai sitten vain käyt lataamassa oman korjauskäsikirjan tuolta linkin takaa: http://forums.bauchan.org/portal/downloads.php?dcid=18 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
noentäpäsitten taas ongelma kun olen olettanut että paatrollin 3.3 d on aina samanlainen. eli kieroslukumittarin anturin otin tuosta uudemmasta (olikohan 86) ja oletus oli että laitan sen tuohon 83 malliseen mut mut... jakopäässä ei ole samassa paikkaa reikää anturille ja oletin että sivussa olevan saman kokoisen peitelevyn poistamalla anturi käy paikoilleen, eli väärässä olin ja anturi EI käy paikoilleen.kaikki mittarit ja osa piuhoja jo vaihdettu ja taasko turhaan.. ei innosta moottorin vaihto tai jakopään purkaminen. onkohan antureita vanhempaan (83) erilaisia.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
onko se jännitteen alennin semmonen mihin tulee 3-johtoo??yks niistä menee mittaristoon?oiskos jollai kaavioita tohon,ku ei sinne virtaa tuu?
auto on -82 edit: nii pitäskö sinne mittaristolle tulla 24v kans?ja mihin johtoon? Viimeksi muokannut Juhizz : 14.08.2010 19:56 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
oiskohan noissa mittareissa vikaa?lämpömittari pelaa kun laittaa johon maihin.muut mittarit ei pelaa jos johtoja maihin tyrkkii,ei pelaa kun volttimittari tossa..
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
mikä multa jää älyämättä?.12v kun laittaa mittaristolle toiselta akulta niin maadottelemalla mittariston takaa mittarit pelaa,mut jos esim öljynpaine mittarin johon laittaa maihin niin ei toimi,johtojenki pitäs mittaristolle asti olla ehjät...
lisämaitaki oon viritelly mut ei.. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
otithan oikeanpuoleisesta/pelkääjänpuolen akusta?
__________________
OPA Patrol "Boar" pätkästy -82 |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joo o mutta mihin johtoon liitetään, eli kun tuolta linkistä ladattua manuskaa tavailin, niin vaikuttaisi? että 1 napaan 24v joka sitten mittariston sisällä muokattaisiin 12V (voltage regulator) ? vai ymmärsinkö jossain kohti väärin.. tai ainakin 1 napaan tulee mulla 24V |
#16
|
|||
|
|||
![]()
mittariston pohjaan syötetään 12V eli siellä oli joku nasta vai oliko peräti lattapaikka johon pysty syöttää sen virran. mittariston piirilevyssä luki aina et mikä karva on mikä, oliko ollu ing, tai ign tai jotain johka syötin 12V nii pelaa. mul on jännitteenalennin virtalukon jälkeen joten mittaristo alkaa saamaan virtaa...
johkii napaan tulee tosiaan 24V koska volttimittari pelaa hieman huonosti jos sekin haistelis alentimelta tulevaa virtaa ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]()
kiitosta. kokeillaan
Edit: kokeilin, mittailin, juurikin tuo ign menee "1"napaan, ja siihen tuli 24V joten liekköhän jo mittarit moro Viimeksi muokannut Jari : 19.10.2010 19:46 |
#18
|
||||
|
||||
![]()
ite laittelin 24v virtaa noille mittareille.en tiiä särkykö sillä vai oliko jo muuten rikki,mut vika löyty antureista.ja se virta tullu tohon toiselta akulta oli joku vaa vieny pätkän johtoo,nyt on alentimen kautta.
löpö mittarin sai pelaamaan kun johon ehjäs anturin päästä,lämpömittari uusiks ja joku yleis mallin ö-paine mittari. jossain on kuvia tosta kytkennästä jos on tarvetta?
__________________
http://www.monkeybay4x4.com |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HDJ-80 mittaristo | Pyrre | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 16.02.2008 20:52 |
O: LJ:n mittaristo | H@nde | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 29.05.2006 19:34 |
Patrollin mittaristo | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 30.12.2005 20:08 | |
M: Pajeron mittaristo | JNiemi | O/M/V Muut | 1 | 02.09.2004 15:43 |
Mittaristo | 4Eyes | Vuosimallit 1984-1996 | 4 | 05.03.2003 13:50 |