![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Mazda/Ranger savuttaa-04 Matu B2500 Ei mennyt katsastuksesta läpi kun K-arvo hyppi 3.5-5 välillä. itellä ei ollut töiden vuoksi mitään mahdollisuutta perehtyä ko. vikaan, Vein auton Turun Metro-autoon ja 2 Viikon jäkeen! soitettuani sinne useita kertoja ja ainaki 4 soittopyyntöä jätin kun työnjohto on aina hieman kiireinen! tänään 16:00 aikaan sain puhelimeen Peltipuolentyönjohtajan jonka sain uhkailemalla etsimään käsiinsä autoa tutkineen asentajan joka sopersi jotain ruiskutuspumpun ennakonsäätimen anturista joka on EHKÄ rikki ja he ei voi sille muuta tehdä kun vaihtaa koko syöttöpumpun!!! Ei vittu vaihdeta. Onko muila ollut vastaavaa hommaa?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eiköhän siellä oo nykymallien perusongelma; EGR tukkinut imupuolen kanavat öljyisellä karstalla ja ehkä koko vena jäänyt jumiin lopuks.
Imusarja pöydälle ja pesuun. Forten Diesel Intake Cleaneri on tehty myös tähän käyttöön, ei oo kokemusta mutta luultavasti auttaa ainakin vähäsen. http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php...id=359&kieli=1 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Hyvä vinkki, Kiitos ! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Matilla hyvät ohjeet.
Paljonko on ajettu? Lisäksi kannattaa varmistaa, että ahdonalaisen syötön säätöä ohjaava painekello pumpun päällä toimii ja siihen liittyvät osat pumpussa pääsee liikkumaan kuten pitää, ettei ole jumissa jostakin. Vaikka olisi vuotoa ahtimen jälkeen ilmaputkissa, niin ei pitäisi savuttaa, jos painekello ja pumppu ja imusarja on kunnossa. Kyllä lykkää kumisaappaan vartta putkesta kaasua painaessa, jos se säätö on jumissa pohjassa (pohjassa=täysi ahtopaine). Omassa vm. 2000 on nyt n. 180 tuhatta mittarissa ja edelleen n. 0.3-0.5 välillä savut katsastuksessa, tosin pientä huomiota tehtaan ratkaisut on saaneet osakseen... Edit: imusarja tietty pitää olla auki.
__________________
Jukka Viimeksi muokannut JiiPee : 08.10.2010 20:45 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
200tkm just tuli täyteen, Savutus alkoi ihan yllättäen eli sopis kyllä johonkin ahtopaine anturi tms. vikaan sen puolesta,
Tiedän kyllä tuon pakokaasun takaisinkierrätys ongelman mutta nyt ei taida olla kyse siitä. joskus oli Pugi Boxerin imusarja päiväkaupalla löpössä likoamassa kun oli sentin kerros mömmöä sisällä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
mazdaranger mazda b2500 ford ranger huollon oppikirja | JiiPee | Linkit | 0 | 18.03.2010 20:42 |
Myydään Mazda BT-50 / Ford Ranger peräkoukku | JF | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.10.2008 12:33 |
Myydään Ford/Mazda Ranger/B2500 lavakaaret | Nerd-O | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 14.06.2008 10:44 |
hj savuttaa | turakki | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 17.10.2005 08:01 |
hj savuttaa | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 22.09.2004 19:34 |