Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.03.2010, 23:23
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Nelilinkkialustan katulaillisuus?


Noniin, lisää näitä kinkkisiä (?) laillisuuskysymyksiä:

Eli suunnitelmissa olisi rakentaa Jeeppiin (Cherokee XJ) jossain vaiheessa taakse lehtijousien tilalle kierrejousialusta. Kun tehdään, niin tehdään kuunnolla - nelilinkit ilman panhardia eli siis pitkittäiset "kolmiomalliset" versiot olisi suunnitelmissa. Jos tilaan jenkeistä tähän autoon suunnitellut, tehtaan tekemät nelilinkkitukivarret, ja teen kiinnityskorvakkeet akseliin ja koriin itse, niin onko homma laillinen? Ainakin minun järkeni mukaan on kun noita pykäliä tulkitsin.

Matti, joku muu joka osaa ja jolla olisi kokemusta?


...ja siis jotain tämänsuuntaista ideana: Treksin nelilinkki/ kierrealusta.

Saman firman etupää on jo autossa, mutta tuo takapään paketti maksaa helvetisti, ja painaa kuin synti joten rahti + tulli + alv niin hinta pomppaa kolmannelle tuhannelle. Joten kiinnostaa vain tukivarret, loput voi hyvin tehdä itse. Ja tiedän, ei ole maailman yksinkertaisin juttu toteuttaa tuota nelilinkkien suunnittelua, mutta ei myöskään mahdoton. Netti on pullollaan hyviä ohjeita sekä suunnitteluohjelmia ja muiden valmiita toteutuksia.

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 01:17 (GMT +2).