![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Läjän koneremonttia pukkaaSavu ja huohotus alkoi olla jo sitä luokkaa että kone pöydälle ja lihoiksi. Tänään sain koneen moottoripukkiin ja jos ensi viikolla sais pestyä ja avattua. Selailin tuolta motonetin sivuja ja siellä kun laittaa hakusanaksi 2l t niin vuosimalli vaihtoehdoiksi tulee yleensä 88 tai 89-01. Itsellä auto ja kait konekkin on vm86. Joten sopiiko tiivisteet yms jos haen sieltä? Mitä tarkoittaa tuo kansipahvin 2 tai 3 lovea? Tai paksuuttahan se vissiin tarkoittaa mutta missä lovet siaitsee? Myöskään kiertokangen laakereita se ei tunnistanu vissiin marmoritiski tavaraa? Mistä löytyisi kiristys momentit? Myös muut vinkit tervetulleita.
Viimeksi muokannut murkula_ : 06.06.2010 21:02 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuosta L/2L/2L-T moottorimanuaali: http://daemon4x4.org/portal/downloads.php?ttid=32
torrenttilinkki eli vaatii esim. utorrent -ohjelman tai operan selaimen jotta saa ladattua
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 - Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan |
#3
|
|||
|
|||
![]()
vanhassa pahvissa on reunassa koloja tai reikiä 2tai3 uusi pahvi sen mukaan.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin 0.25 ja 0.5 alikoon kk laakereita saa varaosaliikkeestä.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ei lähde lataamaan ja väittää että tarjoajat 0 ja lataajat 0 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Ja vielä kerran
Sitä että tarkistappa ne mäntien öljysuihkujen paineventtiilit, ettei tulis turhaa remonttia..
Ts. tarkista että niissä kiinnitysruuveissa on ehjät jouset-> mäntien jäähdytys ei saa toimia alle 1 kg öljynpaineilla. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Joo noi paineventtiilit tarttee kyl kattoo. Opein viime kerrasta kun riisseli bemariin konetta tein.
![]() ajatuksena olis vaihtaa myös ahdin, mites passaisi tollanen Garretin gt18V vissiin vnt? loppukirjaimesta päätellen. Olisko tuo sellanen että heräisi mukavan alhaalta ja ei olisi pakosarjan tukkeena? Viimeksi muokannut murkula_ : 07.06.2010 20:06 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.utorrent.com/downloads
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 - Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Nyt olis kone pesty ja venttiilikopakin sain jo irti.
nokka keppi menee ainakin vaihtoon ja yksi venttiili kantoi. Liekkö se syynä savutukseen... Nokkaakselissa oli parissa kohtaa ilmeisemmin karkaisu mennyt ja siinä oli "pistesyöpymiä" Noh auki vaan kun aloitettiin ![]() onkos ketään täältlä laittanut 2l koneen nokka akselia tuohon koneeseen? Pikaisella googletuksella löytyi tällainen finntoys juttu: http://www.fintoys.net/cgi-bin/yabb2...=1111065423/50 Siinä joku mainitsi että olisi käyttänyt ko nokkaa jossain projektissa. Olisi varmaan todennäköistä että löytyisi helpommin nokkaakseli eikä tarvisi marmoritiskille mennä. Viimeksi muokannut murkula_ : 08.06.2010 19:35 Perustelu: linkki ei toiminut... |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Otan ylensä tiivisteet , laakerit ja renkaat koneistamon kautta. Usein hinnat on kuitenkin mätänetin luokka. Sit saa ainakin oikeat osat, mätänetistä saa välillä mitä sattuu. Joudut varmasti viemään kansi ainakin koneistamoon ja samalla ne näkee ja tietää mitä tarvitset.
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mulla on,kun oli alkuperäinen hiukka kulahtanut.Ja toimii. Mulla tosin on Cressidasta tuo kone lähtöisin,vaikka tuskin siinä juuri eroa tulee. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Nyt olis kone purettu. Vikoja löyty ainakin:
- Yhdestä männästä renkaat jumissa - Kansipahvista liekkirengas poikki - Nokassa ne aiemmin mainitut syöpymät Muuten vaikutti hyvältä ![]() Olisko joku rempannut aiemmin... Mutta nyt selvitään pelkällä hoonauksella, männänrenkailla ja laakereiden vaihdolla. kävin motonetistä noita osia kyselemässä eikä oikein ollut halukas myymään kun ei heidän tietokoneen mukaan sovi kun -88 eteenpäin. Tarvii varmaan käydä maanantaina uudelleen jututtamassa eri myyjää ![]() Mistä mahtaisi löytyä laakereiden mittoja? Vanhoissa laakereissa oli stanssattu nokkalaakerit oc5g u runkolaakerit o6c e olisko stanuja? Täytyy varmaan marmoritiskiltä udella... Onko tietoa että olisiko 2l moottorissa mitään samoja tiivisteitä jos niitä kyselisi... |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Mulla sopi tiivisteet ainakin vaikka otin 89 koneeseen ja käytin 86 koneeseen.. Pitäs olla jämpti samalaiset.. Nokkakeppi on mun silmällä kattoen samalainen 2l ja 2lt molempia löytyy parit ylimääräset ''hyllystä''. Ei tartte näiden 2l tai 2lt mosien takia edes pissiä rintajuopolle päin.. Raumalta saa ainakin joka varaosapuljusta koneeseen tavaraa. Akselien ym stefojen ja laakerien kanssa enempi ongelmia.. Niin ja unohda se mätänetti ja ota samalla kertaa koneistamosta johon viet kannen... Tietty jos itseltä löytyy vermeet työstöön niin sitte eri asia...
__________________
Mitä vittuu se mulle kuuluu, mitä mulle kuuluu? |
#15
|
||||
|
||||
![]() Toy osat
Ei pitäis käydä -89 tiivisteet -86 koneeseen....
-88 vuonna vaihtuu aika lailla hilkkeet. Onx sun kone 2L-T vai 2L-T2??? Eroja myös esim. venttiilienvarsien halkaisijassa ym... Siis koneistamolle koko homma.... |
#16
|
||||
|
||||
![]() Pumppu ja suuttimet
Ja samalla kun on nippelit itri, niin kiikutappas suuttimet ja pumppu pajalle "hoitoon"...
Suuttimet testaus Pumppu penkkiin säätöön ja samalla sanot, jotta alaväännöt "tappiin" niin saat ihan erillaisen moottorin autoos tällä "pikkujutulla"...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Kehtaatko kurkata minkä muotoiset läjän männänrenkaat ovat poikkileikkaukseltaan.. Jonkun netistä löytyneen manuaalin mukaan 2L ja 2LT:n männänrenkaat ovat 2mm korkeat ja poraus 92mm.. Männärenkaan "syvyys" olisi myös hyvä tieto.
Kaipaisin UAZiin männänrenkaita ja poraus ja renkaan korkeus passaisivat.. Tilasin venäjältä uudet männät jotka tulivat ilman renkaita eikä vanhatkaan renkaat sopineet. Tarkemmin kun tutkailin niin UAZiin on kahta eri mäntäsarjaa, toinen 2mm korkealla renkaalla ja toinen 2,5millisellä. Nyt pitää etsiskellä länsimaisia (tai vielä kauempaa idästä olevia) rinkuloita.. |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#19
|
||||
|
||||
![]()
nyt olis alakerta niputettu! jee
Tiivisteet tuli motonetistä ja toisin kun heidän koneensa ilmoittaa ettei sarja sisällä kannen tiivistettä niin sellainen oli kuitenkin mukana?? No hyvä vaan säästinpähän 60e ![]() Laakerit tuli Porista, Motormarket nimisestä puljusta oli hinta kohdallaan ja kaikki sopi. Suppe myi sopivasti hyvän nokkaakselin joten sekin puoli olis nyt kunnossa. Kiitos Suppelle! Nyt vaan sitten Kannen kimppuun... Tarttuihan matkaan tossa viimeviikolla tällänenkin Kompura puolesta ei tullu otettua kuvaa mutta eihän siinä lue kuin Air Search t3 Eli garretin velipoikiahan se... Siipiä en muistanut mitata mutta rempan vaatii kun pyörii nahkeesti, ei kuitenkaan välyksiä. Osaako kukaan sanoa miten tuo heräilee lj:ssä? |
#20
|
||||
|
||||
![]()
jessus, mistä oletkin löytänyt noin pienen garrettin? en ole ennen nähnyt moista AR.24 pesää! mistä on kotoisin?
|
#21
|
||||
|
||||
![]()
Ei mitään hajua mistä on, mutta jos joku tietää niin olis apua.
Kun halvalla sain... Tulee myyntiin jos en itse keksi käyttöä. |
#22
|
|||
|
|||
![]()
kiitos tarjouksesta mutta ei ole enää tarvetta renkuloiille.. kävin liikkeessä kurkistelemassa ja totesin että poikkileikkaus on toisessa renkaassa vino, toinen rengas olisi passannut.. nyt tilasin volvo B21sen renkaat jotka näyttää suurin piirtein sopivilta noihin minun mäntiin....
|
#23
|
||||
|
||||
![]()
Nyt olis kone nipussa, paikallaan ja koe ajettu. Ahdistimeksi laitoin vielä tuon ct-20:sen katsotaan sitä turbopuolta sitten myöhemmin... Nyt on poissa savutus ja huohotus, motonetin tiivisteistä sen verran että mikään ei sopinut
![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kyselyikä pukkaa... | Olkku | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 10.03.2007 09:25 |
koneremonttia Pajeroon | luppakorva | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 16.12.2006 10:29 |
syksyä pukkaa... | pee | Chit-Chat | 6 | 14.10.2006 00:00 |
Talmaa pukkaa | Ex_inkkari | Chit-Chat | 1 | 21.04.2005 22:49 |
Kysymystä pukkaa... | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 16.07.2004 10:12 |