![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Jeep xj kampuran stefan vaihto ?Onkos kuinka kinkkinen vaihtaa vaihteiston puoleinen kampuran stefa ? Pitääkö ottaa kone laatikkoineen irti autosta vai onko helpompaa tapaa vaihtaa sitä ?
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Aika hyvä kysymys, ilman moottoritietoja!!
Kuutosen takastefan takia ei tarvitse laatikkoa irroittaa, mutta nelosen ja dieselien takastefan vaihtoon täytyy laatikko poistaa!! Kuutosen takastefa on kaksiosainen eli tuon näköinen: http://www.jamant.fi/stefa-cro4778126-p-1022.html , kun taas nelosen ja dieselien stefa on ihan tavallisen stefan näköinen, eli esim dieselin: http://www.jamant.fi/stefa-xjzjwj-25...8f-p-1882.html !! Viimeksi muokannut JAMANT : 05.09.2009 10:15 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Joo kone on 4l ja automaattilaatikko.
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No, puhelimessa saat tarkempia ohjeita kuutosen stefan vaihtoon (ei olis eka neuvontapuhelu tuosta kohteesta tässä kuussa)!!!
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole ollenkaan vaikea homma, mutta öljyinen ja voi olla vittumainen. Jos ei ole korotettu niin pitäisi saada joko konetta ylös tai sitten akseli alas (=etuiskarit ja vakaaja irti), öljypohja irti (voi olla pirun tiukassa jos ei ole aiemmin irrotettu), vähän löysäät kampuran laakereita ja taaimmainen pukki irti. Vanha puolikas lohkosta varovasti naputellen pois ja uuden pyöräyttää saippualla tms. takaisin.
Osta sit samantien pari kampuran takastefaa, ne on aika helppo rikkoa ekalla kertaa kun vaihtaa ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Onko Jamantilla jotain lisättävää Timon ohjeisiin, kun olet kerran tässä kuussa vaihtanut stefan.
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jos et ole vielä tsekannut ettei vuoto tule osittain öljynsuodattimen jalasta, niin kannattaa tutkia sekin. Itsellä kyseisen kapistuksen o-renkaan vaihdolla öljyn tiputtelu väheni niin paljon että kampuran stefan vaihto lykkääntyi hamaan tulevaisuuteen vaikka tarvikkeet on jo hyllyssä. O-rengassatsi maksoi piirimyyjällä n. 15€, vaihtoon meni alle tunti.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ei paljoa lisättävää, noin se menee, ja öljytikku ekana pois koneesta, startti irti ja pakoputken etuputki pois, konetta ei tartte välttämättä irrottaa jos auton saa ilmaan, etuakseli tulee tarpeeksi kauas öljypohjasta...
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Noi kolme o-rengasta maksaa hytikkaliikkeesä luokkaa pari euroa. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja ei ehkä etupakoputkeakaan tarvi irroittaa mut katotaan sit... Akselin ja öljypohjan väliksi saadaan varmaan 20cm-->
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
#11
|
||||
|
||||
![]()
No eihän sun tartte irroittaa mitään, mitä et halua irroittaa, mutta helpottaa kyllä, kun pitäis osasia saada takaisin paikoilleen!! Ja ei kai se nyt niin vaikea ole sitä starttia irrottaa, kaksi ruuvia ja piuhat??
Viimeksi muokannut JAMANT : 29.04.2010 15:50 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Muistaakseni sen öljypohjan saa pois startti paikallaan, mutta takaisin laittaminen on helpompaa ku startti ei ole tiellä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Ja tosimies ei ota edes öljyjä pois öljypohjasta remontin ajaksi, kyllähän ne siellä säilyy....
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Samalla kun siulla on startti irti, niin avaat ja putsaat sen.
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Pakoputkea en kyllä ruuvannut pois, tosin ei sitä olisi saanutkaan kuin rälläkällä koska oli hitsattu kiinni sillä tavalla. Se ei mielestäni ollut varsinaisesti tiellä. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Kiitoksia vinkeistä.
Tuli tossa yks sunnuntaipäivä vaihdettua takastefa ja kyllä siinä meni aikaa n.6h. Pakoputkea ei tarvinnut irroittaa,mutta startti oli kyllä hyvä ottaa irti. Ni sai paremmin irroitettua vanhan öp tiivisteen pois. Ja alatukivarret toisesta päästä, että sai akselia viel alemmaksi jotta sai öljypohjan pois. Tuli laitettua se halvempi 4osainen öp tiiviste ja ei ollut kovin kinkkinen kun tiivisteliima piti sitä vähän paikallaan.
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan Kc:n stefan vaihto perään | Rotta-Racing | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 16.05.2009 19:30 |
GR Patrolin vetoakselin stefan vaihto? | RuF | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 12.05.2009 21:22 |
Stefan vaihto Jeeppiin | sjeeppi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 10.03.2007 08:18 |
LJ:n etuperän stefan vaihto | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 27.04.2006 12:16 | |
Takakardaanin stefan vaihto | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.11.2003 21:22 |