Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.09.2009, 21:27
sako:n Avatar
sako sako ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

Jeep xj kampuran stefan vaihto ?


Onkos kuinka kinkkinen vaihtaa vaihteiston puoleinen kampuran stefa ?
Pitääkö ottaa kone laatikkoineen irti autosta vai onko helpompaa tapaa vaihtaa sitä ?

__________________
Montenegro Offroad #55
2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.09.2009, 10:11
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Aika hyvä kysymys, ilman moottoritietoja!!

Kuutosen takastefan takia ei tarvitse laatikkoa irroittaa, mutta nelosen ja dieselien takastefan vaihtoon täytyy laatikko poistaa!!

Kuutosen takastefa on kaksiosainen eli tuon näköinen: http://www.jamant.fi/stefa-cro4778126-p-1022.html , kun taas nelosen ja dieselien stefa on ihan tavallisen stefan näköinen, eli esim dieselin: http://www.jamant.fi/stefa-xjzjwj-25...8f-p-1882.html !!

Viimeksi muokannut JAMANT : 05.09.2009 10:15
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.09.2009, 13:50
sako:n Avatar
sako sako ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

Joo kone on 4l ja automaattilaatikko.
__________________
Montenegro Offroad #55
2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.09.2009, 12:51
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

No, puhelimessa saat tarkempia ohjeita kuutosen stefan vaihtoon (ei olis eka neuvontapuhelu tuosta kohteesta tässä kuussa)!!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.09.2009, 23:02
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.437
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sako Näytä viesti
Joo kone on 4l ja automaattilaatikko.
Ei ole ollenkaan vaikea homma, mutta öljyinen ja voi olla vittumainen. Jos ei ole korotettu niin pitäisi saada joko konetta ylös tai sitten akseli alas (=etuiskarit ja vakaaja irti), öljypohja irti (voi olla pirun tiukassa jos ei ole aiemmin irrotettu), vähän löysäät kampuran laakereita ja taaimmainen pukki irti. Vanha puolikas lohkosta varovasti naputellen pois ja uuden pyöräyttää saippualla tms. takaisin.

Osta sit samantien pari kampuran takastefaa, ne on aika helppo rikkoa ekalla kertaa kun vaihtaa ja sit öljypohjalle EHDOTTOMASTI yksiosainen tiiviste, moniosaisella et saa aikaiseksi kun läjäpäin kirosanoja ja vuotavan öljypohjan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.04.2010, 20:23
sako:n Avatar
sako sako ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

Onko Jamantilla jotain lisättävää Timon ohjeisiin, kun olet kerran tässä kuussa vaihtanut stefan.
__________________
Montenegro Offroad #55
2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.04.2010, 21:00
Jii:n Avatar
Jii Jii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: Joroinen/Kuvansi
Viestit: 158
Perusasetus

Jos et ole vielä tsekannut ettei vuoto tule osittain öljynsuodattimen jalasta, niin kannattaa tutkia sekin. Itsellä kyseisen kapistuksen o-renkaan vaihdolla öljyn tiputtelu väheni niin paljon että kampuran stefan vaihto lykkääntyi hamaan tulevaisuuteen vaikka tarvikkeet on jo hyllyssä. O-rengassatsi maksoi piirimyyjällä n. 15€, vaihtoon meni alle tunti.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.04.2010, 08:08
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sako Näytä viesti
Onko Jamantilla jotain lisättävää Timon ohjeisiin, kun olet kerran tässä kuussa vaihtanut stefan.
Ei paljoa lisättävää, noin se menee, ja öljytikku ekana pois koneesta, startti irti ja pakoputken etuputki pois, konetta ei tartte välttämättä irrottaa jos auton saa ilmaan, etuakseli tulee tarpeeksi kauas öljypohjasta...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.04.2010, 11:20
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jii Näytä viesti
Jos et ole vielä tsekannut ettei vuoto tule osittain öljynsuodattimen jalasta, niin kannattaa tutkia sekin. Itsellä kyseisen kapistuksen o-renkaan vaihdolla öljyn tiputtelu väheni niin paljon että kampuran stefan vaihto lykkääntyi hamaan tulevaisuuteen vaikka tarvikkeet on jo hyllyssä. O-rengassatsi maksoi piirimyyjällä n. 15€, vaihtoon meni alle tunti.

Noi kolme o-rengasta maksaa hytikkaliikkeesä luokkaa pari euroa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.04.2010, 15:25
sako:n Avatar
sako sako ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Ei paljoa lisättävää, noin se menee, ja öljytikku ekana pois koneesta, startti irti ja pakoputken etuputki pois, konetta ei tartte välttämättä irrottaa jos auton saa ilmaan, etuakseli tulee tarpeeksi kauas öljypohjasta...
Ok. Mutta tarviiko starttia välttämättä irroittaa, kun tossa yks ilta vaan kattelin auton alla ja testailin et hylsy mahtuu väliin.
Ja ei ehkä etupakoputkeakaan tarvi irroittaa mut katotaan sit...
Akselin ja öljypohjan väliksi saadaan varmaan 20cm-->
__________________
Montenegro Offroad #55
2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.04.2010, 15:46
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sako Näytä viesti
Ok. Mutta tarviiko starttia välttämättä irroittaa, kun tossa yks ilta vaan kattelin auton alla ja testailin et hylsy mahtuu väliin.
Ja ei ehkä etupakoputkeakaan tarvi irroittaa mut katotaan sit...
Akselin ja öljypohjan väliksi saadaan varmaan 20cm-->
No eihän sun tartte irroittaa mitään, mitä et halua irroittaa, mutta helpottaa kyllä, kun pitäis osasia saada takaisin paikoilleen!! Ja ei kai se nyt niin vaikea ole sitä starttia irrottaa, kaksi ruuvia ja piuhat??

Viimeksi muokannut JAMANT : 29.04.2010 15:50
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.04.2010, 15:48
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Muistaakseni sen öljypohjan saa pois startti paikallaan, mutta takaisin laittaminen on helpompaa ku startti ei ole tiellä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 29.04.2010, 15:52
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Ja tosimies ei ota edes öljyjä pois öljypohjasta remontin ajaksi, kyllähän ne siellä säilyy....
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 29.04.2010, 16:39
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Samalla kun siulla on startti irti, niin avaat ja putsaat sen.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 29.04.2010, 20:56
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.437
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Muistaakseni sen öljypohjan saa pois startti paikallaan, mutta takaisin laittaminen on helpompaa ku startti ei ole tiellä.
Saa, mutta se ei tosiaankaan ollut se helpoin tapa tokalla kerralla osasi jo vähän paremmin, ja otin suosiolla startin irti.

Pakoputkea en kyllä ruuvannut pois, tosin ei sitä olisi saanutkaan kuin rälläkällä koska oli hitsattu kiinni sillä tavalla. Se ei mielestäni ollut varsinaisesti tiellä.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 26.05.2010, 21:26
sako:n Avatar
sako sako ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

Kiitoksia vinkeistä.
Tuli tossa yks sunnuntaipäivä vaihdettua takastefa ja kyllä siinä meni aikaa n.6h. Pakoputkea ei tarvinnut irroittaa,mutta startti oli kyllä hyvä ottaa irti.
Ni sai paremmin irroitettua vanhan öp tiivisteen pois.
Ja alatukivarret toisesta päästä, että sai akselia viel alemmaksi jotta sai öljypohjan pois. Tuli laitettua se halvempi 4osainen öp tiiviste ja ei ollut kovin kinkkinen kun tiivisteliima piti sitä vähän paikallaan.
__________________
Montenegro Offroad #55
2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan Kc:n stefan vaihto perään Rotta-Racing Tekniikka & Jutustelu 2 16.05.2009 19:30
GR Patrolin vetoakselin stefan vaihto? RuF Tekniikka & Jutustelu 5 12.05.2009 21:22
Stefan vaihto Jeeppiin sjeeppi Tekniikka & Jutustelu 0 10.03.2007 08:18
LJ:n etuperän stefan vaihto Tekniikka & Jutustelu 8 27.04.2006 12:16
Takakardaanin stefan vaihto Tekniikka & Jutustelu 2 23.11.2003 21:22


Sivu luotu: 08:00 (GMT +2).