![]() |
Jeep xj kampuran stefan vaihto ?
Onkos kuinka kinkkinen vaihtaa vaihteiston puoleinen kampuran stefa ?
Pitääkö ottaa kone laatikkoineen irti autosta vai onko helpompaa tapaa vaihtaa sitä ? |
Aika hyvä kysymys, ilman moottoritietoja!!
Kuutosen takastefan takia ei tarvitse laatikkoa irroittaa, mutta nelosen ja dieselien takastefan vaihtoon täytyy laatikko poistaa!! Kuutosen takastefa on kaksiosainen eli tuon näköinen: http://www.jamant.fi/stefa-cro4778126-p-1022.html , kun taas nelosen ja dieselien stefa on ihan tavallisen stefan näköinen, eli esim dieselin: http://www.jamant.fi/stefa-xjzjwj-25...8f-p-1882.html !! |
Joo kone on 4l ja automaattilaatikko.
|
No, puhelimessa saat tarkempia ohjeita kuutosen stefan vaihtoon (ei olis eka neuvontapuhelu tuosta kohteesta tässä kuussa)!!!
|
Lainaus:
Osta sit samantien pari kampuran takastefaa, ne on aika helppo rikkoa ekalla kertaa kun vaihtaa :D ja sit öljypohjalle EHDOTTOMASTI yksiosainen tiiviste, moniosaisella et saa aikaiseksi kun läjäpäin kirosanoja ja vuotavan öljypohjan. |
Onko Jamantilla jotain lisättävää Timon ohjeisiin, kun olet kerran tässä kuussa vaihtanut stefan.
|
Jos et ole vielä tsekannut ettei vuoto tule osittain öljynsuodattimen jalasta, niin kannattaa tutkia sekin. Itsellä kyseisen kapistuksen o-renkaan vaihdolla öljyn tiputtelu väheni niin paljon että kampuran stefan vaihto lykkääntyi hamaan tulevaisuuteen vaikka tarvikkeet on jo hyllyssä. O-rengassatsi maksoi piirimyyjällä n. 15€, vaihtoon meni alle tunti.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Noi kolme o-rengasta maksaa hytikkaliikkeesä luokkaa pari euroa. |
Lainaus:
Ja ei ehkä etupakoputkeakaan tarvi irroittaa mut katotaan sit... Akselin ja öljypohjan väliksi saadaan varmaan 20cm--> |
Lainaus:
|
Muistaakseni sen öljypohjan saa pois startti paikallaan, mutta takaisin laittaminen on helpompaa ku startti ei ole tiellä.
|
Ja tosimies ei ota edes öljyjä pois öljypohjasta remontin ajaksi, kyllähän ne siellä säilyy....
|
Samalla kun siulla on startti irti, niin avaat ja putsaat sen.
|
Lainaus:
Pakoputkea en kyllä ruuvannut pois, tosin ei sitä olisi saanutkaan kuin rälläkällä koska oli hitsattu kiinni sillä tavalla. Se ei mielestäni ollut varsinaisesti tiellä. |
Kiitoksia vinkeistä.
Tuli tossa yks sunnuntaipäivä vaihdettua takastefa ja kyllä siinä meni aikaa n.6h. Pakoputkea ei tarvinnut irroittaa,mutta startti oli kyllä hyvä ottaa irti. Ni sai paremmin irroitettua vanhan öp tiivisteen pois. Ja alatukivarret toisesta päästä, että sai akselia viel alemmaksi jotta sai öljypohjan pois. Tuli laitettua se halvempi 4osainen öp tiiviste ja ei ollut kovin kinkkinen kun tiivisteliima piti sitä vähän paikallaan. |
Sivu luotu: 16:59 (GMT +2). |