Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.09.2010, 22:25
Domppa Domppa ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 05.09.10
Sijainti: kokkola, Suomi
Viestit: 6
Red face

lava-auton jarrujen ilmaus onggelma?


ilmatessa "normi systeemillä" jarrut ei kovene tarpeeksi. Kun pumppaa useammasti, nopeati ja kovaa nesteenpinta laskee säiliössä ja jarru pelittää. 5 sekuntia odottaa niin jarru on taas aivan lörppä. ja nesteen pinta noussut. Ilmaa kun en saanut mistään tulemaan. eikä vuotoja ole, kun kaikki putket uusin. Sylinteri ainakin toimi ennen remppaa. alipainepumppu ok. ihmettelen suuresti. kyseessä isuzu campo

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.09.2010, 00:22
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.788
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Domppa Näytä viesti
ilmatessa "normi systeemillä" jarrut ei kovene tarpeeksi. Kun pumppaa useammasti, nopeati ja kovaa nesteenpinta laskee säiliössä ja jarru pelittää. 5 sekuntia odottaa niin jarru on taas aivan lörppä. ja nesteen pinta noussut. Ilmaa kun en saanut mistään tulemaan. eikä vuotoja ole, kun kaikki putket uusin. Sylinteri ainakin toimi ennen remppaa. alipainepumppu ok. ihmettelen suuresti. kyseessä isuzu campo
mikäs tää "normi systeemi" on? pumpataan paine --> avataan ilmausruuvi--> poljin menee pohjaan--> ruuvvi kiinni -->jatketaan niinkauvan ettei ilmaa tule ja vähän yli--> samatoimenpide muille renkaille huomioi jos jarrut menee ristiin samoin ilmattava ensin kaikki jakotukit ja kuormaventtiilit jos niissä on ilmausruuvvit.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.09.2010, 06:14
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.911
Perusasetus

onks jotain kuormaventtiiliä takajarruille, monesti niissä piilee ilmaa
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.09.2010, 07:22
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.097
Perusasetus

Jep !

Mulla oli BJ:ssä syyllinen tuo kuormantunnistinventtiili , jonne jäi ilmaa normi ilmauksella .
Kys.venttiili pitää ilmata erikseen ja ensimmäisenä... sitten normaali ilmaus tapiksi .
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.09.2010, 07:59
Visa Visa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.05.08
Sijainti: Nivala
Viestit: 144
Perusasetus

Joo, sieltä albista saattais ilmaa löytyä jos semmonen on tosiaan vielä olemassa.
Mulla oli läjässä se venttiili sen verran aikanaan jumissa ettei sieltä mitään menny läpi ennenku runkkas sitä tankoa ylösalas samalla ku toinen polki jarrua.
Sitte vasta alko ilmautumaan kunnolla kun alkoi neste liikkumaan.

Yksi mahollisuushan olis että joku alipaineletku/välisäiliö on hapertunu just sen verran että systeemi päästää alipaineen ulos polkaistessa mutta pitää sen verran sopivasti että letkussa tuntuu jatkuva imu.
(Tässä tapauksessahan pitäis jarrujen merkkivalon syttyä kun useammin polkee, elikkäs kun alipaine katoaa tehostimelta)
Sillonhan poljin kovenee, mutta jarrut ei kyllä pidä sen kummemmin...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.09.2010, 10:27
Fjs-Amilo Fjs-Amilo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.10
Sijainti: Turunmaa
Viestit: 77
Perusasetus

Takajarrukengät kaukana. eli säätö ei pelaa... Pumppaamalla nopeasti saadaan kengät vasten rumpuja jolloin paine nousee ja poljin tuntuu kovalta. Kun päästää polkimen, jarrunkenkien jouset vetää kenkiä kasaan, kauas rummuista - säiliössä pinta nousee..
Kertapainalluksen nestemäärä ei riitä siirtämään kenkiä vasten rumpuja, vaan pitää pumpata nopeammin kuin mitä palautusjouset ennättää vetää
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.09.2010, 16:47
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Viestit: 1.869
Perusasetus

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=68724

Tuolta vois löytyä jotain samantapaista ongelmaa.
__________________
Ai mää vai Turuust?



https://instagram.com/harborcruisers...d=YmMyMTA2M2Y=
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.09.2010, 17:44
Domppa Domppa ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 05.09.10
Sijainti: kokkola, Suomi
Viestit: 6
Perusasetus

jännää hyvin jännää


tänään avasin takarummut, ei ongelmia siellä. raksutin säädön vieläkin likemmäks (kiinni). ilmausta olen suorittanut läpinäkyvällä putkella ja pöntöllä (kaikilta nipoilta samaanaikaan) tein myös ns "ruuvipenkki ilmauksen" otin jakajasta putkia irti ja ilmasin niistäkin. alb tuntuu toimivan, mutta senkin otin irti ja laitoin takapäähän menevät putket tukkoon.... vaan kun ei niin ei..

seuraavaks varmaan sylinteri vaihtoon, mutta en usko että siinä vikaa.. puolivuotta sitten kaikki toimi ennenkun purin koko romun, korjatakseni ruosteet pois

eikä ollu pääsylkky paskanakaan, vein pillit tukkoon ja ei liikkunu milliäkään......

Viimeksi muokannut Domppa : 10.09.2010 19:39
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.09.2010, 20:55
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.911
Perusasetus

tuo kaikki nipat auki on ainakin mulle ihan uus / vieras tapa...

koitapa yks kerrallaan ja kauimmaisesta alkaen...


ainiin: sitten kun meinaa alkaa vi.uttaa nuo jarrujutut, lukaisepa tuo:

http://bensakrematorio.suntuubi.com/?cat=11

et ole tunteinesi yksin...
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 10.09.2010 21:08
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.09.2010, 11:02
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Viestit: 1.869
Perusasetus

Tarkista että etusatulat ja sylinterit liikkuu kunnolla. Mulla aikoinaan oli ne pienet liukujutu jumissa ja vain toinen sylkky paino levyä, ja ekalla polkaisulla sylkky kiinni levyyn ja toisella väänty jo levy ja otti sitten vasta kiinni toiselta puolen.
__________________
Ai mää vai Turuust?



https://instagram.com/harborcruisers...d=YmMyMTA2M2Y=
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.09.2010, 19:11
Domppa Domppa ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 05.09.10
Sijainti: kokkola, Suomi
Viestit: 6
Perusasetus

nyt jotenkin toimii


Jees kiitokset vinkeistä kaikille!!!!!. Eillen oli pakko lipittää kaljaa ja ilmata jarruja =D 8 siinä meni, purin kaikki ja kokosin uudestaan. säädin jarrupolkimelta tuota sylinterille menevää tappia eteenpäin. (ehkä auttoi hieman). ilmasin, kiroilin ja ilmasin lisää. kunnes alkoi jotenkin toimia. Nyt toistaiseksi pitää jarrut, ja paineet pysynyt.

Tais olla henkimaailman asioista tämäkin kiinni. oikeen selvää vikaa vieläkään keksiny?

saas nähä mitä katastuksessa sanotaan, mutta nyt koritöitä vielä kuukauden pintaan, ja maalaukset sun muut.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jarrujen ilmaus ropleema ugly_hj Tekniikka & Jutustelu 12 25.01.2013 23:43
jarrujen ilmaus..?ei ilmaannu Tekniikka & Jutustelu 10 10.12.2006 19:07
Jarrujen ilmaus ongelma (Patrol) SauliS Tekniikka & Jutustelu 15 22.04.2006 11:42
susukin jarrujen ilmaus Samppa Tekniikka & Jutustelu 5 07.06.2005 18:51
HoJon jarrujen ilmaus Nalle Tekniikka & Jutustelu 32 18.01.2005 23:18


Sivu luotu: 01:35 (GMT +2).