![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ensimmäinen offi autosi??Mikä sai sinut offi touhuihin? Itellä meni niin, että nettiautosta bongattiin Patrollihärpäke (Kokemäeltä?) ja kimpassa parin kaverin kanssa käytiin hakemassa. Patrollin rungolle tehty häristin. Vissiin kaadettu jonkun kerran, meidän toimesta vain kerran. Sitten Bluevan tulikin höpisemään, että olis enemmänkin touhua ja siitä se sitten lähti! Tuossa videota siitä ekasta autosta: http://www.youtube.com/watch?v=1g5c8IbpQ18 Edittinä vielä, että toin mukamaasturi ketaran kanssa kikkailen tällä hetkellä. On vaan mennyt moneen paikkaan mihin oikeat maasturit ei. Eli ei ole ollut kiire hukata mihinkään. Vattastaan aina vaan kiinni, eli jyrkät portaat on nounou!
__________________
RASOR Viimeksi muokannut Mutis : 19.04.2010 22:52 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ensimmäisen kerran itse ajoin offia isä-ukon 110 Defelle jossa vähän panssaria, 33 mutikat ym., ikää silloin 12-13v. Eka oma auto oli pitkä kirahvinkuljetuskoppi eli "666 satans suzuki"
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ensin käytiin muutaman kerran kokeilemassa metässä Mazda B2000:lla (kyllä takavetonen) mis oli suuret 235x75-15 renkaat.
Eipä siinä kauaa menny kun tuli pari Rockyä pihaan ja sit päästiin jo ihan mahdottomiin paikkoihin 265x70-15 insa sahroilla. Sitte on ollu hojoo, pari jeeppii (XJ) ja nyt on pihas Ankka Fj ja pätkä patrol. Nyt on tavote et kesällä pääsis oikeen nelivedon kans mettää.
__________________
RASOR Rauman Seudun OffRoad ry Vain kääpiöt madaltavat autojaan... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
-Eka auto jolla ajoin itse olis Lantikka, eli Land Rover 109. Ikää ehkä joku 4-5vuotta.
-Sit tuli Volvo Laplander, eli Valp, jolla sai vähän kokeilla ja käytiin yhdellä safarilla (ikää13-14) -Mut eka oma ja offiin tarkoitettu oli Range Rover ja ikää tais olla vielä silloin 14 ja siitä se sit mopo karkaskin kokonaan käsistä, eikä loppua näy ja ikää nyt 34 ![]() ![]() ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
tais olla hoojii vuonna 2001 tai jotain,ja nyt niit o ollu varmaan vajaa nelkyt maasturii....,eikä loppua tunnu näkyvän!!
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
kohtuu tuore harrastaja kun olen niin ei oo kerenny olee kun parit lelut eli blazerilla alottanut ja nykyään siirtynyt jeeppiin eli cj7 mutta eipä sekään ole vielä paljoo mihkään liikkunu
![]()
__________________
-77 Jeep cj7 (projekti) -69 chevy c20 pickup -78 opel kadett 1.9 talviauto Banaani päivässä pitää kädet lattiassa |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eka jolla möyrittiin oli koulun takamoottorinen syncro portteri. Heräsi ajatus: "-Pakko saada nelikko" Fiksuna sitten vanhan palstan sivulle kyselyä mikä on paras (en käyttänyt searchia
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ensimmäinen offikokemus oli joskus kakarana kun ajeltiin kivikossa b-kadetilla. Korotettiin sitä koivuhaloilla.
![]() Ensimmäinen oma offiauto oli GR patrol. Kyseinen laite on vieläkin pihassa ja tallissa ja varastossa. ![]()
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
No minähä en offaa koskaan, paitti mönkkärillä... Mut eka auto jolla pääs mettään oli Sj410 avo, joskus 80-luvun loppupuolella.. Sillä sitä piti rällätä pitkin metsää ja muukon crossirata kiertää.. Aivan loistava auto, se oli mulla ihan käyttöpelinä jotain 4 vuotta, talvella hupaisa kun satoi lunta rätin välistä sisään
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Pikkuautoilla tuli alotettua joskus seitköötluvun alkupuolella ja sit olikin taukoa armeijaan saakka.
Armeijassa tuli tutuiksi uazi ja proto ja masi ja rasi ja karhusisu (kosenytoli?). Mut Niva se oli, eka virhe. Tokassa olikin jo jäykät akselit. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ideahan lähti varmaan skoda 120:n maastokokeiluista. Vajaavetoikseksi harvinaisen korkia maavara ja mosa takana edesauttoivat pääsemistä
![]() No, öljypohjasta katos palanen, vaihteensiirto otti osumaa ja aurauskulmat muuttuivat "riittäviksi" (monta senttiä)... |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Vuosi 2000. Kaikkihan alkoi siitä kun muutin maalle. Niinku oikeasti maalle. Ajoneuvoksi tietysti pakettiauto, kun kokoajan jotain remontti- ym roippeen kuskausta. Nissan Urvan King. No sitten tuli se ensimmäinen talvi. Työmatkaa kaupunkiin nelisenkymmentä kilometriä, johon kesällä aikaa meni noin puoli tuntia. Ensilumet ja auraamaton tie: vajaa tunti. Siitä se ajatus sitten lähti. Kingi myyden ja HJ-60 tilalle. Siitä lähtien on ollut pelkkää alamäkeä.
HJ:n kotiin saapumisesta noin puoli tuntia ja oltiin nimimerkki Apparin kanssa jumissa lumisessa metsässä, pikkukengissä ja paitahihasillaan. Ei hätää, onhan meillä vintturi! Vielä kun osais käyttää... Aikamme tutustuttuamme vinssiin, oli meillä varppi puussa, veto päällä ja sokka poikki. Nöyränä kävellen lapiota hakemaan. Tämähän siis oli vain ja ainoastaan työmatkakulkine, metsään sillä ei ollut edes tarkoitus mennä eikä rakennella mitenkään. Paitsi tietysti korinkorotus, 35" renkaat ja pari Venäjän safaria alle puoli vuotta ostosta... Sitten totesin yhtälön mahdottomuuden: pitkä työmatka, jonka kulkemiseen tarvitsi välttämättä autoa, joten sen piti olla 7pv viikossa ajokunnossa. Hankitaan siis erikseen offiauto. Tämä seuraava olikin ensimmäinen hiukan enemmän rakentelemani auto. Sama auto on sittemmin tullut tutuksi niiden ensimmäisten Offipalsta-paitojen selästä, sekä rajusti jatkojalostettuna JiiJii:n Jömbiksenä. Kuvassa tuo vihreä.
__________________
Sika ajaa Possulla |
#13
|
||||
|
||||
![]()
-98 tuli hommattua -82 LN-46 Hilux käyttöautoksi, eka virallinen safari oli -99 Kutajoella.
Sitä ennen tuli omaksi huviksi ajeltua omissa nurkissa . 2000 tuli Comanche ostettua käyttöautoksi, LN-46 siirtyi kilvettömäksi ja konepellin alle ja puoliksi hyttiin tungettiin Roverin v8 ja FJ-55 laatikkopaketti + mekaaninen vinssi keulaan ja alle 35" wild tracit......... kolmilinkki kierrejousitus taakse ja kirrattu kitka perään....... eli lukottomana puuhasteltiin. 2001 sain kilpiin -57 Cj-5:n okkistekniikalla tuli ajettua pari kesää, sitten tuo Rover/fj paketti siirtyi Cj:n pellin alle, jakis kylläkin vaihtui Valpista otettuun. 2002 tuli Comanchella käytyä eka reissu Venäjällä, 31" kumeilla, siitä sen auton alamäki sitten alkoikin ![]() ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Jeeppipä tietennii, ja ceejii seiska. Väkivahvalla isutsu diisselillä, kiesus sentään mikä peli. Siitä se olkoi, loputon kierre. Ei näistä Jeepeistä oo päässy irti ja nyt koko perhettäkin vaivaa sama viirus. ...stana Rane minkä teit kun mulles aikoinansa tuollaisen myit. Sittemmin möin sen Riihimäelle jossa se majailee vieläkin, tosin diiseli on vaihtunut pikkulohkoon! Hienoja pelejä!!!!
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Vuosi 2006 keltasta pörssiä selatessa bongasin "konevikaisen" lj,n pääkaupungin seudulta hintaan 1300€
samantien soittoa ja muutaman päivän päästä katsomaan. oma akku ja löpöä ja perustyökalut sekä siirtolaput mukaan.. aikansa kun sahattiin nii eiku käyntii ja ajamalla kotiin. eli ilmavaivoja. ![]() kuukaus etiäppäin ni oltiin jo ravijoella safarilla boggerit alla ja vinssi keulilla.. ![]() no, siitä eteepäin onki sit ollu jos jonkin näköstä maasturia. n. 7 tojotaa ja 4 suzukia... |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Ensimmäinen HJ-61 (diesel)
toinen Jeep Cherokee (diesel) nyt Chevy Blazer 5,7 bensa... Ihana kallista... Pyörässä V2 ja autossa V8, me like!!! |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Pikkusia Voordeja mä oon aina rassannu mutta sitte ku kasvoin vähä vanhemmaksi ja isommaksi enkä mahtunu pikkusee Voordii enää niin hyvin että oisin jaksanu ajella lähimmälle moottoriradalle (Ahvenisto, 200km) ni sit miä keksin tän homman tossa vuosi sitte. Nivan hajin ja melkonen ruosakahan se oli, ja melkeen joka paikka on tullu jo korjatuksi ja melkonen ruoska se on vieläkin mut mitää varsinaista vikaa siinä ei oo enää päällä. Nyt on kuitenkin ajatuksena hoitaa tilalle jotain vähän sivistyneempää mut katellaa nyt miten käy.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Muistelisin että broidin kanssa ostettiin puokkiin Dodgen Ramcharger joskus -98. Oli valmiiksi korotettu ja isoa nakkia alla. Ihan relee peli 19v jannulle. Ennen kuin oli päivääkään offailu kokemusta niin lähdettiin Inteamin porukan mukana käymään venäjällä. Silloinen työkaverini oli Inteamin jäsen ja kovasti kehuskeli hommaa. Aikaisemmin oli toki itsekin kisoja tullut katseltua mm. Serenassa. Amerikan ihanuus oli täysi paska. Jatkuvasti vikoja ja sitähän ei edes alunperin muutoksilla oltu suunniteltu offikäyttöön. Ilmeni jälkikäteen kun tuli hieman kokemusta millainen se ok offipeli on. Dodge oli enemmän show peli. Dodge hävitettiin, hetki ajeltiin vajaa vetoisilla. Tuli tilapäinen mielenhäiriö ja ajattelin jopa BJ ostoa, mutta ostin tuolla ylhäällä näkyvän suikan omaksi ensimmäiseksi offiautoksi ehkä joskus 2002 tai 2003. Laalaa kun vielä hehkutteli yli kaiken suikkia. Siitä se ajatus sitten lähti.. Sitten onkin ollut kaikenmoista paskaa offiautona. Ikävä on jäänyt Suikasta ja Nivasta. Nyt on niin heikosti ettei ole offiautoa ollenkaan. On vaan offi mönkijä. |
#19
|
|||
|
|||
![]()
15v sitten haettiin Parkanosta "Camel Trophy" Range Rover joka oli Fiat/ivecon koneella. Sitä ennen tuli porukoiden Lantikalla ja Lapplanderilla ajettua.
|
#20
|
||||
|
||||
![]()
R2ree: n rangella ajoin lasna, tais olla eka auto mitä ees kokeilin, ja heti kotipellolla raidetanko poikki.
Eka oma auto millä metsään mentiin oli ln110 hilux/taro. |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Eka oma maasturi oli vuonna 2007 hj-60 ihan vakio kuntonen ilman vinssiä , insan special trackit kun sai alle niin ei ku mutelikkoon kokeilemaan ja kipinä offiin syttyi melkeimpä saman tien.
Tällä hetkellä tuon suzukin laittelua ,josko sitä jossain vaiheessa taas vaihtaa . Toisaalta ihan mukava pikkuhiljaa kötöstellä aina jotain pientä.
__________________
Älä rääkkää sitä ! No enhä minä rääkkääkkään! |
#22
|
||||
|
||||
![]()
ihan ekat "offroadit" tuli ajettua salaa veljen isuzu troopperilla... sora kuopalle keskellä kesä yötä ja eiköhän tää tosta lätäköstä mee ku rossi pyörälläki pääs..? juu ei. kivasti lorisi vettä sisälle
![]() ![]() eka oma offi auto oli ja siis on edelleen toi 83"nen sit tos välillä oli 1 suzugi ja 1 xj. shitten oli viel 1 kpl tojota hj. siintä ei onneks oo kuvaa ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#23
|
||||
|
||||
![]()
eka oma maasturi tuli hommattua kesällä 2005, Patrol vm-82 2+3 paku ilman kattokorotusta.. edellinen omistaja oli laittanu siihe -86 koneen ja maskit yms.. sillä mentiin pari vuotta välillä offia mutta pääasiassa työmatkoja. sit oli tauko ja 2008 kesällä tuli hommattua tuo HDJ ja nyt tammikuussa RJ mikä on tällä hetkellä rakenteilla
![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD Viimeksi muokannut -Captain- : 19.04.2010 21:34 Perustelu: korjailtu lukuja :) |
#24
|
||||
|
||||
![]()
Nykyinen suzuki sj410. Ja siitä en luovu kirveelläkään
![]()
__________________
KYM#5 |
#25
|
||||
|
||||
![]()
Tuolla tuli harrastus aloitettua
![]()
__________________
PERKELE! Pääsponsori---> Joki-Pub
Lahjattomat lukottaa |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Autosi korkeus | _Metal_ | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 20.09.2009 19:57 |
Autosi arvo | legro | Chit-Chat | 6 | 19.01.2009 22:08 |
Opeta vaimosi parkkeeraamaan autosi! | Jukkapoika | Chit-Chat | 10 | 27.08.2006 15:59 |
Autosi varusteluettelo? | VonLeka | Chit-Chat | 24 | 07.04.2006 19:50 |
Unelma-autosi | L-200 | Chit-Chat | 46 | 18.03.2006 17:11 |