![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() President harry II, GAIN säädin, yms.Ongelma on seuraavanlainen, kohinasalpa säädettynä niin ettei sähise... ja GAIN mikä siis vaikuttaa käsittääkseni mikin herkkyyteen. On käännetty täysin oikealle. Nyt ilmenee semmonen harmi että kaasua painettaessa rupee sähinä kuulumaan,säädän salpaa tiukemmalle, kohina loppuu, lisää kierroksia ja taas sähisee. Kun käännän GAINin täysin vasempaan laitaan ni laite toimii käsittääkseni normaalisti. Miten tämä GAIN nupikka säädetään? kyseessä siis classic mallin resident hapa...
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
*Cuisvis hominis est errare,nullius nisi insipientis in errore perseverare.* |
#3
|
||||
|
||||
![]()
häiriöö ottaa koita vetää suoraan akulta piuhat ja kaiken näkösia johtojen päälle tulevia häiriön poistajia on myynnissä. vaikka rxdx-tuote
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
RF GAIN on vastaanottoherkkyys,tosin tuossa pressassa taitaa lukea pelkkä GAIN siinä nupin alla. Tuon vastaanottoherkkyyden voi normaalisti pitää lähes täysillä,edellyttäen tietysti ettei ota kohtuuttomia häiriöitä. Gainia tarvii pienentää yleensä ainoastaan silloin jos toinen lähettävä la-puhelin on lähellä tätä vastaanottavaa puhelinta. esim safarilla viereinen auto. Singnaali tulee liian voimakkaana,tuppaa särkemään eikä saa puheesta selvää. Itellä on käytössä yks tollanen "halpis" harry II ja tuntuu ottavan herkästi vastaan kaikki saatavilla olevat häiriöt.Jos vertaa vaikka hiukan vanhempiin mocoman koneisiin,niin paljon häiriöherkempi
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#5
|
||||
|
||||
![]()
BJssä kanssa Harry II hakkaa täyttä tauluu signaalia kun käyttää puhallinta, tuulilasinpyyhkijöitä tai btr xenoneita. No btr häiriö lähti vaihtamalla ballasteja ja muut häiriöt hieman parani kun fiksaili sähköjä ja varsinkin maadoitusongelmia.
Samoin invertteri kanssa aika hyvä häiritsijä. No mullahan bjssä muutenkin tietty toi länkky on jännitteenalentimen läpi. Viimeksi muokannut mikjus : 26.03.2010 11:35 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kysytääs tässä nyt sitte, eli laite on major m120 ja siinä on semmonen kolmiasentoinen ylös alas liikuteltava tinni. Ylhäällä kirjaimet ANL+NB ja alhaalla ANL. Mitä siitä pitäis tapahtua ja missä asennossa se pitää olla
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis) Hj 61 (-89 2. auto) Viimeksi muokannut Profi : 26.03.2010 11:22 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Autiomatic Noise Limiter + Noise Blanker. Eli kohinanrajoitin.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Yhdellä foorumilla autokäytössä:
ANL= antenna noise limiter, häiriön suodin, aina päällä. NB= noise blanker, häiriön suodin kans, aina päällä.
__________________
RASOR |
#9
|
|||
|
|||
![]()
ANL eli Automatic Noise Limiter ja NB eli Noise Blanker tai jotain sinne päin. Elippäs ANL+NB asennossa on suodattimet "täysillä".
Häiriöjuttuun itse itseäni lainaten http://forums.offipalsta.com/showthr...ht=h%E4iri%F6t Lainaus:
Tossa länkkytestejä 80 luvulta http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2045 Viimeksi muokannut Patu925 : 26.03.2010 12:09 Perustelu: Linkki |
#10
|
||||
|
||||
![]()
kivasti olikin tullu neuvoja, mielipiteitä...
kaivoin laitteen ohjekirjan, RF GAIN, vastaanoton vahvistus: Vastaanotettavan signaalin voimakkuuden säätö. Eli jos vasta-asema on niin lähellä, että ääni säröytyy tai kauempaa tulevat asemat häiritsevät, niin häiriöitä voidaan vähentää vähentämällä vahvistusta eli kääntämällä säädintä vastapäivään. Normaalisti säädin pidetään täysin myötäpäivään kytkettynä. Nojoo, enään on siis ongelmana tämä moottorinkierrosluvun mukana tuleva kohina. Tosin tänään koitetteltiin tossa liikenteessä ja kuuluvuus oli kyllä hyvä vaikka käännin nupikan melkein kokonaan vasemmalle. Eli rajoitin vastaanoton herkkyyttä. Tarvii koittaa vielä hommata joku häiriönpoistin, maadotukset on mielestäni ok, rungon kautta, rälläköitynä paljaalle pellille. Ja virta tulee akulta, tosin sama johto jatkuu myös sisätilan loisteputki valolle.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Mulla hävis harry II sesta häiriöt melkeen kokonaan kun: akulta suoraan johto jännitteen alentimeen ja alennin maadotettiin runkoon samoin la-puhelimen rungosta johto maihin (ei !!muistaakseni!! ole maadottava rungostaan) niin ja kattoo että anteenin jalka maadottaa kunnolla... plus tietty ferrettisauva lähelle puhelinta...
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Uusia President Harry II multi LA-puhelimia | Reetu | O/M/V Muut | 0 | 12.12.2007 14:10 |
Myyty: LA-puh. President Harry II HUUTOKAUPALLA | Reetu | O/M/V Muut | 10 | 14.11.2007 08:49 |
M: Lälläri!!! President Harry,paketissaan!!(MYYTY) | Hujane | O/M/V Muut | 0 | 20.07.2007 15:09 |
MYYTY:la-puhelin president harry | longfiedteam | O/M/V Muut | 5 | 17.10.2006 20:36 |
The president sucks | tuska | Jokes | 0 | 18.09.2003 18:18 |