Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.11.2009, 22:39
Shuttle:n Avatar
Shuttle Shuttle ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.03.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 1.086
Perusasetus

Eberi kenkkuilee, varaosia pk-seudulta?


Tulipa ostettua pitkittäiskoneinen nelikko-VW jossa on bensaeeberi.
4 vai 5 kW -malli, ei ole tietoa. SC on eli integroidulla vesipumpulla. Vuosimalli veikkauksena 1998 tai 1999 (auton käyttöönotto).
Kellona minikello kahdella napilla.

Hirveästi en ole vielä diagnoosia tehnyt, sulakkeet ehjät kuitenkin.
Kun yrittää kylmällä koneella laittaa eeberiä tulille lähtee bensapumppu naputtamaan, ja paloilmapuhallin vaimeasti horisemaan
Bensa alkaa pikkuhiljaa haista, jonka jälkeen kaikki ääni loppuu.
Lämpimällä koneella sama tarina, mutta sisätilapuhallin lähtee heti puhaltamaan, kunnes ilmeisesti veden lämpötila tippuu alle raja-arvon.

Kahta ongelmaa on veikattu, hehkua ja itse veikkasin paloilmapuhallintakin.

Sniidu kun on, pitäisi keksiä mistä saa edukkaasti perjantaina 12-13 välillä varaosat pk-seudulta (miel. Espoo tai läntinen Vantaa).

Tarvetta on kuitenkin
Hehku (onko kaikissa sama?)
Sihti hehkun ympärille
Tiivistesarja -||-
Puhaltimen laakerit.

Mistä noita laakereita löytää, onko ne kaikissa paloilmapuhaltimissa samat? Koko puhallin on aika tyyris kuitenkin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.11.2009, 06:44
Pingviini:n Avatar
Pingviini Pingviini ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.08
Sijainti: Kempeleen ja Haukiputaan välimaasto
Viestit: 74
Perusasetus

Olisko kuitenkin vaan karstantäyteinen pesä eikä siksi käynnisty? Tai imu-/pakoputki jäässä .

Palopuhaltimen hyytyminen on eberien suurin heikkous. Miksi se ilma pölyineen pitää imeä sinne laakeriin suoraan . Kyllä se puhallin on uusittava kokonaan, ei niitä laakereita voi siihen vaihtaa.

Hehku varmaankin toimii, kun yrittää kuitenkin käynnistyä.

-Penguin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.11.2009, 17:52
Rokijaska Rokijaska ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.01.07
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 46
Perusasetus

Yksi vaihtoehto voi olla eberissä että polttoainesuodatin tukossa tai vetää ilmaa letkuista
Tekee tuollaista
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.11.2009, 18:05
Volvoton:n Avatar
Volvoton Volvoton ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.01.06
Sijainti: Mansessa, Finland.
Viestit: 362
Perusasetus

vw korjaa


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Shuttle Näytä viesti
Tulipa ostettua pitkittäiskoneinen nelikko-VW jossa on bensaeeberi.
4 vai 5 kW -malli, ei ole tietoa. SC on eli integroidulla vesipumpulla. Vuosimalli veikkauksena 1998 tai 1999 (auton käyttöönotto).
Kellona minikello kahdella napilla.

Hirveästi en ole vielä diagnoosia tehnyt, sulakkeet ehjät kuitenkin.
Kun yrittää kylmällä koneella laittaa eeberiä tulille lähtee bensapumppu naputtamaan, ja paloilmapuhallin vaimeasti horisemaan
Bensa alkaa pikkuhiljaa haista, jonka jälkeen kaikki ääni loppuu.
Lämpimällä koneella sama tarina, mutta sisätilapuhallin lähtee heti puhaltamaan, kunnes ilmeisesti veden lämpötila tippuu alle raja-arvon.

Kahta ongelmaa on veikattu, hehkua ja itse veikkasin paloilmapuhallintakin.

Sniidu kun on, pitäisi keksiä mistä saa edukkaasti perjantaina 12-13 välillä varaosat pk-seudulta (miel. Espoo tai läntinen Vantaa).

Tarvetta on kuitenkin
Hehku (onko kaikissa sama?)
Sihti hehkun ympärille
Tiivistesarja -||-
Puhaltimen laakerit.

Mistä noita laakereita löytää, onko ne kaikissa paloilmapuhaltimissa samat? Koko puhallin on aika tyyris kuitenkin.
Mee laakkoselle/paikalliseen merkkihuoltoon muualta tuskin apuja saat.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.11.2009, 18:30
Shuttle:n Avatar
Shuttle Shuttle ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.03.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 1.086
Perusasetus

Kävin Korsossa Finnklimassa.
Pistivät testerin kiinni, ei vikakoodeja. Sihti tukossa oli arvaus.
Eikä puhaltimen laakereitakaan saane vaihdettua, mutta on vanha joten rasvaus voisi ehkä auttaa.
Ostin kuitenkin tiivisteet, hehkutulpan ja sihdin, huomenna kone irti ja pöydälle.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.11.2009, 19:01
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kattele mitä tarviit ja soitappa sitte ma aamusella Alppilan Autohuoltoon ja kysy ARIa. "Kylmyyden ruhtinas" j´kun noista koneista tietääpi kaiken ja vielä ylikin. 09-87704340 ja osat saa samana päivänä. Maastoautoilija ystävällinen paikka...

T:Mikki nyybinä junasta
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.11.2009, 22:22
Shuttle:n Avatar
Shuttle Shuttle ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.03.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 1.086
Perusasetus

Muutaman kerran joutui kokeilemaan, ja pari ruuvia poraamaan auki.
Lopuksi se olikin palopesän tiivisteestä kiinni joka onneksi oli ostettuna.

Niin huonossa jamassa tuo näytti olevan notta jääpi viimeiseksi korjaukseksi.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.11.2009, 22:31
AnttiH:n Avatar
AnttiH AnttiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.01.06
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 242
Perusasetus

Mulla oli samanlainen vika Transportterin eberissä, vikakoodi näytti että puhallin vialla. En muista mitä makso, ei kuitenkaan maltaita sentään. Lähti sentään joskus käyntiin tuo eberi, mutta joutu pari-kolme kertaa käynnistämään.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Nastarenkaat 235/85 R16 tai 205 R16 Joensuun seudulta raw O/M/V Renkaat ja vanteet 0 05.10.2009 10:23
Apuja porvoon seudulta oskari4x4 Tekniikka & Jutustelu 0 21.11.2008 10:42
mitsu L300 kenkkuilee jälleen neheman Tekniikka & Jutustelu 2 04.04.2008 12:40
V: Hallipaikkaa Lahden seudulta? MikZ O/M/V Muut 0 12.10.2006 21:47
pk-seudulta lexan levyä? -sami- Tekniikka & Jutustelu 2 28.07.2006 19:15


Sivu luotu: 14:53 (GMT +2).