Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Eberi kenkkuilee, varaosia pk-seudulta? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=65307)

Shuttle 05.11.2009 22:39

Eberi kenkkuilee, varaosia pk-seudulta?
 
Tulipa ostettua pitkittäiskoneinen nelikko-VW jossa on bensaeeberi.
4 vai 5 kW -malli, ei ole tietoa. SC on eli integroidulla vesipumpulla. Vuosimalli veikkauksena 1998 tai 1999 (auton käyttöönotto).
Kellona minikello kahdella napilla.

Hirveästi en ole vielä diagnoosia tehnyt, sulakkeet ehjät kuitenkin.
Kun yrittää kylmällä koneella laittaa eeberiä tulille lähtee bensapumppu naputtamaan, ja paloilmapuhallin vaimeasti horisemaan
Bensa alkaa pikkuhiljaa haista, jonka jälkeen kaikki ääni loppuu.
Lämpimällä koneella sama tarina, mutta sisätilapuhallin lähtee heti puhaltamaan, kunnes ilmeisesti veden lämpötila tippuu alle raja-arvon.

Kahta ongelmaa on veikattu, hehkua ja itse veikkasin paloilmapuhallintakin.

Sniidu kun on, pitäisi keksiä mistä saa edukkaasti perjantaina 12-13 välillä varaosat pk-seudulta (miel. Espoo tai läntinen Vantaa).

Tarvetta on kuitenkin
Hehku (onko kaikissa sama?)
Sihti hehkun ympärille
Tiivistesarja -||-
Puhaltimen laakerit.

Mistä noita laakereita löytää, onko ne kaikissa paloilmapuhaltimissa samat? Koko puhallin on aika tyyris kuitenkin.

Pingviini 06.11.2009 06:44

Olisko kuitenkin vaan karstantäyteinen pesä eikä siksi käynnisty? Tai imu-/pakoputki jäässä :D.

Palopuhaltimen hyytyminen on eberien suurin heikkous. Miksi se ilma pölyineen pitää imeä sinne laakeriin suoraan :mad:. Kyllä se puhallin on uusittava kokonaan, ei niitä laakereita voi siihen vaihtaa.

Hehku varmaankin toimii, kun yrittää kuitenkin käynnistyä.

-Penguin

Rokijaska 06.11.2009 17:52

Yksi vaihtoehto voi olla eberissä että polttoainesuodatin tukossa tai vetää ilmaa letkuista
Tekee tuollaista

Volvoton 06.11.2009 18:05

vw korjaa
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Shuttle (Viesti 610575)
Tulipa ostettua pitkittäiskoneinen nelikko-VW jossa on bensaeeberi.
4 vai 5 kW -malli, ei ole tietoa. SC on eli integroidulla vesipumpulla. Vuosimalli veikkauksena 1998 tai 1999 (auton käyttöönotto).
Kellona minikello kahdella napilla.

Hirveästi en ole vielä diagnoosia tehnyt, sulakkeet ehjät kuitenkin.
Kun yrittää kylmällä koneella laittaa eeberiä tulille lähtee bensapumppu naputtamaan, ja paloilmapuhallin vaimeasti horisemaan
Bensa alkaa pikkuhiljaa haista, jonka jälkeen kaikki ääni loppuu.
Lämpimällä koneella sama tarina, mutta sisätilapuhallin lähtee heti puhaltamaan, kunnes ilmeisesti veden lämpötila tippuu alle raja-arvon.

Kahta ongelmaa on veikattu, hehkua ja itse veikkasin paloilmapuhallintakin.

Sniidu kun on, pitäisi keksiä mistä saa edukkaasti perjantaina 12-13 välillä varaosat pk-seudulta (miel. Espoo tai läntinen Vantaa).

Tarvetta on kuitenkin
Hehku (onko kaikissa sama?)
Sihti hehkun ympärille
Tiivistesarja -||-
Puhaltimen laakerit.

Mistä noita laakereita löytää, onko ne kaikissa paloilmapuhaltimissa samat? Koko puhallin on aika tyyris kuitenkin.

Mee laakkoselle/paikalliseen merkkihuoltoon muualta tuskin apuja saat.

Shuttle 06.11.2009 18:30

Kävin Korsossa Finnklimassa.
Pistivät testerin kiinni, ei vikakoodeja. Sihti tukossa oli arvaus.
Eikä puhaltimen laakereitakaan saane vaihdettua, mutta on vanha joten rasvaus voisi ehkä auttaa.
Ostin kuitenkin tiivisteet, hehkutulpan ja sihdin, huomenna kone irti ja pöydälle.

Rekisteröimätön 06.11.2009 19:01

Kattele mitä tarviit ja soitappa sitte ma aamusella Alppilan Autohuoltoon ja kysy ARIa. "Kylmyyden ruhtinas" j´kun noista koneista tietääpi kaiken ja vielä ylikin. 09-87704340 ja osat saa samana päivänä. Maastoautoilija ystävällinen paikka...

T:Mikki nyybinä junasta

Shuttle 07.11.2009 22:22

Muutaman kerran joutui kokeilemaan, ja pari ruuvia poraamaan auki.
Lopuksi se olikin palopesän tiivisteestä kiinni joka onneksi oli ostettuna.

Niin huonossa jamassa tuo näytti olevan notta jääpi viimeiseksi korjaukseksi.

AnttiH 07.11.2009 22:31

Mulla oli samanlainen vika Transportterin eberissä, vikakoodi näytti että puhallin vialla. En muista mitä makso, ei kuitenkaan maltaita sentään. Lähti sentään joskus käyntiin tuo eberi, mutta joutu pari-kolme kertaa käynnistämään.

Shuttle 09.11.2009 15:25

Eeberi toimi muutaman käynnistyksen, mutta taas ajettua parkkiin ei enää lähtenyt tulille. Toivottavasti kone oli liian lämmin.
Pitänee jostain hankkia edukkaasti viikkokello tai easystart T jotta saisi vikakoodit luettua ja kuitattua.

Tarkistaako eberin keskusyksikkö pre-startupin tarkastuksessa vesitilan lämpötiloja?

Shuttle 10.11.2009 11:11

Näin se vaan oli että muistissa oli ylikuumeneminen+käyttölukitus.
Joka pamahti samantien päälle nollauksen jälkeen.
Veikkasivat antureita tai älylaatikkoa. Älylaatikko alkaa saada täältäkin ääniä.
Muita ideoita?

VooDoo Jeep 04.01.2010 23:38

Tänään tuli leikittyä ton viton eberin kanssa ja vika koodi jonka anto oli 30 ja 31 eli tuuletin, niin ei muuta kuin eberi paloiks ja tutkimaan ja lopuksi päädyttiin siihen tuulettimeen
Varaosia näkyis löytyvän tuolta edullisesti http://preheat.eu/index.php?page=tarvikkeet-ja-varaosat että huomenna sinne soitto ja tuuletin postiin;)

Shuttle 05.01.2010 00:56

Kummasti jää omat threadit pistämättä nippuun.
Tämäkin ratkesi uudella laitteella eeperi.comista.
Vanha on nyt ylimääräisenä. (=myynnissä)
Palopesän tiiviste ja tulppa sihteineen uusittu.
Puhallin kohtalaisessa kunnossa mutta ei sekään enää aivan priima..

Mikki 05.01.2010 14:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Shuttle (Viesti 629626)
Vanha on nyt ylimääräisenä. (=myynnissä)
Palopesän tiiviste ja tulppa sihteineen uusittu.
Puhallin kohtalaisessa kunnossa mutta ei sekään enää aivan priima..

Ja onko org. VW ensiasennuskone vaiko Eberin "oma" jälkiasenteinen kone???

Tietysti hintakin olisi vaihtoasiaa helpottava informaatio, jos vaikka Rangeen laittais (edellyttäen, jotta onpi Eberin "jälkiasennus" kone)


Sivu luotu: 12:14 (GMT +2).