Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.12.2009, 19:04
vepele:n Avatar
vepele vepele ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.05
Sijainti: Suomi neidon asshole
Viestit: 2.246
Perusasetus

Ahdin vikako?


HJ-61,Ajossa ahtimen merkkivalo(vihreä)vilkkuu,eikä pala tasaseen niinkuin aikaisemmin.
Kovemmin kierroksia niin palaa tasaisesti.
Moottorin sammuttamisen jälkeen kuuluu konehuoneesta ääni,niinkuin joku jäisi hetkeksiaikaa pyörimään.
Tehot tuntuu olevan tallessa.
Kaveri kyseli minulta tälläisiä,enkä osannut vastata,oisko täällä apuja?

__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua.

Istun tai kävelen,
Pylly päästää sävelen!

RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet

LA CH 31 TT eli Tupla TEE




www.wuoksioffroad.com
montenegro offroad club #98
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.12.2009, 19:20
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Rupeiskohan ahtimen laakerit olemaan tiensä päässä..
Sormilla kun kokeilee akselin päistä niin säteittäisvälystä saa vähän olla -> öljykalvo keskittää akselin pyöriessään, päittäisvälystä ei saisi olla juurikaan.
Ja ne valot toimii paineanturien mukaan jotka on liitetty ahtoputkeen, en anna niille juurikaan arvoa.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.12.2009, 19:25
Korpikumpu:n Avatar
Korpikumpu Korpikumpu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 555
Perusasetus

Omassa heijarissa tuo vihreä valo vilkuttelee joskus, kun kierrokset on jossain 1300 paikkeilla ja antaa kaasua. Kestää hetken ja loppuu. Erillinen ahtopainemittari antaa koko ajan normaalilukemia. Eikä tuo ainakana tehoja ole hävittänyt mielestäni.


EDIT: Niin ja tuo sammuttamisen jälkeen kuuluva ääni: itsellä sama. Sitä en tiedä haittaako vai kuuluuko asiaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.12.2009, 20:31
nizzan nizzan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.10.06
Sijainti: konnevesi, Finland.
Viestit: 196
Perusasetus

se turpo pyörii siellä 50000rpm ni en usko et se pysähtyy kun seinään sammutettaessa. ei ainakaan mun autoissa pysähy.... oliskohan vaan niissä valoissa häikkää?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.12.2009, 23:51
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

inptnipuopn


Muis toitsuis on kaks anturii,toinen alipaineelle ja toinen paineelle.Varsinki se paine voi hieman pumpata matalil kierroksil,on iha normaalii.Sit ehkä kannattaa ihmetellä jos se vihreevalo(paine)ei syty ollenkaan,voi olla anturi vika tai turbo jämähtäny kiinni.Sillon kyllä ei kulje mihinkään,se turbo pyörii enemmänkin kun sen 50000rpm joten jos motori pysähtyy sekunnissa ni se turbo ei.Sen takia ei sais moottoria pysäyttää korkeilta kierroksilta kun sillon se turbo pyörii lujemmin ja siten sen pysähtyminen voi kestää kauemmin kun moottoriöljyn paineen putoaminen.Jos turbon öljynpaine katoaa,se hajoaa kakkaraxi niinä aikoina.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.12.2009, 00:13
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.789
Perusasetus

olikos se 0.7-0.8 baria kun rupee oranssi ledipalamaan ota yhteyttä lähimpään toyotahuoltoon

ei liity aiheeseen mutta tuleeko katsastuksessa sanomista kun mulla palaa toi turbon oranssimerkkivalo kokoajan ? 61:sen kiekkamittari siis 60 koelautaan vaihdettu eli antureita ei ole konehuoneessa eikä siinä liittimessäkään ollut niinpaljon nastoja kiekkamittari toimii kyllä mut uskooka katsuri jos tälläisen tarinan sille kerron ?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.12.2009, 08:36
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

eiköhän se usko kun samalla muutoskatsastat sen 12ht:n siihen
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.12.2009, 12:00
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.789
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sperman Näytä viesti
eiköhän se usko kun samalla muutoskatsastat sen 12ht:n siihen
hienoo
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.12.2009, 16:00
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

mulla palaa molemmat ledit jatkuvasti yhtä aikaa. i don't care. mut voishan tuon korjata, niissä liittimissä joku vika missä missä ne sijaitsee?
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.12.2009, 16:03
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VonLeka Näytä viesti
niissä liittimissä joku vika missä missä ne sijaitsee?
Siinä miltei heti anturien vieressä.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.12.2009, 17:53
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

niille antureille menee ainakin LJ:ssä sellanen ohut letku. reikä sellasessa tai irronnut letku vois aiheuttaa tuollasia muutoksia ja ne "anturit" on todennäköisesti paine kytkimiä eli kytkimen kärjet on saattanut hapettua sen verran että ei ihan niin herkästi sytytä sitä lamppua.

Itse asentaisin ahtopaine mittarin niin tietää mitä siellä tapahtuu.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.12.2009, 19:06
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja revu Näytä viesti
niille antureille menee ainakin LJ:ssä sellanen ohut letku. reikä sellasessa tai irronnut letku vois aiheuttaa tuollasia muutoksia ja ne "anturit" on todennäköisesti paine kytkimiä eli kytkimen kärjet on saattanut hapettua sen verran että ei ihan niin herkästi sytytä sitä lamppua.

Itse asentaisin ahtopaine mittarin niin tietää mitä siellä tapahtuu.
Täysin samaa mieltä!
Jos siinä itse ahtimessa olis vikaa niin kyllä sen pian huomaisi muustakin kuin valojen välkkeestä
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 17.12.2009, 22:23
HJ-61:n Avatar
HJ-61 HJ-61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 118
Perusasetus

Huomasin kanssa tänään saman vilkkumisen vihreässä valossa ja kierroksilla paloi normaalisti.Aikaisemmin palanut normaalisti joten epäilen syyksi näitä pakkasia, enkä turhia paineita tosta ota.
__________________
ilman turboa ja nelivetoa ei ole elämää...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään M: 6v/71 Ahdin speedo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 29.11.2009 17:42
kytkin vikako? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 20 04.07.2009 17:03
Myydään ahdin ct-26. hj ja hdj Jani E O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 14 26.09.2008 07:37
Ostetaan ahdin kkk 26 henteri O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 04.08.2008 20:52
Ostetaan ct-26 ahdin tepa78 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 22.06.2008 22:46


Sivu luotu: 04:17 (GMT +2).