Elikkä trial autojen turvakaari rakenteisiin on jotain muutoksia tulossa, mutta mitä? Onko jollain tarkkaa faktaa?? Junde????????
Pitäs alkaa toivottavasti lähipäivinä veivaan kaaria yhteen nurkka-autoon ja mielellään tekis samalla siihen sit AKK trial hyväksytyt kaaret.
Se mikä nyt ainakin kysytyttää on:
-saako nyt ja tulevaisuudessa olla kaaret hitsattuna kiinni suoraan koppaan/helmapalkkeihin vai pitääkö olla pulttiliitokset??
-Jos "autossa" on helmapalkit esim 3mm tai paksumpaa, joihin pääkaari ja etukaaren alaosa kiinnitetään, niin tarviiko kaariputken päähän hitsata kiinnityslevy, jonka paksuus min. 3mm ja pinta-alaa ilmeisesti ei ole määrätty?
Ja sitten tämän lisäksi pitääkö koriin, eli tässä tapauksessa helmapalkin päälle hitsataan vielä min. 3mm paksu levy, jonka pinta-ala minimissään 120 neliösenttiä (tai 240 neliösentin lätkällä, mikäli korin ja rungon välinen kiinnikepiste on kauempana kuin 50cm kaaren kiinnityspisteestä)??
-jotain lisätukia pitäisi olla myös uusissa kaarikehikoissa huhujen mukaan....mitä ja mihin kohtiin?
Tarkoitus on, että helmapalkit on hitsattuna lattiapeltiin kiinni, sekä helmapalkit hitsaamalla myös auton alkuperäiseen runkoon kiinni ja kaarikehikko sitten kiinnitetään helmapalkkeihin ja takatuet suoraan runkoon/rungon jatkeisiin/pohjapellin takaosaan. Eli ns koria ei saa "autosta" poistettua pulttaamalla, kun kori ja runko ja kaarikehikko on hitsattu toinen toisiinsa.