![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Mobil 1 ATFOnko kellään kokemusta Mobil 1 ATF automaattivaihteistoöljystä Jeepin AW-4 (1999 Cherokee) vaihteistossa?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Pitäisi kyllä käyttää Dexron II:ta tai III:a, mutta on jenkkilän foorumeilla jonkun verran myös puhuneet Mobil 1 täyssynteettisen puolesta että hyvin toimii, pehmeästi vaihtaa ja monilla oli myös ollut laatikko hieman viileämpi. Tosin, enemmän ajetuissa lootissa oli joillain tullut ongelmaksi jarrupantojen kesto, eli oli loota poikinut hieman myöhemmin sen verran etä korjaus oli tarpeen.
Itse en laittaisi ym. syystä esim. omaani, mutta vähän ajettuun tai juuri huollettuun voisin hyvinkin kokeilla. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mäkin oon lukenut kaikenlaisia mielipiteitä, mutta noiden alleviivattujen asioiden vuoksi uskoisin sen käyvän Jeeppiinkin. Tekis mieli kokeilla, mutta olis kiva tietää muiden käyttökokemuksia siitä.
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mut eikös too AisinWarner oo joku tojotajohdannainen loota millä ei oo mitään tekoa Syslerin laatikoihin.
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Joo, ei ole Chryslerin laatikko!! On Aisin-Warner 4 (AW-4), jolla ei ole mitään tekemistä Chryslerin kanssa!!
AW-4:n menee ihan normi DEXRON III -öljy, ei tarvitse täyttää Moparin ATF+3 tai ATF+4 -vaatimuksia!! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eikös tuon luulisi toimivan kun lupaavat Dextron III / Mercon luokitukseen sopivuutta.
Onko Jamantilla tietoa onko kellään ilmennyt vikoja tuon ATF:n takia? Vaikeahan noita on joskus paikantaa missä se vika on, mutta kun käytän melkein kaikkialla muualla synteettisiä öljyjä niin tekisi mieli niitä laittaa tuonnekkin. En vaan tahdo lootaa tieten tahdoin rikkoa jos se ei siitä tykkää. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
No kertoo se kai jotain sekin, että enpäs ole koskaan risaa AW-4:sta nähnyt!!! Joten kai se on ihan sama sitten, mitä luokituksen täyttävää öljyä sinne laittaa!!!??
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Omien todellisten , eikä netistä luettujen tai kaverin kaverilta kuultujen, käyttökokemusten perusteella tossa laatikossa parhaiten offikäyttöä ajatellen tuntuisi toimivan Mopar 4+ ja Castrol Transmax Z. Ihan sama miulle mitä asiantuntijat sinne suosittelee laittamaan, mutta kaikilla muilla kokeilemillani öljyillä laatikko on luistanut.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole mulla ainakaan pätkääkään luistanut Dexron III:lla, vaikka olen miten rääkännyt. Ja kuitenkin 35" kumeilla ajan ja lukot löytyy. Ja aika paha on mielestäni mennä sanomaan, että jos valmistaja kerran Dex II/III:a käskee ja on tarkoittanut käytettäväksi, niin sillä ei loota toimisi tai olisi pitkäikäisin. Kuten aiemminkin todettua, nimenomaan noilla täyssynteettisillä öljyillä on AW4:t alkaneet luistaa ja hajonneet. Oletko aivan varma että laatikko on ehjä, tai että se oli ehjä ennenkuin aloit toisia öljyjä käyttää? Ei pitäisi AW4:n luistaa pahemmassakaan käytössä jos on ehjä.
Mutta jos lootan luisto on ongelma ja tuntuu että vaihdot ei ole tarpeeksi nopeat, niin sitten jenkeistä tilaukseen hi-preformance valve body ja HD- pannat eikä taatusti enää luista edes vaihtojen kohdalla. http://www.importperformancetrans.com/toyotaauto.shtml Viimeksi muokannut Timo_L : 22.09.2009 19:41 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.youtube.com/watch?v=ibuw3..._embedded#t=12 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin näin netin ihmeellisessä maailmassa tuo Castrol Transmax Z näytti aika hyvältä, mutta sitä ei tunnu saavan oikein mistään, vai tietäisikö joku mistä sitä saa ja mihin hintaan.
Kävin tänään myös motonetissä kääntelemässä Red Line 4D ATF pulloja ja sekin näytti yhdeltä vaihtoehdolta. ![]() ![]() ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Mobil ATF 210 on type F luokka öljy eli fordin ja dexron 3 ...
ATF 220 on sitten Type D öljy dexron 2d?. Tota Type F öljyä käytetään myös crossipyörien vaihteistossa. Pitäis toimia ihan hyvin. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Tuohon ylempään kirjoittamaani, tietysti tomaatti luistaa aina muuntimesta enemmän tai vähemmän. Mutta itse laatikko ei pitäisi luistaa ehjänä. Sitä olen itse arponut, että mitenhän toimisi eri stall speedillä olevat muuntimet kuin tuo orkkis? |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Huomasitko mitään hyötyä synteettisistä verrattuna tavallisiin öljyihin?
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
Eikös niitä harvoja grandeja missä AW4 laatikkona ollut '93 kuutoskoneiset? Kasikoneisissa on kaikissa Chryslerin lootat ja eri öljyt, joten siinä mielessä vertailu on vähän hankalaa.
|
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Varaosia löytyy hyvin "kojootti" liikkeestä, muilla tuppaa olemaan vain se "yksi" varaosa... Ittellä "Volvo" S80:n VW:n koneella ja AW-42 laatikolla... Ruotsissa "valmistettu"??? ![]() ![]() AW:n askista "nippelitietoa": - toimii Dexron II öljyllä (tai paremmalla) - vaihtoväli max. 80.000km - ongelmia ilmenee vanhetessaan (jos öljyä EI vaihdeta) seuraavasti - pakin jarrupanta alkaa vuotamaan --> kylmällä laatikolla - ei pakkia! - venttiililohkon (integroitu askiin) S1ja S2 mankkavenat alkaa "ryytymään", koska kerää "sienimäistä" moskaa karan täyteen ja jumittuu - vetopyörästö "kulahtaa" 800.000km kohdilla ![]() ![]() ![]() Takseissa oli näitä Volvolla vaikka kui perhanasti ja rikki ei ajamaalla saaneet, pihistelemällä huolloissa menikin sitten lootia suhteellisen tiheään tahtiin... NIIN meinas unohtua... AW-44 on myös Bemarilla oleva aski ja siellähän on tuo 1. panta olut akilleen kantapää (johon kyllä huoltosarja löytyy)... ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
09-87704340
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#19
|
||||
|
||||
![]()
No terve!! Onko siis mitään järkeä, kun Dexron III maksaa murto-osan tuosta. En minä ainakaan laita 450€ koko laatikon + turbiinin öljyjen vaihtoon? Johan sillä saa jenkeistä korjaussarjan tohon vehkeeseen
![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Ei oo mitään järkeä jos tykkää kuminauhamaisesta vaihteistosta ja palaneen automaattiöljyn hajusta. Niille jotka haluaa että jotain tapahtuu silloin kun polkaistaan oikeanpuolimmaista poljinta suosittelen kyllä lämpimästi tota Castrolin öljyä. Öljyt on kuitenkin aika paljon helpompi vaihtaa kuin korjata laatikkoa, mut kukin tavallaan.
|
#21
|
||||
|
||||
![]()
No voi vittu, ei ehjä laatikko hajoa sillä että siinä käyttää oikeita öljyjä!! Se hajoaa väärällä käytöllä = esim. mutamöyryömistä liian pienellä lauhduttimella jolloin loota kuumenee liikaa. Se mitä väität on aika sama kun väittäisit että moottorivalmistajan suosittelemilla öljyillä auton kone menee paskaksi kun sitä käyttää...
Voisiko olla että kun olet oman laatikkosi saanut muutaman kerran kuumenemaan liikaa ja sitä kautta luistamaan, niin on jo pannat sen verran huonossa kunnossa että ei pidä kunnolla? Dexron ja noissa täyssynteettisissä on aika eri ominaisuudet, joten voi tällöin toisella öljyllä vielä pannat pitää kun toisella luistaa. Se luisto ei kuitenkaan tällöin ole öljyn vika... Ihan niinkuin mikä tahansa tomaattiloota, niin AW4:nkin hajottaa kaikista helpoiten ylilämpö - ja kyseinen loota on kuumenemiseen taipuvainen. Jos ei ole kunnon lauhdutinta niin aika helpolla varsinkin mutamöyryämisessa tjsp. kuumenee laatikko ihan överilämpöihin. Jos sulla ei ole laatikolle lämpömittaria niin suosittelen asentamaan, samoin kun sen ison alumiinisen lauhduttimen flektin eteen. Lainaus:
Ja muista nyt edelleen, en väitä etteikö toi Castrol voisi olla hyvää öljyä, mutta itse en riskeeraisi että enemmän ajettu loota hajoaa tuon takia. Kuten jo sanoin juuri huolletussa saattaisin käyttääkin. Voi olla että vaihtaa vielä terävämmin. Voi myös olla että ei lämpiä yhtä paljon. Mutta on aika helvatan kallista litkua, varsinkin kun halvemmallakin pärjää ihan hyvin. Jenkeistä saat hi-perfomance valve bodyn AW4:ään muistaakseni muutamalla sadalla taalalla. Se on siis saman verran kuin 1-2 öljynvaihtoa Castrolia käyttäen. Tämän jälkeen on vielä terävämmät vaihdot ja taisi vaikuttaa myös pantojen pitovoimaan. Ja voit edelleen käyttää Dex III:a eikä pelkoa lootan luistosta. Kumpaankohan mielummin laittaisin rahani? Viimeksi muokannut Timo_L : 27.09.2009 18:51 |
#22
|
||||
|
||||
![]()
Pitääpä tässä välissä kysyä, mikä on tuon laatikon max lämpötila mitä ei kannata ylittää
|
#23
|
||||
|
||||
![]()
Mahto olla jotain 115-120 astetta kun alkaa tuhoa tulemaan.
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#24
|
||||
|
||||
![]()
Juu, jotain sitä luokkaa. Ainakin mulla pyöri alkuperäisellä pienellä lauhduttimella jo kohtuu kevyessä metsäajossa ilman mudassa möyryämistä yleensä 100-110 asteen välillä. Kunnon lauhduttimella pysyy satasen pienemmällä puolella.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M:MOBIL AGRI MOTOR OIL 10/30 20 L | Ipe64 | O/M/V Muut | 0 | 29.07.2006 13:22 |