![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() ehdota minulle maasturiaAuta miestä maastoon. vanha maasturi Uaz alkaa olla jo vanha mistä löytyisi "vastaava" hieman mukavampi maasturi kovaan käyttöön (kivikkoa,jänkää,jokien ylitystä). Autolla ajetaan myös jonkin verran maantiellä siirtymätaipaleita, max 100km ennen maastoa. Nelivedon pitää olla toimiva, ja korjauksien kohtuu helppoa, jäykkä etuakseli jne.. Auto pitää saada rekisteriin, ja siihen saisi myös löytyä varaosia ja rakennusosaa. Autolla ajetaa 99% maastossa. Uaz on ollut siellä hyvä menopeli. Nyt kaipaisi hieman modernimpaa autoa, mutta ominaisuuksiltaan pitäisi olla vastaava tai parempi. Eikä saisi olla" kallis" eli kaikki uudet mallit on heti poissuljettuja ja myös liian vanhat mallit. Maavaraa pitää olla. Tilaa pitäisi olla 5 hlö, tavaroille, ,koirat,metsästys,kalastus ym, tässä jotain malleja mitä tulee mieleen Voi myös "arvottaa näitä mallea" Jeep GrandCherokee 98 Range joku 97-98 malli HDJ80 96-96
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jeep cherokee 4litrasella koneella ja automaattilaatikolla,osat halpoja ja varusteita yleensä mukavasti.Jos haluaa korottaa ja lukkoja laittaa niin niitäkin saa helposti ja edullisesti amerikasta ja suomestakin.Bensa toki maistuu mutta kun ajelee hillitysti niin ei sitäkään mahdottomasti kulu noin 10-12litraa sadalla.Näitä saa edullisesti ja on vielä helppo korjatakin
![]() Ps.tuskin uazia parempaa maastoon löydät ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tuo grandi sopii ainakin hyvin noihin kriteereihin. Huomattavasti halvempi, kuin toyota.. Ja osaa löytyy ulkomailta hyvin. Rangesta ei kokemuksia..
Osta tuosta pois.. ![]() http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=60760 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
oon vähä himoinnut tuoa grancherookeeta v8 5.2 sen vuoksi että siinä ois noita kivoja varusteita, ois mukava kuljettaa turistia maastoon kun on ilmastointia ym.
mutta minkälainen on sen nelivetotekniikka? |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Muutenhan tuo on jäykillä akseleilla ja kierrejousilla. Alusta on vähän parempi elämään, kuin cherokeessa. Voimansiirto kestää kohtuu hyvin 33" pyöriin asti.. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Rangea tarjoaisin, mutta en ehkä tuota mainitsemaasi II-korista. (ellet halua ostaa tuota minun...)
![]() Monimutkainen ja ehkä vähän herkkä peli metsäleikkeihin jos haluaa patarautavarman menopelin. Classic olis sen sijaan oivallinen, jos unohtaa ABS-mallit. Range hyvä aihio. Menee vakionakin mukavasti kun laittaa karkeampaa kumia ja on jäykillä akseleilla. Aina neliveto, vanhoissa lukittava keskitasauspyörästö ja uudemmissa viskolukolla(-89 --> -02) Miinuspuolena Classic:ssa kunnollisen tehdasdieselin puute jos semmosta kaipaa, II-korissa on sitten asiallinen?? BMW-kutosdiesel. II-koriset alkavat olla jo järkevissä hinnoissa(ainakin ulkomaalla), joten semmostakin voinee katsella muuhunkin kuin nakkarin kiertoon jos ei huoleta mahdolliset uudehkojen autojen sähköpuolen kummittelut. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
niin vielä sellainen juttu kun noita jokien ylityksdia on tiedossa.
kuinka sellaiset onnistuu gran cherokeella? onko jotain akstuvia osia joista voi olla haittaa? |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän noissa Grandeissa on kaikenlaisia sähköätylöitä pellin alus mustanaan
![]() Nicci Urkki on ainakin testannut Jeepin uintiominaisuusia: http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.php?t=667&highlight= Ja kalliiksiha se tuli.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mihinhän sitä viis tonnia upottais jos haluais LYHYEN maasturin turbodiiselillä tai vähintään 6 pyttysellä bensakoneella? Ei erikoismerkkejä (esim Daihatsu) eikä ameriikkalaisia. Viiteen tonniin sais mielellään sisältyä tehdyt korotukset ja rengastukset, muista erikoisvarusteluista ei niin väliä.
Pajeroita näyttäs olevan nettiauto pullollaan (joskin pääasiassa pitkiä) mut ne ei taida olla järin suosittuja näissä piireissä? Onko niissä jotain muutakin yleistä vaivaa kuin turbodiiselien kansiongelmat? Kenenkään ei kyllä tarvii alkaa omaansa just nyt tyrkyttämään, asia on tällä hetkellä vasta ajatusasteella :-)
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#10
|
||||
|
||||
![]()
jeep
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
XJ Chero: edullinen hankkia ja ylläpitää, hiukan ahdas takapenkki, vanhempi ABS ongelmallinen
ZJ Gran Chero: enemmän tilaa, saa kasilla, kierrejouset joka kulmassa, enemmän rikkoutuvia sähköherkkuja vakiona LJ Tojo: tätä palstaa "tiedon" lähteenä pitäen maasturina ehdoton, kunnon TD kone, kuntoonsa nähden järkyttävän kalliita Tossa mun ehdotuksia.........jos mun kukkarolla pitäis maasturi hankkia tuohon käyttöön, niin XJ olis mun valinta. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Jos puhut maaasturista niin tarviikos edes kysyä häh
![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Täydellinen auto minulle? | SukiSuki | Chit-Chat | 2 | 14.04.2008 13:54 |
Mikä maasturi minulle, taas kerran? | Tekniikka & Jutustelu | 37 | 18.02.2007 17:24 | |
O: Maasturia hankkimassa.... HJ? | O/M/V Muut | 0 | 04.01.2005 11:03 | |
Montako maasturia? | imported_offroadjouni | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 12.06.2003 16:13 |
Viina on minulle ongelma | tuska | Bees & Honey | 1 | 03.01.2003 15:33 |