Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.08.2009, 20:31
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

ehdota minulle maasturia


Auta miestä maastoon.

vanha maasturi Uaz alkaa olla jo vanha
mistä löytyisi "vastaava" hieman mukavampi maasturi kovaan käyttöön (kivikkoa,jänkää,jokien ylitystä).
Autolla ajetaan myös jonkin verran maantiellä siirtymätaipaleita, max 100km ennen maastoa.


Nelivedon pitää olla toimiva, ja korjauksien kohtuu helppoa, jäykkä etuakseli jne..
Auto pitää saada rekisteriin, ja siihen saisi myös löytyä varaosia ja rakennusosaa.

Autolla ajetaa 99% maastossa. Uaz on ollut siellä hyvä menopeli.
Nyt kaipaisi hieman modernimpaa autoa, mutta ominaisuuksiltaan pitäisi olla vastaava tai parempi. Eikä saisi olla" kallis" eli kaikki uudet mallit on heti poissuljettuja ja myös liian vanhat mallit.

Maavaraa pitää olla.
Tilaa pitäisi olla 5 hlö, tavaroille, ,koirat,metsästys,kalastus ym,

tässä jotain malleja mitä tulee mieleen
Voi myös "arvottaa näitä mallea"

Jeep GrandCherokee 98
Range joku 97-98 malli
HDJ80 96-96

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.08.2009, 20:40
ZAU:n Avatar
ZAU ZAU ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: vaasa
Viestit: 2.956
Perusasetus

Jeep cherokee 4litrasella koneella ja automaattilaatikolla,osat halpoja ja varusteita yleensä mukavasti.Jos haluaa korottaa ja lukkoja laittaa niin niitäkin saa helposti ja edullisesti amerikasta ja suomestakin.Bensa toki maistuu mutta kun ajelee hillitysti niin ei sitäkään mahdottomasti kulu noin 10-12litraa sadalla.Näitä saa edullisesti ja on vielä helppo korjatakin

Ps.tuskin uazia parempaa maastoon löydät
__________________
Uaz/Gaz/Zil varaosia-> UAZ Osia.

zau(ät)offipalsta.com

Nolnelnol-7181850
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.08.2009, 20:47
rhm rhm ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.08.08
Sijainti: Nokia
Viestit: 595
Perusasetus

Tuo grandi sopii ainakin hyvin noihin kriteereihin. Huomattavasti halvempi, kuin toyota.. Ja osaa löytyy ulkomailta hyvin. Rangesta ei kokemuksia..

Osta tuosta pois..

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=60760
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.08.2009, 21:12
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

oon vähä himoinnut tuoa grancherookeeta v8 5.2 sen vuoksi että siinä ois noita kivoja varusteita, ois mukava kuljettaa turistia maastoon kun on ilmastointia ym.
mutta minkälainen on sen nelivetotekniikka?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.08.2009, 21:18
rhm rhm ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.08.08
Sijainti: Nokia
Viestit: 595
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
oon vähä himoinnut tuoa grancherookeeta v8 5.2 sen vuoksi että siinä ois noita kivoja varusteita, ois mukava kuljettaa turistia maastoon kun on ilmastointia ym.
mutta minkälainen on sen nelivetotekniikka?
Pitkälti samanlainen, kuin cherokeessa.. Jakolaatikko on vähän erilainen ja vähän huonommin maastoon soveltuva. Eli neliveto on viskolla. Itselläni on nurkassa odottamassa NP242 laatikko, jossa kytkettävä neliveto. Odottaa vain inspiraatiota.. Kyllä tuo uazin voittaa mukavuudessa, eikä nyt varmasti kauheasti häviä etenemiskyvyssäkään vähän rakennettuna...

Muutenhan tuo on jäykillä akseleilla ja kierrejousilla. Alusta on vähän parempi elämään, kuin cherokeessa. Voimansiirto kestää kohtuu hyvin 33" pyöriin asti..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.08.2009, 21:27
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Rangea tarjoaisin, mutta en ehkä tuota mainitsemaasi II-korista. (ellet halua ostaa tuota minun...)
Monimutkainen ja ehkä vähän herkkä peli metsäleikkeihin jos haluaa patarautavarman menopelin. Classic olis sen sijaan oivallinen, jos unohtaa ABS-mallit.

Range hyvä aihio. Menee vakionakin mukavasti kun laittaa karkeampaa kumia ja on jäykillä akseleilla. Aina neliveto, vanhoissa lukittava keskitasauspyörästö ja uudemmissa viskolukolla(-89 --> -02)

Miinuspuolena Classic:ssa kunnollisen tehdasdieselin puute jos semmosta kaipaa, II-korissa on sitten asiallinen?? BMW-kutosdiesel.

II-koriset alkavat olla jo järkevissä hinnoissa(ainakin ulkomaalla), joten semmostakin voinee katsella muuhunkin kuin nakkarin kiertoon jos ei huoleta mahdolliset uudehkojen autojen sähköpuolen kummittelut.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.08.2009, 21:27
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

niin vielä sellainen juttu kun noita jokien ylityksdia on tiedossa.
kuinka sellaiset onnistuu gran cherokeella? onko jotain akstuvia osia joista voi olla haittaa?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.08.2009, 06:02
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.886
Perusasetus

Kyllähän noissa Grandeissa on kaikenlaisia sähköätylöitä pellin alus mustanaan, varsinkin jos ottaa sen kaikilla herkuilla.
Nicci Urkki on ainakin testannut Jeepin uintiominaisuusia:
http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.php?t=667&highlight=

Ja kalliiksiha se tuli.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.08.2009, 19:26
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Mihinhän sitä viis tonnia upottais jos haluais LYHYEN maasturin turbodiiselillä tai vähintään 6 pyttysellä bensakoneella? Ei erikoismerkkejä (esim Daihatsu) eikä ameriikkalaisia. Viiteen tonniin sais mielellään sisältyä tehdyt korotukset ja rengastukset, muista erikoisvarusteluista ei niin väliä.

Pajeroita näyttäs olevan nettiauto pullollaan (joskin pääasiassa pitkiä) mut ne ei taida olla järin suosittuja näissä piireissä? Onko niissä jotain muutakin yleistä vaivaa kuin turbodiiselien kansiongelmat?

Kenenkään ei kyllä tarvii alkaa omaansa just nyt tyrkyttämään, asia on tällä hetkellä vasta ajatusasteella :-)
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.08.2009, 19:29
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

jeep
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.08.2009, 21:15
Rambleristi Rambleristi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.09.07
Sijainti: Mynämäki, Finland.
Viestit: 164
Perusasetus

XJ Chero: edullinen hankkia ja ylläpitää, hiukan ahdas takapenkki, vanhempi ABS ongelmallinen
ZJ Gran Chero: enemmän tilaa, saa kasilla, kierrejouset joka kulmassa, enemmän rikkoutuvia sähköherkkuja vakiona
LJ Tojo: tätä palstaa "tiedon" lähteenä pitäen maasturina ehdoton, kunnon TD kone, kuntoonsa nähden järkyttävän kalliita

Tossa mun ehdotuksia.........jos mun kukkarolla pitäis maasturi hankkia tuohon käyttöön, niin XJ olis mun valinta.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.08.2009, 21:32
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
Mihinhän sitä viis tonnia upottais jos haluais LYHYEN maasturin turbodiiselillä tai vähintään 6 pyttysellä bensakoneella? Ei erikoismerkkejä (esim Daihatsu) eikä ameriikkalaisia. Viiteen tonniin sais mielellään sisältyä tehdyt korotukset ja rengastukset, muista erikoisvarusteluista ei niin väliä.

Pajeroita näyttäs olevan nettiauto pullollaan (joskin pääasiassa pitkiä) mut ne ei taida olla järin suosittuja näissä piireissä? Onko niissä jotain muutakin yleistä vaivaa kuin turbodiiselien kansiongelmat?

Kenenkään ei kyllä tarvii alkaa omaansa just nyt tyrkyttämään, asia on tällä hetkellä vasta ajatusasteella :-)
Volvo , tosin ei tietenkään kolmiakselista kun sehän on pitkä.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 22.08.2009, 22:56
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Jos puhut maaasturista niin tarviikos edes kysyä häh
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 22.08.2009, 23:24
piippu79 piippu79 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.04.09
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Auta miestä maastoon.

vanha maasturi Uaz alkaa olla jo vanha
mistä löytyisi "vastaava" hieman mukavampi maasturi kovaan käyttöön (kivikkoa,jänkää,jokien ylitystä).
Autolla ajetaan myös jonkin verran maantiellä siirtymätaipaleita, max 100km ennen maastoa.


Nelivedon pitää olla toimiva, ja korjauksien kohtuu helppoa, jäykkä etuakseli jne..
Auto pitää saada rekisteriin, ja siihen saisi myös löytyä varaosia ja rakennusosaa.

Autolla ajetaa 99% maastossa. Uaz on ollut siellä hyvä menopeli.
Nyt kaipaisi hieman modernimpaa autoa, mutta ominaisuuksiltaan pitäisi olla vastaava tai parempi. Eikä saisi olla" kallis" eli kaikki uudet mallit on heti poissuljettuja ja myös liian vanhat mallit.
Maavaraa pitää olla.
Tilaa pitäisi olla 5 hlö, tavaroille, ,koirat,metsästys,kalastus ym,

tässä jotain malleja mitä tulee mieleen
Voi myös "arvottaa näitä mallea"

Jeep GrandCherokee 98
Range joku 97-98 malli
HDJ80 96-96
xj cero hyvä ja halpa menee hyvin vakionaki on sähkö/nahka jakkaraa ilmastointia ja jopa neki yleensä toimiii.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Täydellinen auto minulle? SukiSuki Chit-Chat 2 14.04.2008 13:54
Mikä maasturi minulle, taas kerran? Tekniikka & Jutustelu 37 18.02.2007 17:24
O: Maasturia hankkimassa.... HJ? O/M/V Muut 0 04.01.2005 11:03
Montako maasturia? imported_offroadjouni Tekniikka & Jutustelu 0 12.06.2003 16:13
Viina on minulle ongelma tuska Bees & Honey 1 03.01.2003 15:33


Sivu luotu: 02:56 (GMT +2).