Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.07.2009, 12:57
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

HD-murrosten asennus HJ60/61-akseleihin


Ko rojekti on parhaillaan työn alla. Vaikea on hahmottaa, mistä kaikista kohdista pitää materiaalia hioa/jyrsiä pois ja kuinka paljon, joten neuvot kelpaisivat.

Uusista TML:n "HD"-murroksista on se vahvikekehä poistettu ja murrospesiä avarrettu. Murrokset mahtuvat nyt sisään, mutta parista millistä jää kiinni, että ei se napaosa mahdu paikalleen. Tässä vaiheessa ei enää näe, että mistä se ahdistaa (täytyy varmaan kokeilla laittaa jotain möhnää sinne sisälle merkiksi).

Kuinka syvälle niiden murroksien pitää sinne mennä? Riittääkö, että pelivaraa jää esim milli, vai mistä tiedän, että eivät sitten ajon aikana jurahda kiinni tietyssä kulmassa? Tottakai pitää käsin pyörittämällä pyöriä vapaasti jokaisessa kulmassa, mutta kuinka paljon pitää jäädä pelivaraa. Se murrosta paikallaan pitävä lukkorengas kun antaa pelivaraa vissiinkin useita millejä, jos en väärin muista.

Minkälaisella paineilmajyrsimen terällä olette materiaalia poistaneet, kun mikään käytössä olevista ei oikein tunnu sopivalta? On lieriö, kartio ja kartio pyöristettynä.

Jos löytyy kuva valmiiksi jyrsitystä pesästä, niin olisi todella hyvä.

__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.07.2009, 14:27
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.114
Perusasetus

Läjään kun sovitin noita hd-murroksia,ni kasasin aina kääntöpään paikalleen parilla mutterilla,sit murros maljaan sitä pronssiholkkia vasten, malja/murros paikalleen niin syvälle ku meni ja pyöräytin murrosta pari kierrosta.
Kääntökuulan sisään jäi murroksesta sen verran naarmua et näki mistä pitää vinguttaa.

Hirmusuuria pelivaroja sinne ei voi jyrsiä,tai menee se kääntökuula ohueks alemman olkalaakerin ympäriltä,että alkaa arveluttaa sen kestävyys.

Taisin muistaakseni jyrsiä suurimman osan pallonmuotoisella terällä,tuntu sopivan parhaiten tuohon hommaan
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.07.2009, 19:48
ventora ventora ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.07
Sijainti: lohja
Viestit: 611
Perusasetus

hd murroksesta ei ole hyötyä jos sen vahvikkeen poistaa. se murros menee helpoiten kun sorvaa pronssi holkin pesää ulospäin ja loput pörrää maljasta,ei joudu mitää hirveitä pörrätä, katoppa mitalla ni se hd on murroksen kohalta vakiota pidempi oliko peräti liki 3mm
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.07.2009, 19:51
Jii-Jii:n Avatar
Jii-Jii Jii-Jii ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Taavetti, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ventora Näytä viesti
hd murroksesta ei ole hyötyä jos sen vahvikkeen poistaa. se murros menee helpoiten kun sorvaa pronssi holkin pesää ulospäin ja loput pörrää maljasta,ei joudu mitää hirveitä pörrätä, katoppa mitalla ni se hd on murroksen kohalta vakiota pidempi oliko peräti liki 3mm

Ei se vahvikekkeen poisto sitä heikennä merkittävästi. Eihän se vahvike mene läpi kehän muutenkaan...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.07.2009, 20:56
ventora ventora ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.07
Sijainti: lohja
Viestit: 611
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jii-Jii Näytä viesti
Ei se vahvikekkeen poisto sitä heikennä merkittävästi. Eihän se vahvike mene läpi kehän muutenkaan...
ei tietenkään merkittävästi mutta heikentää.miksi se pitäisi poistaa kun se ei ole yhtään tiellä? meinaatko et huvikseen laitettu lihaa siihen kohtaan?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.07.2009, 20:32
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ventora Näytä viesti
hd murroksesta ei ole hyötyä jos sen vahvikkeen poistaa. se murros menee helpoiten kun sorvaa pronssi holkin pesää ulospäin ja loput pörrää maljasta,ei joudu mitää hirveitä pörrätä, katoppa mitalla ni se hd on murroksen kohalta vakiota pidempi oliko peräti liki 3mm
Miun ei tarvinnu sorvata tuota vahviketta pois, ku ne hd-murrokset oli ulkopinnaltaan suorat.
Ei tullu mitattua eroa alkuperäisiin,mut huomattavasti suuremmat ku laitoin vastakkain toyotan oman kanssa.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.07.2009, 16:14
Jii-Jii:n Avatar
Jii-Jii Jii-Jii ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Taavetti, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arpe Näytä viesti
Miun ei tarvinnu sorvata tuota vahviketta pois, ku ne hd-murrokset oli ulkopinnaltaan suorat.
Ei tullu mitattua eroa alkuperäisiin,mut huomattavasti suuremmat ku laitoin vastakkain toyotan oman kanssa.
Olikos noi ne murrokset mitkä Janne miulta myi?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.07.2009, 20:55
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jii-Jii Näytä viesti
Olikos noi ne murrokset mitkä Janne miulta myi?
Joo oli. Tai oikeestaan toinen on.
Toinen meni sillon samantien oselle Hj:hin porsineen tilalle.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.07.2009, 16:19
Jii-Jii:n Avatar
Jii-Jii Jii-Jii ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Taavetti, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arpe Näytä viesti
Joo oli. Tai oikeestaan toinen on.
Toinen meni sillon samantien oselle Hj:hin porsineen tilalle.
Niistä oli jo sorvattu se vahvike pois tai oikeestaan juukan ukot sorvas...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.07.2009, 20:41
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.114
Perusasetus

Ilmankos niitä ei tarvinnu koneistella.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ventora Näytä viesti
hd murros menee helpoiten kun sorvaa pronssi holkin pesää ulospäin
Eiks tuo pronssiholkin siirto siirrä murrosta ulospäin?
Olettais että olkatappilinja ja murroksen "keskikohta" olis samassa kohdassa, eli kääntöpää akseliin nähden ja murros vetariin nähden kääntyy samasta kohdasta.
Jos murrosta siirretään ulospäin se alkaa kampeamaan vetoakselia sivusuunnassa pyöriä käännettäessä... vai oonko väärässä??
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.07.2009, 21:57
ventora ventora ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.07
Sijainti: lohja
Viestit: 611
Perusasetus

hd murroksessa kun on eri mitat kun vakiossa juuri siellä vetarin päädyssä. holkin siirrolla ollaan lähempänä laakerilinjaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Läjään Lukkoa akseleihin hoojii O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 22.01.2009 19:52
Akseleihin pyrkivä vesi tolavi Tekniikka & Jutustelu 8 21.04.2008 19:55
O: patukan lukot akseleihin junnu78 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.11.2006 21:16
O: patukkaan lukot akseleihin junnu78 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 14.10.2006 14:02
levyjarrut 303volvon akseleihin? Tekniikka & Jutustelu 10 27.01.2006 02:34


Sivu luotu: 01:57 (GMT +2).