![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() HD-murrosten asennus HJ60/61-akseleihinKo rojekti on parhaillaan työn alla. Vaikea on hahmottaa, mistä kaikista kohdista pitää materiaalia hioa/jyrsiä pois ja kuinka paljon, joten neuvot kelpaisivat. Uusista TML:n "HD"-murroksista on se vahvikekehä poistettu ja murrospesiä avarrettu. Murrokset mahtuvat nyt sisään, mutta parista millistä jää kiinni, että ei se napaosa mahdu paikalleen. Tässä vaiheessa ei enää näe, että mistä se ahdistaa (täytyy varmaan kokeilla laittaa jotain möhnää sinne sisälle merkiksi). Kuinka syvälle niiden murroksien pitää sinne mennä? Riittääkö, että pelivaraa jää esim milli, vai mistä tiedän, että eivät sitten ajon aikana jurahda kiinni tietyssä kulmassa? Tottakai pitää käsin pyörittämällä pyöriä vapaasti jokaisessa kulmassa, mutta kuinka paljon pitää jäädä pelivaraa. Se murrosta paikallaan pitävä lukkorengas kun antaa pelivaraa vissiinkin useita millejä, jos en väärin muista. Minkälaisella paineilmajyrsimen terällä olette materiaalia poistaneet, kun mikään käytössä olevista ei oikein tunnu sopivalta? On lieriö, kartio ja kartio pyöristettynä. Jos löytyy kuva valmiiksi jyrsitystä pesästä, niin olisi todella hyvä.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Läjään kun sovitin noita hd-murroksia,ni kasasin aina kääntöpään paikalleen parilla mutterilla,sit murros maljaan sitä pronssiholkkia vasten, malja/murros paikalleen niin syvälle ku meni ja pyöräytin murrosta pari kierrosta.
Kääntökuulan sisään jäi murroksesta sen verran naarmua et näki mistä pitää vinguttaa. Hirmusuuria pelivaroja sinne ei voi jyrsiä,tai menee se kääntökuula ohueks alemman olkalaakerin ympäriltä,että alkaa arveluttaa sen kestävyys. Taisin muistaakseni jyrsiä suurimman osan pallonmuotoisella terällä,tuntu sopivan parhaiten tuohon hommaan
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#3
|
|||
|
|||
![]()
hd murroksesta ei ole hyötyä jos sen vahvikkeen poistaa. se murros menee helpoiten kun sorvaa pronssi holkin pesää ulospäin ja loput pörrää maljasta,ei joudu mitää hirveitä pörrätä, katoppa mitalla ni se hd on murroksen kohalta vakiota pidempi oliko peräti liki 3mm
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei se vahvikekkeen poisto sitä heikennä merkittävästi. Eihän se vahvike mene läpi kehän muutenkaan... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
ei tietenkään merkittävästi mutta heikentää.miksi se pitäisi poistaa kun se ei ole yhtään tiellä? meinaatko et huvikseen laitettu lihaa siihen kohtaan?
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei tullu mitattua eroa alkuperäisiin,mut huomattavasti suuremmat ku laitoin vastakkain toyotan oman kanssa.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Olikos noi ne murrokset mitkä Janne miulta myi?
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Joo oli. Tai oikeestaan toinen on.
Toinen meni sillon samantien oselle Hj:hin porsineen tilalle.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Niistä oli jo sorvattu se vahvike pois tai oikeestaan juukan ukot sorvas...
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ilmankos niitä ei tarvinnu koneistella.
Lainaus:
Olettais että olkatappilinja ja murroksen "keskikohta" olis samassa kohdassa, eli kääntöpää akseliin nähden ja murros vetariin nähden kääntyy samasta kohdasta. Jos murrosta siirretään ulospäin se alkaa kampeamaan vetoakselia sivusuunnassa pyöriä käännettäessä... vai oonko väärässä??
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#11
|
|||
|
|||
![]()
hd murroksessa kun on eri mitat kun vakiossa juuri siellä vetarin päädyssä. holkin siirrolla ollaan lähempänä laakerilinjaa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Läjään Lukkoa akseleihin | hoojii | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 22.01.2009 19:52 |
Akseleihin pyrkivä vesi | tolavi | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 21.04.2008 19:55 |
O: patukan lukot akseleihin | junnu78 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 06.11.2006 21:16 |
O: patukkaan lukot akseleihin | junnu78 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 14.10.2006 14:02 |
levyjarrut 303volvon akseleihin? | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 27.01.2006 02:34 |