![]() |
HD-murrosten asennus HJ60/61-akseleihin
Ko rojekti on parhaillaan työn alla. Vaikea on hahmottaa, mistä kaikista kohdista pitää materiaalia hioa/jyrsiä pois ja kuinka paljon, joten neuvot kelpaisivat.
Uusista TML:n "HD"-murroksista on se vahvikekehä poistettu ja murrospesiä avarrettu. Murrokset mahtuvat nyt sisään, mutta parista millistä jää kiinni, että ei se napaosa mahdu paikalleen. Tässä vaiheessa ei enää näe, että mistä se ahdistaa (täytyy varmaan kokeilla laittaa jotain möhnää sinne sisälle merkiksi). Kuinka syvälle niiden murroksien pitää sinne mennä? Riittääkö, että pelivaraa jää esim milli, vai mistä tiedän, että eivät sitten ajon aikana jurahda kiinni tietyssä kulmassa? Tottakai pitää käsin pyörittämällä pyöriä vapaasti jokaisessa kulmassa, mutta kuinka paljon pitää jäädä pelivaraa. Se murrosta paikallaan pitävä lukkorengas kun antaa pelivaraa vissiinkin useita millejä, jos en väärin muista. Minkälaisella paineilmajyrsimen terällä olette materiaalia poistaneet, kun mikään käytössä olevista ei oikein tunnu sopivalta? On lieriö, kartio ja kartio pyöristettynä. Jos löytyy kuva valmiiksi jyrsitystä pesästä, niin olisi todella hyvä. |
Läjään kun sovitin noita hd-murroksia,ni kasasin aina kääntöpään paikalleen parilla mutterilla,sit murros maljaan sitä pronssiholkkia vasten, malja/murros paikalleen niin syvälle ku meni ja pyöräytin murrosta pari kierrosta.
Kääntökuulan sisään jäi murroksesta sen verran naarmua et näki mistä pitää vinguttaa. Hirmusuuria pelivaroja sinne ei voi jyrsiä,tai menee se kääntökuula ohueks alemman olkalaakerin ympäriltä,että alkaa arveluttaa sen kestävyys. Taisin muistaakseni jyrsiä suurimman osan pallonmuotoisella terällä,tuntu sopivan parhaiten tuohon hommaan |
hd murroksesta ei ole hyötyä jos sen vahvikkeen poistaa. se murros menee helpoiten kun sorvaa pronssi holkin pesää ulospäin ja loput pörrää maljasta,ei joudu mitää hirveitä pörrätä, katoppa mitalla ni se hd on murroksen kohalta vakiota pidempi oliko peräti liki 3mm
|
Lainaus:
Ei se vahvikekkeen poisto sitä heikennä merkittävästi. Eihän se vahvike mene läpi kehän muutenkaan... |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ei tullu mitattua eroa alkuperäisiin,mut huomattavasti suuremmat ku laitoin vastakkain toyotan oman kanssa. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Toinen meni sillon samantien oselle Hj:hin porsineen tilalle. |
Lainaus:
|
Ilmankos niitä ei tarvinnu koneistella.
Lainaus:
Olettais että olkatappilinja ja murroksen "keskikohta" olis samassa kohdassa, eli kääntöpää akseliin nähden ja murros vetariin nähden kääntyy samasta kohdasta. Jos murrosta siirretään ulospäin se alkaa kampeamaan vetoakselia sivusuunnassa pyöriä käännettäessä... vai oonko väärässä?? |
hd murroksessa kun on eri mitat kun vakiossa juuri siellä vetarin päädyssä. holkin siirrolla ollaan lähempänä laakerilinjaa.
|
Sivu luotu: 22:20 (GMT +2). |