Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 12.07.2009, 23:42
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

tiivistejämät

Onko mitään hyvää ainetta tai keinoa poistaa kannesta (imu ja pako) sekä lohkon pinnoista vanhat tiivistejämät?

Kaapimella hankalaa ja meinaa tulla koloja helposti. Ei lähde asetonilla, tärpätillä eikä tinnerilläkään.

Vastaa lainaten
Vanha 12.07.2009, 23:50
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Perusasetus

Ite oon ottanu "vanhan" ,allin partakoneenterällä, eikä oo tullu naarmuja.
Apuna oon käyttäny Wuth:in Puhdistus-spray:ta....
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
Vanha 13.07.2009, 07:29
flstc:n Avatar
flstc flstc ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 05.10.08
Sijainti: jkl
Perusasetus

Drememelin teräsharjalla lähtee eikä jätä jälkiä
Vastaa lainaten
Vanha 13.07.2009, 07:40
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator

Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Perusasetus

tiivisteen poistoon on oma spray, ja muovikaavinta kaveriks
Vanha 13.07.2009, 07:46
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Perusasetus

gasket stripperiä käytän....ja lastaa/partakoneenterää
Vanha 13.07.2009, 07:52
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Perusasetus

akku tai naruporakoneeseen jonkinlainen teräsharja, tai sitten pikku rälläkkään vastaava viritys. ei tartte minkään sprayn kanssa leikkiä eikä kaapimilla leikkiä. nopeeta, tehokasta ja helppoa.
Vastaa lainaten
Vanha 14.07.2009, 07:56
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Koneistamolla neuvoi kaveri, että jos kyllästyy kaapimiseen, liuotteluun jne. jotka siis nekin ovat hyviä tapoja, niin voi ostaa vinkuun sellaisen tiivisteenpoistolaikan, muutama sentti halkaisijaltaan. Menin koneosia ja tarvikkeita myyvään liikkeeseen ja kysyin myyjältä. Hän ei tiennyt koko asiasta mutta hiomalaikkatelineestä löysimme muutaman euron hintaisen pidikkeen ja sellaisia karkeapintaisia laikkoja jotka on sitä ropeloista hiomamateriaalia. Ei siis mitään kovia hiomalaikkoja, kiillotukseenkin tuollaiset varmaan käy. Sillä on vedetty varoen kaikki tiivistepinnat helposti puhtaaksi. Ei kuitenkaan kannata jäädä jauhamaan yhtään kun metalli tulee näkyviin ettei tule koloa.
Puhdistukset sujui tosi nopeasti, homma meni niin hyvin, ettei työvaihe tuntunut yhtään työläältä. Ja sitten vielä kone ei saumoista vuoda mistään. Ammatti-ihmiset varmaan osaa kertoa noiden laikkojen oikean tyypin

Skaleton
Vastaa lainaten
Vanha 14.07.2009, 09:30
JP-Patrol JP-Patrol ei ole kirjautuneena
Aloittelija

Rekisteröitynyt: 02.07.09
Sijainti: Jyväskylä
Perusasetus

Mä olen käyttänyt biltemasta löytyviä "kovasinviiloja" ja pätkiny niistä lyhyitä pätkiä ja kastanut spray pullon kannessa joka on täytetty bräkcleenillä.. Lähtee suht koht hyvin ja ei syviä naarmuja (rata-autossa metalliset imusarjan tiivisteet ja läppärungot+fööni) On aika tarkka imusarjan vuodoista

http://www.biltema.fi/osteri/osteri....tm&ryhmaid=152
Vastaa lainaten
Vanha 14.07.2009, 12:25
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Koneistamolla neuvoi kaveri, että jos kyllästyy kaapimiseen, liuotteluun jne. jotka siis nekin ovat hyviä tapoja, niin voi ostaa vinkuun sellaisen tiivisteenpoistolaikan, muutama sentti halkaisijaltaan. Menin koneosia ja tarvikkeita myyvään liikkeeseen ja kysyin myyjältä. Hän ei tiennyt koko asiasta mutta hiomalaikkatelineestä löysimme muutaman euron hintaisen pidikkeen ja sellaisia karkeapintaisia laikkoja jotka on sitä ropeloista hiomamateriaalia. Ei siis mitään kovia hiomalaikkoja, kiillotukseenkin tuollaiset varmaan käy. Sillä on vedetty varoen kaikki tiivistepinnat helposti puhtaaksi. Ei kuitenkaan kannata jäädä jauhamaan yhtään kun metalli tulee näkyviin ettei tule koloa.
Puhdistukset sujui tosi nopeasti, homma meni niin hyvin, ettei työvaihe tuntunut yhtään työläältä. Ja sitten vielä kone ei saumoista vuoda mistään. Ammatti-ihmiset varmaan osaa kertoa noiden laikkojen oikean tyypin

Skaleton
euron hintaisen pidikkeen ja sellaisia karkeapintaisia laikkoja jotka on sitä ropeloista hiomamateriaalia

Olisko neekerintukkaa?
Vastaa lainaten
Vanha 14.07.2009, 12:44
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator

Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Perusasetus

Gasget remover'illa pehmentäen ja kuivasta koivupuusta veistetyllä lastalla kaapien on lähteneet. Kovemmat kohdat vaatii joskus useamman pehmennyksen, mutta lähtee.

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Sivu luotu: 20:46 (GMT +2).