![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Bj-75: n öljynputsarin oikea asento ?Tere ! Nyt kun selailin noita manuaaleja , niin mulla vissiin on ollut Öljynputsari s**tana väärin päin ... Ihmettelin ittekin sitä , kun vaihdoin öljyt mottiin . Mulla on/oli putsari ylösalaisin ( siis pohja ylöspäin ) koneen kylessä , ja kun avaat sen niin sepä kusee sen putsarin sisällön tallin permannolle ![]() Manuaalista kattottuna putsari on "oikeinpäin" pohja alaspäin , testasin tuolla uudella putsarinjalalla ...se perhana sopii siihen molemmin päin ! Eli kumpi suunta on oikea ? Jos joku viittis kurkata pellin alle .... Kone on 3 B ja vm-88 , vakiopata pitäs olla ... Aattelin laittaa sen sillai oiken päin , koska öljyjen vaihto olisi mukavampaa kun ei tarttis pestä konetta ja tallin lattiaa aina ![]() Mutta meneekö öljynkierto sekaisin ? Manuaali on imutettu netistä , mutta kaikki muu ainakin täsmää ...
|
|
|||
|
|||
![]()
Vastaavassa laitteessa itsellä on kans just tolleen ylösalaisin et kusee öljyt lattialle ku vaihtaa. Ja vuosimalli on 87.
|
|
|||
|
|||
![]()
Istelläni on BJ-75 vm.89 ja 3b-II koneella ja siinä on suodatin kyllä oikein päin, eli siis ei valuta öljyjä lattialle.
|
|
|||
|
|||
![]()
Joo , eli putsarin asento vaihtuu vm-88 jälkeen ...En siis muistanut persiilleen itsekkään !
Mulla oli ittellä tuollanen vm-89 pick up BJ-75:n ja muistelin että se ei olis kussut öljyjään lattialle . Täyty vaan hakea vahvistusta , koska meidän kylillä pyörivässä toisessa 75:n putsari on oikeinpäin vaikkakin se on vm-87 ? Ja tästä mun manuaalista ei selviä mistä mihin vuosimalliin tämä on . Sitten vaan pitää selvittää voiko putsarinjalan ja putsarin kääntää oikeinpäin ? Kiitoksia vaan infosta ! |
|
|||
|
|||
![]()
Ei pitäisi ulkomuistista jumalauta mitään kirjoittaa... tuossa yläpuolella olevaan vm-89 3B-II koneeseen vaihdoin öljyt eilen ja kyllähän se suodatin siellä on väärinpäin...
|
|
|||
|
|||
![]()
Eivät osanneet vastata Tampereella Toyotalla asiaan mitään ...
Mutta lupasivat pyhien jälkeen selvittää asiaa ( ilman ? ) Oliko noin että 3B-II:kin putsari on väärinpäin , no oliko mulla sitten pick upissa erimoottori ? Tässä -88 on ainakin erilainen syöttöpumppu . No koppa on ainakin hitsattu läjään , ja voi alkaa kasaan konetta ... |
|
|||
|
|||
![]()
Ihan kai se sama kummin päin se on jos suodinjalka passaa molemmin päin.
Jos suodatin on pystyssä niin kestää hiukka pidempään nostaa öljynpaineet startin yhteydessä kun suodatin pitää ensin täyttää.
|
||||
|
||||
![]()
Mutta jos sen kääntää toisinpäin niin eikös se öljy kierrä sitten siellä suodattimen sisällä toisinpäin. Vai onkohan sillä edes mitään merkitystä?
|
|||
|
|||
![]()
Asia ratkesi maalaisjärjellä , ja pikkasella osien pyörittämisellä.
Ei onnistu suodattimen jalan kääntö , koska putsarista pois menevä öljy valuisi suoraan vesitilaan ...ja tämä kaikki perustuu rautalanka/paineilma/järjetömän spekulaatio-prosessin tulokseen ![]() Tässä vaiheessa vappua saattaa olla vääräkin päätelmä ... mutta putsari menee samon päin kun olikin takas paikoilleen . Parempi on vaihtaa tuo 61:n turpomotti nokalle ... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
panhard asento? | MotorPsycho | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 19.01.2010 17:21 |
O:HJ -61 oikea takasivulasi | -MAKE- | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 17.09.2006 23:35 |
Iskareiden asento | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 28.02.2006 14:17 |
O: MB 300 GD oikea etuvetari | pee | O/M/V Muut | 0 | 18.09.2005 21:14 |