![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Perävaunun massa jarruinKyseessä on bj40 -77.Perävaunun massa jarruin 1400kg ja jarruitta 750kg.Onko muilla bj.ssä noin pieni jarrullisen kärryn massa vai onko tullut jokin virhe?
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Onko kaikki poistanut bj.stä vetokoukut?
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mulla BJ-75 vm.-88 perävaunupainot : Massa jaruin 3500 kg ja jarruitta 750 kg
Rotiskohan itte painaa : omamassa 2090 kg ja kok.massa 3030 kg Nämä tiedot vanhassa punasessa otteessa ...uudessa vihreessä perävaunupainot aivan jotain muuta . Pitäs keretä konttorille oikoon noit ... |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Aikanaan oli -78 bertassa jarruin 1890kg
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
minkäs lukeman mukaan noissa mennään?
Mulla oli alunperin HJ:n otteessa 2200kg/750kg, Sitten kun tuli uudet muuttuvat otteet, luki etusivulla 3500kg/450kg. Nyt kun tuli taas uusi ote, niin siinä lukee etusivulla 450kg jarruitta, jarrullisen massa on pyyhitty yli ja takasivulla lukee perävaunun massa jarruin 2200kg, jarruitta 750kg. Saako tuolla nyt vetää 3500kg jarrullista kärriä, kun pitää vanhan otteen mukana? |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mulla BJ40 kärrynmassa jarruilla 1800 ja jotain, jarruitta 820kg. Katsurille tuosta mainitsin, että mistä löytäis jarruttoman kärryn missä olis tuon verran kantavuutta, niin se vaan naureskeli että on tullut jollekin laskuvirhe ja he ei voi sitä muuttaa.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Hahaa..AKEn arpajaiset iski taas!!!
![]() Wagoneer vm-75. Ennen: 6350kg / 680kg!!! Ja jälkeen: 1500kg / 680kg!!! Eipä silti, on tuo alkuperäinen jarrullisen paino melko yläkanttiin, mutta silti laittaa suuresti ihmettelemään tällaiset arvonnat. ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
mulla troopperisaa jarrullista saa nykiä muistaakseni 3300kg...
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Melko varmasti tuo 6350 on amerikan yksiköitä eli paunaa. Ja se vastaa 2880 kg.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tai kuten valmistajan ilmoittamat Rangessa:
Towing capacities 4-wheel road trailer with power braking: ..Trailer weight............................................ ........4000kg ..Trailer and wehicle weight (GTW)..........................6504kg "Offroad" trailer: ..Trailer weight............................................ ........1000kg ..Trailer and wehicle weight (GTW)..........................3504kg Emergency use only - maximum road speed 30km/h ..Trailer weight............................................ ........6000kg ..Trailer and wehicle weight (GTW)..........................8504kg Vehicle weight (GTW)...........................................25 04kg Kuitenkin näissä on sekä 3500kg, että 2000kg ja 1750kg riippuen mistä kulloinkin. Mutta käsittääkseni (Matti?) jos on ollut esimerkiksi tuo 3500kg joskus, se on edelleen voimassa vaikka ei otteessa näykkään.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#12
|
|||
|
|||
![]()
mulla hiluxissa jarruin 1440kg ja jarruitta 440kg. ihan liian pieniä
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Sen verran nyppii nää asiat ja arpajaiset että mieleen tulee nuo ennen EU:ta olleet kantavuudet..ja nyt nykypäivän systeemit....??? Jos porukassa on ammattiautoilijoita niin mielipidettä ja tietoa varmaan löytyy, luulisin... Sitä vaan tässä haen että kuinka kauan ja kuinka paljon Suomi voi vedättää kaikenmaailman pykäliä viilata salaa päin vittua ennenkuin joku huomaa....? Ja onkohan noista kontin mitoista enää kukaan perillä..? Enivei niiku amerikassa kuulemma sanotaan...Sinne siis. (ja siis puhumattakaan näistä pikkuautojen murheista)
![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Alunperin Range kai suomessa tyypitettiin maaahantuojantoimesta 2000 kiloon, jota maahantuoja korottanut, olisko 2 ovinen 2500kg. Punaisissa otteissa ollut painot tosiaan väliltä 1750-3500kg.. Viimeksi muokannut Traveler : 19.04.2009 16:20 |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Juuri katsastuksessa aiheesta vääntäneenä, Classic Rangen tyypitetty vetopaino on 3500kg mutta minullekkin tulostui otteen alareunaan tieliikenteeseen hyväksytty maksimi vetopaino 2840kg.
Katsastusmies sitten pitkällisen soitto rumban jälkeen kirjoitti lisähuomautuksen, katsastuksessa tarkistetut vetopainot tieliikenteessä 3500kg jarrullisena ja 750kg jarruitta. Eroja siis voi tulla riippuen siitä millä tyypitystodistuksella kyseinen auto on, itselläni siis tyypitystodistuksen mukaan tuo 3500kg. Junde |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
PERÄVAUNUN VETOPAINOT? | Tekniikka & Jutustelu | 74 | 02.04.2016 16:45 | |
perävaunun valot sekoilee | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 13.08.2008 16:21 |
Perävaunun renkaiden kantavuus | Kokku | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 06.05.2008 16:38 |
Pohjamaalin päälle massa | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 25.02.2008 22:59 | |
Tekn. suurin sallittu kok.massa | Otto | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 22.11.2007 20:42 |