Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Perävaunun massa jarruin (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=55863)

elhapero 04.02.2009 22:21

Perävaunun massa jarruin
 
Kyseessä on bj40 -77.Perävaunun massa jarruin 1400kg ja jarruitta 750kg.Onko muilla bj.ssä noin pieni jarrullisen kärryn massa vai onko tullut jokin virhe?

elhapero 05.02.2009 16:16

Onko kaikki poistanut bj.stä vetokoukut?

Palde 05.02.2009 17:19

Mulla BJ-75 vm.-88 perävaunupainot : Massa jaruin 3500 kg ja jarruitta 750 kg
Rotiskohan itte painaa : omamassa 2090 kg ja kok.massa 3030 kg

Nämä tiedot vanhassa punasessa otteessa ...uudessa vihreessä perävaunupainot aivan jotain muuta .
Pitäs keretä konttorille oikoon noit ...

baxxter 05.02.2009 17:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Palde (Viesti 531187)
Mulla BJ-75 vm.-88 perävaunupainot : Massa jaruin 3500 kg ja jarruitta 750 kg
Rotiskohan itte painaa : omamassa 2090 kg ja kok.massa 3030 kg

Nämä tiedot vanhassa punasessa otteessa ...uudessa vihreessä perävaunupainot aivan jotain muuta .
Pitäs keretä konttorille oikoon noit ...

Pitäis oieta nykyään ihan itsestään, uutena tekstinä ilmestyy "perävaunun tieliikenteessä suurin sallittu massa" tjsp joka on sama kuin "punaisessa otteessa"

wikke 06.02.2009 08:33

Aikanaan oli -78 bertassa jarruin 1890kg

Viipo 06.02.2009 19:20

minkäs lukeman mukaan noissa mennään?
Mulla oli alunperin HJ:n otteessa 2200kg/750kg, Sitten kun tuli uudet muuttuvat otteet, luki etusivulla 3500kg/450kg. Nyt kun tuli taas uusi ote, niin siinä lukee etusivulla 450kg jarruitta, jarrullisen massa on pyyhitty yli ja takasivulla lukee perävaunun massa jarruin 2200kg, jarruitta 750kg.

Saako tuolla nyt vetää 3500kg jarrullista kärriä, kun pitää vanhan otteen mukana?

hemmobj40 09.02.2009 18:35

Mulla BJ40 kärrynmassa jarruilla 1800 ja jotain, jarruitta 820kg. Katsurille tuosta mainitsin, että mistä löytäis jarruttoman kärryn missä olis tuon verran kantavuutta, niin se vaan naureskeli että on tullut jollekin laskuvirhe ja he ei voi sitä muuttaa.

-Jarkko- 17.04.2009 18:56

Hahaa..AKEn arpajaiset iski taas!!!:D Omistajanvaihdoksessa pikkaisen heitti nuo vetopainot päin persettä.

Wagoneer vm-75.
Ennen: 6350kg / 680kg!!!
Ja jälkeen: 1500kg / 680kg!!!

Eipä silti, on tuo alkuperäinen jarrullisen paino melko yläkanttiin, mutta silti laittaa suuresti ihmettelemään tällaiset arvonnat.:confused:

stoni 17.04.2009 19:06

mulla troopperisaa jarrullista saa nykiä muistaakseni 3300kg...

Jeep-Ukko 18.04.2009 06:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja xjxj (Viesti 552949)
Hahaa..AKEn arpajaiset iski taas!!!:D Omistajanvaihdoksessa pikkaisen heitti nuo vetopainot päin persettä.

Wagoneer vm-75.
Ennen: 6350kg / 680kg!!!
Ja jälkeen: 1500kg / 680kg!!!

Tuossa on maahantuodessa varmaan tullu virhe, tälläisiä virheitä on aikoinaan ollut käsittääkseni enemmänkin.

Melko varmasti tuo 6350 on amerikan yksiköitä eli paunaa.
Ja se vastaa 2880 kg.

ZeiZei 18.04.2009 10:26

Tai kuten valmistajan ilmoittamat Rangessa:

Towing capacities

4-wheel road trailer with power braking:
..Trailer weight............................................ ........4000kg
..Trailer and wehicle weight (GTW)..........................6504kg

"Offroad" trailer:
..Trailer weight............................................ ........1000kg
..Trailer and wehicle weight (GTW)..........................3504kg

Emergency use only - maximum road speed 30km/h
..Trailer weight............................................ ........6000kg
..Trailer and wehicle weight (GTW)..........................8504kg


Vehicle weight (GTW)...........................................25 04kg


Kuitenkin näissä on sekä 3500kg, että 2000kg ja 1750kg riippuen mistä kulloinkin.

Mutta käsittääkseni (Matti?) jos on ollut esimerkiksi tuo 3500kg joskus, se on edelleen voimassa vaikka ei otteessa näykkään.

hilux -86 18.04.2009 15:13

mulla hiluxissa jarruin 1440kg ja jarruitta 440kg. ihan liian pieniä:(

-Jarkko- 18.04.2009 19:39

Sen verran nyppii nää asiat ja arpajaiset että mieleen tulee nuo ennen EU:ta olleet kantavuudet..ja nyt nykypäivän systeemit....??? Jos porukassa on ammattiautoilijoita niin mielipidettä ja tietoa varmaan löytyy, luulisin... Sitä vaan tässä haen että kuinka kauan ja kuinka paljon Suomi voi vedättää kaikenmaailman pykäliä viilata salaa päin vittua ennenkuin joku huomaa....? Ja onkohan noista kontin mitoista enää kukaan perillä..? Enivei niiku amerikassa kuulemma sanotaan...Sinne siis. (ja siis puhumattakaan näistä pikkuautojen murheista):cool:

Traveler 19.04.2009 16:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HäRVeli (Viesti 553126)
Tai kuten valmistajan ilmoittamat Rangessa:

Kuitenkin näissä on sekä 3500kg, että 2000kg ja 1750kg riippuen mistä kulloinkin.

Mutta käsittääkseni (Matti?) jos on ollut esimerkiksi tuo 3500kg joskus, se on edelleen voimassa vaikka ei otteessa näykkään.

Tuo 3500 kg on kai jäänne muinaisesta ristiinkytkennästä jolloin 4 vetoiseen sai 2 kertaa omapainon maks 3500kg?
Alunperin Range kai suomessa tyypitettiin maaahantuojantoimesta 2000 kiloon, jota maahantuoja korottanut, olisko 2 ovinen 2500kg.
Punaisissa otteissa ollut painot tosiaan väliltä 1750-3500kg..

Junde 20.04.2009 08:40

Juuri katsastuksessa aiheesta vääntäneenä, Classic Rangen tyypitetty vetopaino on 3500kg mutta minullekkin tulostui otteen alareunaan tieliikenteeseen hyväksytty maksimi vetopaino 2840kg.

Katsastusmies sitten pitkällisen soitto rumban jälkeen kirjoitti lisähuomautuksen, katsastuksessa tarkistetut vetopainot tieliikenteessä 3500kg jarrullisena ja 750kg jarruitta.

Eroja siis voi tulla riippuen siitä millä tyypitystodistuksella kyseinen auto on, itselläni siis tyypitystodistuksen mukaan tuo 3500kg.

Junde


Sivu luotu: 09:39 (GMT +2).