![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Kaaria KingcabbiinJoo elikkä ensimmäisen offroad tulikokeen jälkeen kasassa olevaa helmaa katsellessa tuli mieleen että varmaan tässä vaiheessa jo hyvä alkaa pistämään peltiä ja putkea lisää autoon. Jämäkkä lavakaari itseltä löytyy jo, seuraavaksi olisi tarkoituksena putkittaa helmat takarenkailta eturenkaille asti. Noihin putkituksiin sitten itse varsinaisten turvakaarien kiinnitys kun projekti etenee. Eli mahdollisesti lavakaarilta hytin yli putket, josta putkitetaan pystypilari helmaputkiin. Seuraavaksi konepellin yli karjapuskuriin kiinni. Diagonaali suunnitteilla myös lavakaarien väliin. Jos löytyy kuvia kaaritetuista (kaaret ulkopuolella) Kingcabeista niin laittakaas linkkiä. Myös pohjan panssarointi kiinnostaa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuolla kuvia -> http://www.pirate4x4.com/forum/showt...light=exo+cage
Googlen exocage haulla löytyy lisää. Mä en yhdistäis lavakaarta ja hytin kaaria, koska hytti on kumipuslien päällä, ja lava on pultattu suoraan runkoon. Mieluummin hytin taakse pääkaari kiinnitettynä helmapalkkeihin, ja lisäksi diagonaali tai kaksi.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Hyvä vinkki muutes toi, ei käynyt mielessä että lava on kiinteästi rungossa kiinni.
Tosin sitten noihin helman putkituksiinkaan ei kannata kiinnittää hytin yli meneviä kaaria jos helmaputket ovat rungossa kiinni.. Miten onko kaarien puslakiinnitys sääntöjen mukainen? |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tässä hieno Paint ideointi luonnos. Kertokaas kaarista enemmän kokemusta omaavat mitä putkia siirtäisitte ja lisäisittekö jotain?
Myöskin virallisiin sääntöihin sopivaksi kaaret olisi tarkoitus saada. Materiaalit myös sen mukaan. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Suunnistus vai trial?
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Teet palkkihelmat koriin ja siihen kiinni sitten hytän yli menevät kaaret kiinni. Ja lavan ympäri omat kaaret.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Näin juuri. Ja tuota hytin palkkihelmaa voi jatkaa lavan helman verran, kun ei näytä kovin paljoa sitä olevan pyöräaukon ja hytin välissä. Mun mielestä tuon lavan vois kyl nakata kuusen alle ja tehdä flatbedin tilalle, ei oikein istu tuo putkihässäkkä siihen ympärille.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Molempi parempi tietysti. Trial vaatii varmaan kaarilta enemmän? Pintapuolisesti tuossa tutustuin kaarien sääntöihin.
Helmapalkki on oiva idea, ei mene tuota maavaraakaan rungon kyljestä niin hukkaan. Samalla tuo kehikko tulisi kopin varaan eli kumipuslat ei hankailis vastaan. Lavaa en heivaa mihinkään, kun auto on silti tarkoitus säilyttää käyttöautona ja romua tulee kuskailtua lavalla. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu 15" vanteet KingCabbiin | macro | O/M/V Renkaat ja vanteet | 4 | 21.08.2010 12:54 |
Ostetaan 16" vanteet Kingcabbiin | Partajeesus | O/M/V Renkaat ja vanteet | 8 | 27.03.2010 06:59 |
Luuppalan kaaria LJiissä? | -Jyki- | Chit-Chat | 2 | 08.11.2008 19:44 |
Kellään Luuppalan kaaria BJ:ssä? | Eskimo | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 07.07.2007 13:48 |
Kaaria...... | Jeeper | Chit-Chat | 10 | 22.01.2005 19:57 |