Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.10.2011, 11:44
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Kaaria Kingcabbiin


Joo elikkä ensimmäisen offroad tulikokeen jälkeen kasassa olevaa helmaa katsellessa tuli mieleen että varmaan tässä vaiheessa jo hyvä alkaa pistämään peltiä ja putkea lisää autoon.

Jämäkkä lavakaari itseltä löytyy jo, seuraavaksi olisi tarkoituksena putkittaa helmat takarenkailta eturenkaille asti. Noihin putkituksiin sitten itse varsinaisten turvakaarien kiinnitys kun projekti etenee.
Eli mahdollisesti lavakaarilta hytin yli putket, josta putkitetaan pystypilari helmaputkiin. Seuraavaksi konepellin yli karjapuskuriin kiinni.
Diagonaali suunnitteilla myös lavakaarien väliin.

Jos löytyy kuvia kaaritetuista (kaaret ulkopuolella) Kingcabeista niin laittakaas linkkiä. Myös pohjan panssarointi kiinnostaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.10.2011, 14:02
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Tuolla kuvia -> http://www.pirate4x4.com/forum/showt...light=exo+cage

Googlen exocage haulla löytyy lisää.

Mä en yhdistäis lavakaarta ja hytin kaaria, koska hytti on kumipuslien päällä, ja lava on pultattu suoraan runkoon. Mieluummin hytin taakse pääkaari kiinnitettynä helmapalkkeihin, ja lisäksi diagonaali tai kaksi.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.10.2011, 14:24
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Hyvä vinkki muutes toi, ei käynyt mielessä että lava on kiinteästi rungossa kiinni.
Tosin sitten noihin helman putkituksiinkaan ei kannata kiinnittää hytin yli meneviä kaaria jos helmaputket ovat rungossa kiinni..
Miten onko kaarien puslakiinnitys sääntöjen mukainen?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.10.2011, 15:28
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Tässä hieno Paint ideointi luonnos. Kertokaas kaarista enemmän kokemusta omaavat mitä putkia siirtäisitte ja lisäisittekö jotain?
Myöskin virallisiin sääntöihin sopivaksi kaaret olisi tarkoitus saada. Materiaalit myös sen mukaan.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	turvakaaret1.jpg‎
Views:	302
Size:	97,5 Kt
ID:	22268  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.10.2011, 17:44
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
Myöskin virallisiin sääntöihin sopivaksi kaaret olisi tarkoitus saada. Materiaalit myös sen mukaan.
Suunnistus vai trial?
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.10.2011, 18:50
Hompppa_:n Avatar
Hompppa_ Hompppa_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.09.10
Sijainti: Lappi
Viestit: 136
Perusasetus

Teet palkkihelmat koriin ja siihen kiinni sitten hytän yli menevät kaaret kiinni. Ja lavan ympäri omat kaaret.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.10.2011, 21:59
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hompppa_ Näytä viesti
Teet palkkihelmat koriin ja siihen kiinni sitten hytän yli menevät kaaret kiinni. Ja lavan ympäri omat kaaret.
Näin juuri. Ja tuota hytin palkkihelmaa voi jatkaa lavan helman verran, kun ei näytä kovin paljoa sitä olevan pyöräaukon ja hytin välissä. Mun mielestä tuon lavan vois kyl nakata kuusen alle ja tehdä flatbedin tilalle, ei oikein istu tuo putkihässäkkä siihen ympärille.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.10.2011, 13:50
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Suunnistus vai trial?
Molempi parempi tietysti. Trial vaatii varmaan kaarilta enemmän? Pintapuolisesti tuossa tutustuin kaarien sääntöihin.

Helmapalkki on oiva idea, ei mene tuota maavaraakaan rungon kyljestä niin hukkaan. Samalla tuo kehikko tulisi kopin varaan eli kumipuslat ei hankailis vastaan.

Lavaa en heivaa mihinkään, kun auto on silti tarkoitus säilyttää käyttöautona ja romua tulee kuskailtua lavalla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu 15" vanteet KingCabbiin macro O/M/V Renkaat ja vanteet 4 21.08.2010 12:54
Ostetaan 16" vanteet Kingcabbiin Partajeesus O/M/V Renkaat ja vanteet 8 27.03.2010 06:59
Luuppalan kaaria LJiissä? -Jyki- Chit-Chat 2 08.11.2008 19:44
Kellään Luuppalan kaaria BJ:ssä? Eskimo Tekniikka & Jutustelu 2 07.07.2007 13:48
Kaaria...... Jeeper Chit-Chat 10 22.01.2005 19:57


Sivu luotu: 15:12 (GMT +2).