Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Kaaria Kingcabbiin (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=89708)

tonikki 19.10.2011 11:44

Kaaria Kingcabbiin
 
Joo elikkä ensimmäisen offroad tulikokeen jälkeen kasassa olevaa helmaa katsellessa tuli mieleen että varmaan tässä vaiheessa jo hyvä alkaa pistämään peltiä ja putkea lisää autoon.

Jämäkkä lavakaari itseltä löytyy jo, seuraavaksi olisi tarkoituksena putkittaa helmat takarenkailta eturenkaille asti. Noihin putkituksiin sitten itse varsinaisten turvakaarien kiinnitys kun projekti etenee.
Eli mahdollisesti lavakaarilta hytin yli putket, josta putkitetaan pystypilari helmaputkiin. Seuraavaksi konepellin yli karjapuskuriin kiinni.
Diagonaali suunnitteilla myös lavakaarien väliin.

Jos löytyy kuvia kaaritetuista (kaaret ulkopuolella) Kingcabeista niin laittakaas linkkiä. Myös pohjan panssarointi kiinnostaa.

HeikkiH 19.10.2011 14:02

Tuolla kuvia -> http://www.pirate4x4.com/forum/showt...light=exo+cage

Googlen exocage haulla löytyy lisää.

Mä en yhdistäis lavakaarta ja hytin kaaria, koska hytti on kumipuslien päällä, ja lava on pultattu suoraan runkoon. Mieluummin hytin taakse pääkaari kiinnitettynä helmapalkkeihin, ja lisäksi diagonaali tai kaksi.

tonikki 19.10.2011 14:24

Hyvä vinkki muutes toi, ei käynyt mielessä että lava on kiinteästi rungossa kiinni.
Tosin sitten noihin helman putkituksiinkaan ei kannata kiinnittää hytin yli meneviä kaaria jos helmaputket ovat rungossa kiinni..
Miten onko kaarien puslakiinnitys sääntöjen mukainen?

tonikki 19.10.2011 15:28

1 Liiteet
Tässä hieno Paint ideointi luonnos. Kertokaas kaarista enemmän kokemusta omaavat mitä putkia siirtäisitte ja lisäisittekö jotain?
Myöskin virallisiin sääntöihin sopivaksi kaaret olisi tarkoitus saada. Materiaalit myös sen mukaan.

HeikkiH 19.10.2011 17:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tonikki (Viesti 810086)
Myöskin virallisiin sääntöihin sopivaksi kaaret olisi tarkoitus saada. Materiaalit myös sen mukaan.

Suunnistus vai trial?

Hompppa_ 19.10.2011 18:50

Teet palkkihelmat koriin ja siihen kiinni sitten hytän yli menevät kaaret kiinni. Ja lavan ympäri omat kaaret.

HeikkiH 19.10.2011 21:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hompppa_ (Viesti 810154)
Teet palkkihelmat koriin ja siihen kiinni sitten hytän yli menevät kaaret kiinni. Ja lavan ympäri omat kaaret.

Näin juuri. Ja tuota hytin palkkihelmaa voi jatkaa lavan helman verran, kun ei näytä kovin paljoa sitä olevan pyöräaukon ja hytin välissä. Mun mielestä tuon lavan vois kyl nakata kuusen alle ja tehdä flatbedin tilalle, ei oikein istu tuo putkihässäkkä siihen ympärille.

tonikki 20.10.2011 13:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 (Viesti 810128)
Suunnistus vai trial?

Molempi parempi tietysti. Trial vaatii varmaan kaarilta enemmän? Pintapuolisesti tuossa tutustuin kaarien sääntöihin.

Helmapalkki on oiva idea, ei mene tuota maavaraakaan rungon kyljestä niin hukkaan. Samalla tuo kehikko tulisi kopin varaan eli kumipuslat ei hankailis vastaan.

Lavaa en heivaa mihinkään, kun auto on silti tarkoitus säilyttää käyttöautona ja romua tulee kuskailtua lavalla.


Sivu luotu: 16:02 (GMT +2).