![]() |
Kaaria Kingcabbiin
Joo elikkä ensimmäisen offroad tulikokeen jälkeen kasassa olevaa helmaa katsellessa tuli mieleen että varmaan tässä vaiheessa jo hyvä alkaa pistämään peltiä ja putkea lisää autoon.
Jämäkkä lavakaari itseltä löytyy jo, seuraavaksi olisi tarkoituksena putkittaa helmat takarenkailta eturenkaille asti. Noihin putkituksiin sitten itse varsinaisten turvakaarien kiinnitys kun projekti etenee. Eli mahdollisesti lavakaarilta hytin yli putket, josta putkitetaan pystypilari helmaputkiin. Seuraavaksi konepellin yli karjapuskuriin kiinni. Diagonaali suunnitteilla myös lavakaarien väliin. Jos löytyy kuvia kaaritetuista (kaaret ulkopuolella) Kingcabeista niin laittakaas linkkiä. Myös pohjan panssarointi kiinnostaa. |
Tuolla kuvia -> http://www.pirate4x4.com/forum/showt...light=exo+cage
Googlen exocage haulla löytyy lisää. Mä en yhdistäis lavakaarta ja hytin kaaria, koska hytti on kumipuslien päällä, ja lava on pultattu suoraan runkoon. Mieluummin hytin taakse pääkaari kiinnitettynä helmapalkkeihin, ja lisäksi diagonaali tai kaksi. |
Hyvä vinkki muutes toi, ei käynyt mielessä että lava on kiinteästi rungossa kiinni.
Tosin sitten noihin helman putkituksiinkaan ei kannata kiinnittää hytin yli meneviä kaaria jos helmaputket ovat rungossa kiinni.. Miten onko kaarien puslakiinnitys sääntöjen mukainen? |
1 Liiteet
Tässä hieno Paint ideointi luonnos. Kertokaas kaarista enemmän kokemusta omaavat mitä putkia siirtäisitte ja lisäisittekö jotain?
Myöskin virallisiin sääntöihin sopivaksi kaaret olisi tarkoitus saada. Materiaalit myös sen mukaan. |
Lainaus:
|
Teet palkkihelmat koriin ja siihen kiinni sitten hytän yli menevät kaaret kiinni. Ja lavan ympäri omat kaaret.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Helmapalkki on oiva idea, ei mene tuota maavaraakaan rungon kyljestä niin hukkaan. Samalla tuo kehikko tulisi kopin varaan eli kumipuslat ei hankailis vastaan. Lavaa en heivaa mihinkään, kun auto on silti tarkoitus säilyttää käyttöautona ja romua tulee kuskailtua lavalla. |
Sivu luotu: 16:02 (GMT +2). |