![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Valurautapakosarjan hitsausSuzukin pakosarjasta löytyi pari railoa .Kone on käynyt rumasti eteenkin kylmänä. Epäilen karhean käynnin johtuvan halkinaisesta pakosarjasta. Pystyykö pakosarjan hitsaamaan Migillä se kun löytyy tallista.. Vai kokeilisiko jotain pakoputken paikkaustahnaa..
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kokeile uutta (käytettyä ehjää) pakosarjaa..
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ota irti ja käytä jollain ammattimiehellä niin tökkää puikolla railot umpeen; ei maksane maltaita. Voipi olla aika räkimistä migillä.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
puikkoa suosittelen. sil onnistuu.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
esilämmitys ja valupuikko niiin onnistuu varmasti...
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
ja muistaa jäähdyttää hitaasti esim lasivillaan käärittynä. ja saumaa voi vaik naputella.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Siinä ne tärkeimmät ohjeet tulikin, pitäisi kestää. Toki vähän valun laadusta riippuen.
-Esilämmitys kaasulla -Hitsaus valurautapuikoilla -Sauman naputtelu aina heti hitsauksen loputtua -Hidas jäähtyminen villoissa TT |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kuten mainittiin, riippuu valun laadusta. Ite kun koitin hojon pakosarjaa hitsailla, niin se juoksi puikolla vaan "karkuun", eli suli ja sula hyppi jonnekkin muualle. Sitten ku rupes vituttamaan, niin tempasin migistä virrat kaakkoon ja kylmiltään vetelin menemään isoa saumaa... ja kas, kun tuli nätti :P
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
KUNNOLLINEN esilämmitys ja sitten hyvin aukaistu halkeama puikolla kiinni. Ei tarvitse mitään taikapuikkoja kun kolvissa on kiinni kokenut ammattimies... JA KAIKKEIN tärkein on hidas jäähdytys hiekassa tai villassa. JOS suoran tiivistepinnan haluaa niin kannattaa pultata sarja tukevaan levyyn ennenkuin lähtee lämmittelemään ja hitsailemaan... Kunnon hitsari polttaa ihan perus OK48 puikolla ihmeellisiä "valurautaihmeellisyyksiä" kiinni sillein että pysyy..!
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Niin ja kannattaa "polttaa" ne öljyt pois siitä ennenkuin tarjoaa hitsarille...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
riippuu todellakin materiaalista valurauta-valuteräs. Kaksi tojo pakosarjaa olen hitsannut turboprojektien yhteydessä ihan migillä ja on vuosia kestänyt
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
mulla oli käyttö kinderissä pakosarjassa pari halkeamaa. Tein halkeamiin railot, käytin autoa vähän aikaa kovemmilla kierroksilla että pakosarja lämpes kunnolla ja sitten mikkihiiri liimaa perään, ja hyvin kesti.
Viimeksi muokannut timppa253 : 26.03.2009 09:17 |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Kokeilin Migillä .Ihan ok saumat tuli vaikken mikään ammattilainen olekkaan.Ensin rälläkällä railot isommiksi ja sitten nestekaasupolttimella tummanpunaiseksi hitsattava alue.Vähän kopistelin saumoja kuumana ja annoin vähän jälkilämpöä kosanilla niin ei jäähtynyt kovin nopeasti. Aika näyttää kestääkö vai halkeaako kun eka kerran ajaa koneen kuumaksi.Kone on vielä osina niin ei pääse heti kokeileen..
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
kyllä se mikki soveltuu jos kyseessä on pallografiitti valurauta, sitä voi tuikkia myös sillä 48 puikollakin ihan hyvin..
https://noppa.tkk.fi/noppa/kurssi/ko...a_valuista.pdf tuossa hieman valurausasta faktaa... |
#15
|
|||
|
|||
![]()
kaveri veti 48 puikolla ihan onnistuneesti volvon pakosarjan
mersun pakosarjaa korjattiin valupuikolla yms. ja siitäki tuli kestävä |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hitsaus pätevyyksistä | -sami- | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 17.01.2009 21:19 |
hitsaus | Kirk | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.05.2008 19:29 |
Banjon hitsaus | Uazmies | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 09.10.2007 18:57 |
Hitsaus kysymys | panzer | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 28.03.2007 20:16 |
Täytelangalla hitsaus | Rälläri | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 25.02.2007 22:02 |