Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.10.2008, 10:29
Tounimaan:n Avatar
Tounimaan Tounimaan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.03.04
Sijainti: Heinola, Finland.
Viestit: 33
Perusasetus

Suzuaz rojektii(levyjarrut asennettu)


valitettavasti projektikuvat ovat hyperavaruudessa, mutta pari "valmis" kuvaa sattu löytyy.

Eli, 410 korissa Volvon 2.1l turbo k-jet, manuaaliaskilla
Jakolaatikko mallia GAZ 69
Akselit mallia UAZ, UAZ mallin lukoilla
Jouset Gazista, mutta mahd joku Range / four linkki / kierrejousi komplikaatio tulossa.
Kun keksis vaa mikä ois niiku hjuva ratkasu, meinaa taka kartaanin ristikoita paukkua.


renkaat 35x14.5x15


että semmosta

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	PA250200.jpg‎
Views:	971
Size:	98,7 Kt
ID:	2189   Click image for larger version

Name:	PICT2345 [].jpg‎
Views:	1411
Size:	61,5 Kt
ID:	2190   Click image for larger version

Name:	PA250178 [].jpg‎
Views:	985
Size:	59,8 Kt
ID:	2191  
__________________
Suzuaz SJ410

Viimeksi muokannut Tounimaan : 10.02.2009 08:42
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.10.2008, 11:35
jnu jnu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.04
Sijainti: Heinola
Viestit: 1.885
Perusasetus

Asiallisen näköinen. Ei näytä liian korkealtakaan. Taitaa olla uaz mallin rumpujarrutkin?

Mikä välitys gazin jakolaatikossa on?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.10.2008, 12:10
Tounimaan:n Avatar
Tounimaan Tounimaan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.03.04
Sijainti: Heinola, Finland.
Viestit: 33
Perusasetus

Juu rummut on, eli siis ei jarruja toisin sanoen, mutta tuossa kaverilla on tehtynä evo versio levyjarruista uaziin, joten se on myös edessä.

Välitys on luokkaa 2.5, tuolla pelkällä jakiksen vaihdolla saatiin aikoinaan sopiva välitys 33" renkaille suikan akseleilla, noissa uazin akseleissa on vielä tiuhempi välitys(en muista paljon), joten noilla 35":lla on helppo "ryömiä" etiäpäin.

Tuo volvon konekkin on aika asiallinen kun kestää ajella ihan joutokäynnillä jopa alle eikä sammu, mutta tarvittaessa löytyy paukkuja sitten pieneen räppäilyyn.

Ahtimen pakopesä vaihdettu alkuperäisestä puolta pienempi tilavuuksiseen, joten ei tarvii kiljuttaa jotta rupaa ahtamaan...
__________________
Suzuaz SJ410
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.10.2008, 14:45
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.789
Perusasetus

Sitten vaan tarkkaa dokumentointia kehiin jos 15" vanteelle teette levyt jotka kelpais katsastussedällekin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.10.2008, 08:49
Valko-bandiitti Valko-bandiitti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.09.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 342
Perusasetus

rumpujarruista


En kyllä heti keksi mitä levyjarrujen teolla saavutetaan, jos uazin jarrut kokoaa uusilla osilla ja taidolla niistä saa kyllä tosi hyvät. Viime katsastuksessa katsuri ihmetteli että eihän näin hyviä jarruja ole missään, heittoa taisi olla pahimmillaan 2 %
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.10.2008, 08:59
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Jaahas on tätäkin sitten jatkojalostettu viimenäkemästä. Kyllähän niiden levyjen edut rumpuihin tulee selväksi kun vähän aikaa ajellaan vedessä ja kurassa noilla vehkeillä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.10.2008, 09:18
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Valko-bandiitti Näytä viesti
En kyllä heti keksi mitä levyjarrujen teolla saavutetaan, jos uazin jarrut kokoaa uusilla osilla ja taidolla niistä saa kyllä tosi hyvät. Viime katsastuksessa katsuri ihmetteli että eihän näin hyviä jarruja ole missään, heittoa taisi olla pahimmillaan 2 %
Vaikka kuinka hyviä rumpujarruja uittelee suovellissä muutaman tunnin niin alkaa olemaan pientä jarrujen häipymistä havaittavissa.
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.10.2008, 10:56
Tounimaan:n Avatar
Tounimaan Tounimaan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.03.04
Sijainti: Heinola, Finland.
Viestit: 33
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Käyttäjä Näytä viesti
Vaikka kuinka hyviä rumpujarruja uittelee suovellissä muutaman tunnin niin alkaa olemaan pientä jarrujen häipymistä havaittavissa.
Eikä ihan pientä
__________________
Suzuaz SJ410
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.12.2008, 07:34
Tounimaan:n Avatar
Tounimaan Tounimaan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.03.04
Sijainti: Heinola, Finland.
Viestit: 33
Perusasetus

Vähän uutta saatu aikaseks.
Eli kun ei tiedä tekeekö Range mallin alustan vai fourlinkin, niin sillon on tehtävä näiden yhdistelmä
0
Eli ei saatu rangen tukivarsi hässäkkää "mielestämme" tarpeeksi "joustavaksi", joten pienellä tukivarsien modifikaatiolla + ylälinkeillä tuli erittäinkin(nosturilla) toimivan tuntuinen ratkaisu.

Jousien lukitus toteutettu kuvassa näkyvällä JKLLPK- järjestelmällä (jousikuppilattarautalukituspulttikombinaatio).
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	05122008(001).jpg‎
Views:	544
Size:	132,8 Kt
ID:	2799   Click image for larger version

Name:	05122008(005).jpg‎
Views:	552
Size:	129,4 Kt
ID:	2800   Click image for larger version

Name:	05122008(008).jpg‎
Views:	564
Size:	146,9 Kt
ID:	2801   Click image for larger version

Name:	05122008(009).jpg‎
Views:	677
Size:	137,9 Kt
ID:	2802   Click image for larger version

Name:	07122008(001).jpg‎
Views:	527
Size:	144,5 Kt
ID:	2803  

__________________
Suzuaz SJ410
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.12.2008, 07:37
Tounimaan:n Avatar
Tounimaan Tounimaan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.03.04
Sijainti: Heinola, Finland.
Viestit: 33
Perusasetus

pari kuvaa lisää....

(ps. kuvien hyvä laatu johtuu vaan tosta Nokian digijärkkärin järjettömästä optiikasta)
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	07122008.jpg‎
Views:	441
Size:	137,1 Kt
ID:	2804   Click image for larger version

Name:	07122008(005).jpg‎
Views:	515
Size:	138,8 Kt
ID:	2805   Click image for larger version

Name:	07122008(009).jpg‎
Views:	521
Size:	129,4 Kt
ID:	2806  
__________________
Suzuaz SJ410
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.12.2008, 09:36
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Exclamation

Rälläköintiä tiedossa...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tounimaan Näytä viesti
pari kuvaa lisää....
Meinaatte siis joka peräremontin yhteydessä rälläköidä tuon ylätukivarsien kiinnikkeen kahtia... Siihen olisi voinut jonkin sortin pulttiliitoksenkin rakentaa helpottamaan väistämättömän peräremontin tekoa.

Nimim. kiinteiden asennuksien purkuun väsynyt rälläköitsijä. (ideanikkari työnyyminä)

Muuten sitten vaan peukut pystyyn tällekkin projektille!!!!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.12.2008, 10:21
Tounimaan:n Avatar
Tounimaan Tounimaan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.03.04
Sijainti: Heinola, Finland.
Viestit: 33
Perusasetus

juu, on tiedossa, ja sitten JOS tota MUKA tarvii joskus purkaa nii teemme silloin siihen sen pulttiliitoksen

Eihän neuvostoliittolaiset koskaan hajoa, vaikka on ehkä universumin parhaat renkaat alla (PitBull Rocker, (lausutaan bogger)).... hekoheko
__________________
Suzuaz SJ410

Viimeksi muokannut Tounimaan : 08.12.2008 10:34
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.12.2008, 10:38
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Joskus on tota samaa kohtaloa mietitty rangen jakareille että jos joskus nelilinkistä haaveilis. Hyvä vähdä että joku on toteuttanut ja saadaan tuostakin sitten käytännön tietoa. Onkos peli jo nipussa 13. pv Heinola safarille?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 08.12.2008, 10:55
Tounimaan:n Avatar
Tounimaan Tounimaan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.03.04
Sijainti: Heinola, Finland.
Viestit: 33
Perusasetus

Tarkotus olis mennä tonne Anttolan kisaan....



Nii jaa muuten mikä Heinola safari??? En ole kuullutkaan
__________________
Suzuaz SJ410

Viimeksi muokannut Tounimaan : 08.12.2008 11:00
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 08.12.2008, 11:50
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tounimaan Näytä viesti


Nii jaa muuten mikä Heinola safari??? En ole kuullutkaan
Ettekö ole saanut pähäman kerhokirjettä?
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 08.12.2008, 14:04
Tounimaan:n Avatar
Tounimaan Tounimaan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.03.04
Sijainti: Heinola, Finland.
Viestit: 33
Red face

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
Ettekö ole saanut pähäman kerhokirjettä?
Pitäis vissii maksaa se jäsenmaksu ......
__________________
Suzuaz SJ410
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 10.12.2008, 07:33
Tounimaan:n Avatar
Tounimaan Tounimaan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.03.04
Sijainti: Heinola, Finland.
Viestit: 33
Perusasetus

Venyttelykuvia


Päästiin hieman testailemaan tuota rakennetta ja hyvin tuntui toimivan. Ei kilise eikä kolise kartaani vähän rajummassakaan räppäyksessä, eli ylämäessä kaikenlaista revittelyä kokeiltiin missä olisi jo vanha järjestelmä räjähtänyt....

Eli hyvältä vaikuttaa..... toistaiseksi....

(ps. on mulla kyllä ihan oikeakin kamera joten pahoittelut näistä huonoista kännykkäkuvista...)
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	09122008(001).jpg‎
Views:	586
Size:	135,4 Kt
ID:	2818   Click image for larger version

Name:	09122008(002).jpg‎
Views:	538
Size:	135,0 Kt
ID:	2819   Click image for larger version

Name:	09122008(004).jpg‎
Views:	609
Size:	134,7 Kt
ID:	2820   Click image for larger version

Name:	09122008(005).jpg‎
Views:	521
Size:	135,7 Kt
ID:	2821   Click image for larger version

Name:	09122008(006).jpg‎
Views:	470
Size:	142,7 Kt
ID:	2822  

__________________
Suzuaz SJ410
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 10.12.2008, 18:42
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Kylläpäs nostaa tassua nätisti
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 08.02.2009, 12:07
Tounimaan:n Avatar
Tounimaan Tounimaan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.03.04
Sijainti: Heinola, Finland.
Viestit: 33
Perusasetus

Levyjarrujen virittelyä


Eli nyt on levyjarrut saatu kasaan UAZ akseleille ja tässä vähän rojekti kuvii:


Tässä on Jarrulevyn ja Pyörännavan valiin tuleva Spaceri





Samaran satula:




Satulan kiinnitys rauta:




Suikan jarrulevyt:




Spaceri paikallaan:



Niin ja pinnapultit on Chevyn Suburbanista


















Pääsylinterinä on Uazin pääsylkkä, mutta on varmaankin vaihdettava johonkin pienempään jossain vaiheessa...

Sitten viriteltiin tollanen tankki perähutlarii:




Ja sille kotelo alumiinistä:




Semmosta tälläkertaa...
__________________
Suzuaz SJ410
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Pari rojektii HannuNurminen O/M/V Ajoneuvot 4 08.08.2007 08:06
O: Turvakaaret LR rojektii lantikka O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 09.01.2007 19:31


Sivu luotu: 01:38 (GMT +2).