Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.10.2008, 11:42
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.789
Perusasetus

Turvavöiden kiinnityspisteet


Mites menee ihan aikuisten oikeesti turvavöiden ja niiden kiinnityspisteiden laillisuus? Nyt puhutaan tieliikenteestä.
Googlee koitin mutta vastauksia ei löytynyt.

Mitkä on vuosimallirajat eri tilanteissa?
Kiinnityspisteiden tekeminen? Esimerkiksi turvakaaren poikkiputken käyttö niin kuin liite J:ssä opetetaan?
Monipistevöiden mukana tulevien kiinnikkeiden käyttö?
Vanhojen 2-3 pistevöiden poistaminen monipistevöiden tieltä?

Kaikki alkoi siitä kun mä... -Irwin

Leimalla mutinaa aiheutti nelipistevyöt. E-merkintä on. Jakkarat sopii tarkoitukseen. Alapäiden kiinnitykset on alkuperäisissä pisteissä. Nämä oli ok. Mutta yläpäiden kiinnitys on turvakehikon takatukien ja diagonaalin väliin hitsatussa poikkiputkessa ihan kuin liite J:ssä opetetaan. Tämä ei kelpaa. Pitää kuulemma pistää se alkuperäinen pressukaari paikalleen ja kolmipistevyöt. Helevetti. Se orkkis kaarihan lähtee käsin repimällä irti ja katsuri piti itsekin nykyistä järjestelyä parempana mutta kuulemma ei voi mitään.

Ja mitenkäs niitä vöitä sitten pitäisi käyttää? Kolmipistevöitä virkavallan varalta ja nelipisteitä oikean onnettomuuden varalta? Aika hauskan näköinen paketti

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.10.2008, 15:26
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- Näytä viesti
Mutta yläpäiden kiinnitys on turvakehikon takatukien ja diagonaalin väliin hitsatussa poikkiputkessa ihan kuin liite J:ssä opetetaan. Tämä ei kelpaa.
Vaihda katsastusmiestä/konttoria.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.10.2008, 16:05
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mistä minä löydän sen liite J:n, että osaan tehdä suht lailliset liitänät?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.10.2008, 16:16
Jii-Jii:n Avatar
Jii-Jii Jii-Jii ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Taavetti, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

tuolta löytyy...
http://akk.smartpage.fi/?docId=3b1d3...c0cb231fe6ca3a
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.10.2008, 18:08
-roadwarrior-:n Avatar
-roadwarrior- -roadwarrior- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.07
Sijainti: Lahti/Kouvola, Finland.
Viestit: 82
Perusasetus



Itellä on tossa käyttiksessä tolleen noi vyöt, ei kauheen hyvin näy, mutta on siis vaihdettu pidemmät ja kestävämmät pultit pitämään kaari paikallaan tosta takapäästä, ja niihin pultteihin laitettu vyön holkit väliin ja vyöt niihin.
Toimii ihan täydellisesti, ainoa miinus että ei mahdu kypärä verkko paikalleen kun vyöt vie ton koko penkin ja kaaren välisen tilan.


Katsuri ei sanonut tai kysellyt mitään, muuta kun että ompa asiallesen näköstä, kaari, vyöt, kakspaikkasuus jne. leimaan ilman mutinoita. Näin ainakin Hollolassa.
__________________
=Hellebore=
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.10.2008, 18:43
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.789
Perusasetus

Lainaus:
Vaihda katsastusmiestä/konttoria.
Leima on jo hanskassa eikä se tässä ole niinkään oleellista. Mulla on vain kiero fetissi tehdä tuota kotteroa tie pykälien mukaan eikä vain koittaa onnea ja juosta konttoreita suopean leimakonnan toivossa. Se on osa mun harrastusta. Voishan sitä tietty askarrella vaikka mitä härveleitä ilman sääntöjä mutta se ei ole mun juttu. En vain viitsinyt alkaa vääntämään asiasta kun varmaa tietoa ei mulla ollut. Keräilen vain tietoa tulevien vuosien varalle, että voi sitten hyvillä mielin vääntää konttorilla
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.10.2008, 23:12
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- Näytä viesti
Keräilen vain tietoa tulevien vuosien varalle, että voi sitten hyvillä mielin vääntää konttorilla
No ei muuta ku tekemään sellanen laajempi tallikierros ympäri suomea, kamera mukaan, otat kuvat kaikista katsastetuista autoista joissa on turvakaaret ja 4- tai 6-pistevyöt hyväksytty. Varaa kameraan iso muistikortti, niitä autoja on meinaan aika paljon.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.10.2008, 23:33
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -roadwarrior- Näytä viesti


Itellä on tossa käyttiksessä tolleen noi vyöt, ei kauheen hyvin näy, mutta on siis vaihdettu pidemmät ja kestävämmät pultit pitämään kaari paikallaan tosta takapäästä, ja niihin pultteihin laitettu vyön holkit väliin ja vyöt niihin.
Toimii ihan täydellisesti, ainoa miinus että ei mahdu kypärä verkko paikalleen kun vyöt vie ton koko penkin ja kaaren välisen tilan.


Katsuri ei sanonut tai kysellyt mitään, muuta kun että ompa asiallesen näköstä, kaari, vyöt, kakspaikkasuus jne. leimaan ilman mutinoita. Näin ainakin Hollolassa.
Parempikin vois olla. Kunnon törmäyksessä hartiavyöt painaa kuskin selkää kasaan. Pitäis olla kiinni suunnilleen hartioiden korkeudella eikä lattiassa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.10.2008, 14:03
-roadwarrior-:n Avatar
-roadwarrior- -roadwarrior- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.07
Sijainti: Lahti/Kouvola, Finland.
Viestit: 82
Perusasetus

Totta, tarkotus ois tuohon se väliputki hitsata ja vyöt siihen, nyt saavat toistaseksi olla tuolla lattialla kun pysyvät tulokulmat niissä valmistajan ilmoittamissa rajoissa.
Kyllä aikaan jyrkkään saavat näköjään mennä nuo takavyöt, ei ole sitä läsyä nyt käsissä, mutta ihmettelin oikeen ittekkin että jos aivan maksimiin mennään niin kumma on jos täydellisesti toimii, mm. tuo ylhäältä katottuna vöiden kiinnitys pisteet penkin keskiakseliin nähnen oli n.30 astetta sivulle, kyllä melkonen vääntö tulee tiukassa paikassa...
__________________
=Hellebore=
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.10.2008, 15:11
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

01.01.1992 tai sen jälkeen käyttöön otetun
- muun henkilöauton turvavöiden kiinnityspisteiden täytettävä E 14/02 tai vastaa-
va myöhempi tai 76/115/EEC muutettuna 82/318/EEC tahi FMVSS 210 vaati-
mukset
- maasto-, erikois- ja linja-auton ja pakettiautosta muutetun henkilöauton turva-
vöiden kiinnityspisteiden oli oltava ”katsastuksessa hyväksytyt”
ANA Tpp 52 §, 150/83 + 875/89

Eikös näitä saa soveltaa vanhempiinkin jos haluaa ???

lisätään vielä linkki http://www.pauliylikoski.com/Portti/...o_1_%20osa.pdf -

Viimeksi muokannut Calmari : 31.10.2008 15:14
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 31.10.2008, 20:31
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.789
Perusasetus

Toi FMVSS vaatimus tuli jo aiemminkin eli pätee tähän. tapaukseen. Löytyi mokoma pykälä englanniksi mutta ymmärsin, että kiinnityspisteen pitää kestää 22241 Newtonia, onpas tarkkaa Elikkäs toisin sanoen jos kaarista kestää nostaa auton romuineen niin ne on tuon pykälän mukaiset. Senhän ne kyllä kestää eli hommahan on hanskassa. Pääseepä hauskuuttamaan katsuria taas ens vuonna

Tuossa vielä se FMVSS 210 http://edocket.access.gpo.gov/cfr_20...cfr571.210.pdf
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Turvavöiden asennuspultit O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 20.02.2008 15:45
Vihreenvessan turvavöiden testausta... sippis Chit-Chat 2 22.04.2005 20:41


Sivu luotu: 10:33 (GMT +2).