![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Muutoskatsastus turbolleOnko katsastusmies tehny virheen vai joutuuko tämmösen oikeesti tehä? Toyotalta ei enää edes saa vastausta tuohon...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
No jopas, siihen pitäisi riittää penkityspaperi missä näkyy ahtopaine, turbon malli ja ettei tehot nouse yli 20% alkuperäisestä ja käytön aikainen päästömittaus esim. siellä konttorilla.
Siis jos auto on diesel ja alle -93(???) vuosimalliltaan. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Parkanossa taisi Mantilalla tulla myös jotain ongelmia turbon saamisessa hyväksytyksi.
Siinä oli muistaakseni syynä että vanhaa lyhythyttistä (en muista mallimerkintää) ei olisi tehty turboversiona. Rytari tai Linna voi varmaan valaista asiaa lisää? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
auto on 89. penkkipaperitkin otettiin auton vakio tehosta 20% niin en ymmärrä miks pitää verrata tosta tehokkaimasta 81kw vaikka penkkipaperiin jäi teho 65kw. tuumas vaan katsastus mies että vaikka nousisi vaan kilovatin teho niin vertauskohteena on aina tehokkain. jos joku tietää tai löytää tästä faktatietoa niin vois pistää linkkiä niin vois viedä katsurille näytille että miten se homma oikeesti menis.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Oikeinhan se menee. Lukaise vaikka nämä esimerkit: http://www.ake.fi/ake/katsastus_ja_a...uuttaminen.htm
Eli jos mallisarjaan kuuluu tehokkaampi malli, pitää auton akselisto/voimansiirto vastata sitä, vaikka teho nousisi vain 0,1 kW. Se, että mallisarjaan ei kuulu mitään turbomallia, ei ole mikään ongelma! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Siis, mitä pitäis tehdä?? Eikö noissa on kaikissa samat jarrut, akselit ja niin edelleen?
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
onhan ne mutta ne pitää näköjään todistaa tuolla paperilla...
ainut ero taitaa olla kytkin. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ei mulla ainakaa viime talvena vaadittu ku dyno paperi mistä näky paine ja teho.
Mitään jarru todistuksia eikä muitakaa lappuja tarvinnu ku väänsin syötön niin pienelle ettei teho noussut vakiosta. Auto King cap ja ylivieskassa kävin... |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ite kävin LN110 muutoskatastamassa,
menin konttorille kysyyn että mitäpapereita tarvin jos turbotan tollasen hiluxin, niin anto paperin kouraan missä luki, anomus moottorin vaihtoa, ahtimen asentamista varten. Siihen täytin auton tän hetkiset tiedot, ja ahdin oli vastaava kuin LJ70, josta tiedot kanssa, LJ moottorista siis. Se oli ainut lappu minkä ite tarvin. Eli asensin mallisarjaa vastaavan turbon, eli LJ koneen turboa vastaavan turbon, mikä siis näyttää tältä. http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Sekalais...alaisia-45.jpg http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Sekalais...alaisia-60.jpg välijäähdyttimestä kysy että onko LJ:ssä sanoin että on, kirjotti senkin ylös. niin sinänsä jännä että ei ees turbon mallia/merkkiä lue missäään, ainut tieto turbosta on että on vastaava kun läjässä ;D Otteessa lukee nyt että asennettu LJ70 vastaava ahdin, ja koneentehona 96hv. Ei mitään hukkaportin säädöistä tai sineteistä, tai ahtopaineista. Se oli helppo juttu, samaan hengenvetoon pisti 31" otteeseen, vaikkei meinannu uskoa että ne saapi. Viimeksi muokannut Vilkutin : 28.09.2008 19:28 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
kumma muuten kun mulla on pakoputki turbolta asti 3" rosteria eikä ainuttakaan vaimenninta niin ei siitä sanottu mitään. katsuri vaa pikkasen heilutti sitä ja siinä se. ei ole edes tollasta joustavaa palaa välissä
![]() Alle ajo suojan jouduin tekemään ja paremmat roiskeläpät kun perän korkeus itsetehtyyn puskuriin oli reippaat 80cm maasta. korotukset tuli otteeseen. harmi vaan kun renkaat on edelleen 205r16.... Ajoneuvvoluokka myös muuttui n1: tä n1g: si Kuvassa ei vielä parempia roiskeläppiä mutta alleajosuoja näkyy. ja astetta rajummat maasto renkaat ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
vituttaa muuten kun koukkupaino oli ennen katsastusta 2200 kiloa ja katsastuksen jälkeen 1500kg. voiko asialle tehdä jotain että saa takasi 2200kg???
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
2200 kg kärryä saa edelleen vetää. Vaikka se ei näy otteella, se on ATJ:ssä, eli poliisitkin näkee sen sieltä. Ks. Perävaunun kytkentämassat ATJ:ssa: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0086F...ATT_142007.pdf Viimeksi muokannut -MaTTi- : 29.09.2008 19:14 Perustelu: check |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Ahaa no joka päivä oppii jotain uutta. kiitos tiedosta eipä vituta enää
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]()
voit ihan suoraa repii tuon alleajosuojan ei oo vissii ollu mitää määräyksiä alle ajosuojasta vielä siihen aikaan ku tuo on ensi kertaa rekisteröity suomen liikenteeseen! vai?
Viimeksi muokannut Pexi : 29.09.2008 23:05 |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
mistä kannattaa ottaa vesi turbolle? | junnu78 | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 20.10.2007 06:03 |
hj60 muutos katsastus turbolle. | syrkki | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 21.07.2007 14:49 |
mistä hj-60 turbolle voitelu? | Jani E | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 30.03.2007 05:01 |
Patrollin muutoskatsastus turbolle? | AJK | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 08.01.2007 01:24 |
SD33 pumpun modaus turbolle | SS-Patrol | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 26.03.2006 21:46 |