Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.09.2008, 20:42
j1s:n Avatar
j1s j1s ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 05.09.07
Sijainti: kälviä, Finland.
Viestit: 583
Perusasetus

Muutoskatsastus turbolle


Onko katsastusmies tehny virheen vai joutuuko tämmösen oikeesti tehä?
Toyotalta ei enää edes saa vastausta tuohon...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.09.2008, 20:59
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

No jopas, siihen pitäisi riittää penkityspaperi missä näkyy ahtopaine, turbon malli ja ettei tehot nouse yli 20% alkuperäisestä ja käytön aikainen päästömittaus esim. siellä konttorilla.
Siis jos auto on diesel ja alle -93(???) vuosimalliltaan.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.09.2008, 21:28
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Parkanossa taisi Mantilalla tulla myös jotain ongelmia turbon saamisessa hyväksytyksi.
Siinä oli muistaakseni syynä että vanhaa lyhythyttistä (en muista mallimerkintää) ei olisi tehty turboversiona.

Rytari tai Linna voi varmaan valaista asiaa lisää?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.09.2008, 22:24
j1s:n Avatar
j1s j1s ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 05.09.07
Sijainti: kälviä, Finland.
Viestit: 583
Perusasetus

auto on 89. penkkipaperitkin otettiin auton vakio tehosta 20% niin en ymmärrä miks pitää verrata tosta tehokkaimasta 81kw vaikka penkkipaperiin jäi teho 65kw. tuumas vaan katsastus mies että vaikka nousisi vaan kilovatin teho niin vertauskohteena on aina tehokkain. jos joku tietää tai löytää tästä faktatietoa niin vois pistää linkkiä niin vois viedä katsurille näytille että miten se homma oikeesti menis.

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.09.2008, 23:16
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.056
Perusasetus

Oikeinhan se menee. Lukaise vaikka nämä esimerkit: http://www.ake.fi/ake/katsastus_ja_a...uuttaminen.htm

Eli jos mallisarjaan kuuluu tehokkaampi malli, pitää auton akselisto/voimansiirto vastata sitä, vaikka teho nousisi vain 0,1 kW.

Se, että mallisarjaan ei kuulu mitään turbomallia, ei ole mikään ongelma!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.09.2008, 17:08
jonas_k:n Avatar
jonas_k jonas_k ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.08
Sijainti: Pietarsaari, Finland.
Viestit: 815
Perusasetus

Siis, mitä pitäis tehdä?? Eikö noissa on kaikissa samat jarrut, akselit ja niin edelleen?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.09.2008, 23:03
j1s:n Avatar
j1s j1s ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 05.09.07
Sijainti: kälviä, Finland.
Viestit: 583
Perusasetus

onhan ne mutta ne pitää näköjään todistaa tuolla paperilla...
ainut ero taitaa olla kytkin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.09.2008, 19:31
ISO-A ISO-A ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.05.06
Sijainti: Nivala, Finland.
Viestit: 265
Perusasetus

Ei mulla ainakaa viime talvena vaadittu ku dyno paperi mistä näky paine ja teho.
Mitään jarru todistuksia eikä muitakaa lappuja tarvinnu ku väänsin syötön niin pienelle
ettei teho noussut vakiosta.
Auto King cap ja ylivieskassa kävin...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.09.2008, 19:24
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Ite kävin LN110 muutoskatastamassa,

menin konttorille kysyyn että mitäpapereita tarvin jos turbotan tollasen hiluxin, niin anto paperin kouraan missä luki,
anomus moottorin vaihtoa, ahtimen asentamista varten.

Siihen täytin auton tän hetkiset tiedot, ja ahdin oli vastaava kuin LJ70, josta tiedot kanssa, LJ moottorista siis. Se oli ainut lappu minkä ite tarvin. Eli asensin mallisarjaa vastaavan turbon, eli LJ koneen turboa vastaavan turbon, mikä siis näyttää tältä.

http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Sekalais...alaisia-45.jpg
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Sekalais...alaisia-60.jpg

välijäähdyttimestä kysy että onko LJ:ssä sanoin että on, kirjotti senkin ylös.


niin sinänsä jännä että ei ees turbon mallia/merkkiä lue missäään, ainut tieto turbosta on että on vastaava kun läjässä ;D

Otteessa lukee nyt että asennettu LJ70 vastaava ahdin, ja koneentehona 96hv. Ei mitään hukkaportin säädöistä tai sineteistä, tai ahtopaineista. Se oli helppo juttu, samaan hengenvetoon pisti 31" otteeseen, vaikkei meinannu uskoa että ne saapi.

Viimeksi muokannut Vilkutin : 28.09.2008 19:28
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.09.2008, 11:58
j1s:n Avatar
j1s j1s ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 05.09.07
Sijainti: kälviä, Finland.
Viestit: 583
Perusasetus

kumma muuten kun mulla on pakoputki turbolta asti 3" rosteria eikä ainuttakaan vaimenninta niin ei siitä sanottu mitään. katsuri vaa pikkasen heilutti sitä ja siinä se. ei ole edes tollasta joustavaa palaa välissä

Alle ajo suojan jouduin tekemään ja paremmat roiskeläpät kun perän korkeus itsetehtyyn puskuriin oli reippaat 80cm maasta.

korotukset tuli otteeseen. harmi vaan kun renkaat on edelleen 205r16....

Ajoneuvvoluokka myös muuttui n1: tä n1g: si


Kuvassa ei vielä parempia roiskeläppiä mutta alleajosuoja näkyy. ja astetta rajummat maasto renkaat
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.09.2008, 12:02
j1s:n Avatar
j1s j1s ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 05.09.07
Sijainti: kälviä, Finland.
Viestit: 583
Perusasetus

vituttaa muuten kun koukkupaino oli ennen katsastusta 2200 kiloa ja katsastuksen jälkeen 1500kg. voiko asialle tehdä jotain että saa takasi 2200kg???
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.09.2008, 19:06
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.056
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja j1s Näytä viesti
vituttaa muuten kun koukkupaino oli ennen katsastusta 2200 kiloa ja katsastuksen jälkeen 1500kg. voiko asialle tehdä jotain että saa takasi 2200kg???
1500 kg on valmistajan sallima, 2200 kg vanhan lain aikaan ristiinkytkentäkatsastettu.
2200 kg kärryä saa edelleen vetää. Vaikka se ei näy otteella, se on ATJ:ssä, eli poliisitkin näkee sen sieltä.

Ks. Perävaunun kytkentämassat ATJ:ssa: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0086F...ATT_142007.pdf

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 29.09.2008 19:14 Perustelu: check
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 29.09.2008, 22:19
j1s:n Avatar
j1s j1s ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 05.09.07
Sijainti: kälviä, Finland.
Viestit: 583
Perusasetus

Ahaa no joka päivä oppii jotain uutta. kiitos tiedosta eipä vituta enää
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 29.09.2008, 23:01
Pexi:n Avatar
Pexi Pexi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Saimaanharju, Finland.
Viestit: 273
Perusasetus

voit ihan suoraa repii tuon alleajosuojan ei oo vissii ollu mitää määräyksiä alle ajosuojasta vielä siihen aikaan ku tuo on ensi kertaa rekisteröity suomen liikenteeseen! vai?

Viimeksi muokannut Pexi : 29.09.2008 23:05
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 29.09.2008, 23:12
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
1500 kg on valmistajan sallima, 2200 kg vanhan lain aikaan ristiinkytkentäkatsastettu.
2200 kg kärryä saa edelleen vetää. Vaikka se ei näy otteella, se on ATJ:ssä, eli poliisitkin näkee sen sieltä.

Ks. Perävaunun kytkentämassat ATJ:ssa: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0086F...ATT_142007.pdf
Kun huolehtii kärryn+kuorman todellisen renkaiden kautta maahan kohdistuvan massa jäävän alle 1500kg...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
mistä kannattaa ottaa vesi turbolle? junnu78 Tekniikka & Jutustelu 12 20.10.2007 06:03
hj60 muutos katsastus turbolle. syrkki Tekniikka & Jutustelu 21 21.07.2007 14:49
mistä hj-60 turbolle voitelu? Jani E Tekniikka & Jutustelu 11 30.03.2007 05:01
Patrollin muutoskatsastus turbolle? AJK Tekniikka & Jutustelu 13 08.01.2007 01:24
SD33 pumpun modaus turbolle SS-Patrol Tekniikka & Jutustelu 4 26.03.2006 21:46


Sivu luotu: 17:44 (GMT +2).