![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() BJ(40?) kierroslukumittariMinulla on veneeseen tuupattu B moottori ja olisi tarve saada kierroslukumittari toimimaan. Mittari löytyy ja yritin kytkeä sen laturiin. Laturista löytyi skoopilla tähtipiste jossa näky tyhjäkäynnillä n. 450Hz ja nätisti taajuus nousi kierrosten mukana. Jostain syystä tämä ei kuitenkaan kelvannut rundarille. Kierroslukumittari kyllä näytti kierroksia kun pyöritin moottoria startilla stoppari päällä. Kysymys kuuluukin, että miten tuossa moottorissa on alunperin mitattu kierrosluku tai miten muut ovat sen tehneet? Laturina on siis versio jossa latausrele on erillinen. Laturissa on pistoke jossa on 4 nastaa (joista tosin vain 3 käytössä minulla).
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Moro.
Meikäläinen haki biltemasta sen 12 voltin mittarin jonka kytkin laturin yhteen vaiheeseen eli muistaakseni ennen diodia, siten että valolle tulee virta alentimen kautta, ja se signaali siten että kytkin kaksi jotain pientä samaa vastusta sarjaan maihin ja niiden keskeltä se signaali sisään mittarille. Olikohan tarpeeksi epäselvä vastaus??? Toimi ennen pientä tulipaloa juuri niin hyvin kuin tollanen kinuski mittari nyt ylipäätään toimii. Ohje siihen laturin kytkentään löytyi jostain netistä. Kannattaa etsiä se käsiin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Syöttöpumpun päästä sai vaihtosähköä, tyhjäkäynnillä n. 43Hz ja kierroksilla suurempia lukemia. Valitettavasti se ei riittänyt rundarille. Aloinpa sitten purkamaan laturia, mutta eipä siivapyörän alta irronnutkaan laakeria pitävä mutteri, joten en saanut diodeja tai käämin päitä esille.. prkl..
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Laturi purkeutuu niistä neljästä kuoren pultista, ja siellä perässä on sitten ne hiilien ym. ruuvit, jos en väärin muista. Eli sitä hihnapyörää ei tarvi irroittaa... Muistaakseni... Kuoren pultit auki . Ja kenttäkäämi jää silloin siihen peräkappaleeseen eli siihen joka jää käteen, kiinni.Eli se lamellimurikka joka on niiden kahden valuosan välissä. Eli sen pitää irrota siitä osasta jossa on se hihnapyörä ja roottori. Vai mitä hä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kierroslukumittari | LitvinOFF | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 07.02.2011 12:32 |
Ostetaan hilux ln 110 kierroslukumittari | diakka | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 10.09.2009 20:23 |
diesel kierroslukumittari | HV | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 25.08.2009 22:41 |
HJ 60/61 kierroslukumittari | TOJOHJ60 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 31.07.2009 00:49 |
HJ 60:n kierroslukumittari ei toimi | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 12.03.2008 15:41 |