Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.09.2008, 21:12
jussee jussee ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.07.08
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 23
Angry

Samurai ..


joo mites elikkä muutama kysymys suzukista.. asennutin autoon 2" OMEn alustan 235/75/15 insan dakarit ja ohjausiskunvaimennin myös laitettiin.. .. ongelma on että ääriasennossa renkaat ottaa jousipakkaan kiinni joten katsastus mies tuskin tykkää mitäs vois asialle tehdä?? sit auto ei jaksa oikein vitosella mennä kyseisillä renkailla.. onko normaalia? vai kenties kaasari vaihtoon? sit vielä semmosta että jo 70 vauhdissa auto ei taho mennä suoraan vaan rupee sojahtelemaan..tuntuu myös olevan ohjauksessa väljää mitäs tohon ratkaisuks..?mites 4pyöräsuuntaus onko mahdollista/kannattavaa kyseiseen kotteroon.. joo eiköhän tämä riitä näin alkuun ois hyvä saada vähän muilta neuvoa ni tietäis mistä lähtis aloittaa mahdollisten vikojen etsinnän.. kiitos jo etukäteen


Viimeksi muokannut jussee : 19.09.2008 11:57
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.09.2008, 08:23
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jussee Näytä viesti
joo mites elikkä muutama kysymys suzukista.. asennutin autoon 2" OMEn alustan 235/75/15 insan dakarit ja ohjausiskunvaimennin myös laitettiin.. .. ongelma on että ääriasennossa renkaat ottaa jousipakkaan kiinni
Autosta varmaan pystyy rajottamaan renkaitten kääntymistä. Jommasta kummasta navasta löytynee rajoitin jota pystyy säätämään. Cherokeessä se oli pultti&mutteri-yhistelmä jolla sai säädettyä.
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.09.2008, 09:18
Offipiru:n Avatar
Offipiru Offipiru ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.05
Sijainti: Lahti-city, Finland
Viestit: 2.515
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jussee Näytä viesti
joo mites elikkä muutama kysymys suzukista.. asennutin autoon 2" OMEn alustan 235/75/15 insan dakarit ja ohjausiskunvaimennin myös laitettiin.. .. ongelma on että ääriasennossa renkaat ottaa jousipakkaan kiinni joten katsastus mies tuskin tykkää mitäs vois asialle tehdä?? sit auto ei jaksa oikein vitosella mennä kyseisillä renkailla.. onko normaalia? vai kenties kaasari vaihtoon? sit vielä semmosta että jo 70 vauhdissa auto ei taho mennä suoraan vaan rupee sojahtelemaan..tuntuu myös olevan ohjauksessa väljää mitäs tohon ratkaisuks..?mites 4pyöräsuuntaus onko mahdollista/kannattavaa kyseiseen kotteroon.. joo eiköhän tämä riitä näin alkuun ois hyvä saada vähän muilta neuvoa ni tietäis mistä lähtis aloittaa mahdollisten vikojen etsinnän.. kiitos jo etukäteen
Ootko Kattonu että miten väljinä jousien gummipuslat on?? Mitenkä pitkät riipukkeet on?? Onko pyränlaakereissa klappia... Kuuluu suzukiin ja vuosimalliin että hieman haukkailee kovemmassa vauhissa. Ja niistä rajotin ruuvveista sielä navoissa.. Ite hitsutin akseliin niille vastakappaleet. Kun sitä etupyörän napakappaletta kattelee ja kääntelee rattia laidastalaitaan ni piäis selvitä että mikä ruuvvi siellä torppaa akselin kupeeseen ainaki lähimmäks jos ei ihan kiinne. Jos noista jotai helppiä ja loput searssilla
__________________
__________________________________________________ _____________________________
Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa.

Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.09.2008, 18:53
sami_k:n Avatar
sami_k sami_k ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.04.06
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 1.245
Perusasetus

ohjaussimpukan päällä on pultti joka lukittu mutterilla sitä kirraamalla saa simpukan välyyden säädettyy
mikäli klappi on simpukassa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.09.2008, 20:28
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.268
Perusasetus

Kuulostaa oudolta jos ei kerran tuon kokoiset renkaat mahdu raapimatta kääntyilemään... Millaiset vanteet sulla on? Samuraihan on vielä leveämmillä akseleilla kuin SJ, ja mulla ei ainakaan ole vakiovanteilla tuon kokoiset renkaat osuneet mihinkään, ja 31/10.5 renkulatkin mahtui kääntymään levittävämmillä vanteilla ilman ongelmia.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.09.2008, 20:36
Offipiru:n Avatar
Offipiru Offipiru ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.05
Sijainti: Lahti-city, Finland
Viestit: 2.515
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Kuulostaa oudolta jos ei kerran tuon kokoiset renkaat mahdu raapimatta kääntyilemään... Millaiset vanteet sulla on? Samuraihan on vielä leveämmillä akseleilla kuin SJ, ja mulla ei ainakaan ole vakiovanteilla tuon kokoiset renkaat osuneet mihinkään, ja 31/10.5 renkulatkin mahtui kääntymään levittävämmillä vanteilla ilman ongelmia.
Samurairaissa on jousetki leveemmällä ellen sitten ihan päin mäntyjä oo mittaillu Kakezukia kun piti tehä uuet jousilaput..
__________________
__________________________________________________ _____________________________
Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa.

Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.09.2008, 20:55
kuningaskulkuri:n Avatar
kuningaskulkuri kuningaskulkuri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Kimola, Finland.
Viestit: 699
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jussee Näytä viesti
joo mites elikkä muutama kysymys suzukista.. asennutin autoon 2" OMEn alustan 235/75/15 insan dakarit ja ohjausiskunvaimennin myös laitettiin.. .. ongelma on että ääriasennossa renkaat ottaa jousipakkaan kiinni joten katsastus mies tuskin tykkää mitäs vois asialle tehdä?? sit auto ei jaksa oikein vitosella mennä kyseisillä renkailla.. onko normaalia? vai kenties kaasari vaihtoon? sit vielä semmosta että jo 70 vauhdissa auto ei taho mennä suoraan vaan rupee sojahtelemaan..tuntuu myös olevan ohjauksessa väljää mitäs tohon ratkaisuks..?mites 4pyöräsuuntaus onko mahdollista/kannattavaa kyseiseen kotteroon.. joo eiköhän tämä riitä näin alkuun ois hyvä saada vähän muilta neuvoa ni tietäis mistä lähtis aloittaa mahdollisten vikojen etsinnän.. kiitos jo etukäteen
Mulla on alla samankokoiset kummit ja ei ota kiinni kyllä pakkoihin.. Joskus otti kaariin kiinni, muttei enää kun tarpeeksi antoi rälläkkää ja lekaa..
5 jaksaa kulkea mulla n. 85 vauhtia parhaiten, mukana kulkee kuitenkin kokoajan "romua" jonkin verran...
Suoraan ei tuo ainakaan kulje hetkeäkään, vaan kokoajan joutuu "ajamaan". Ei mahdu mihinkään uriin ja montuista ottaa "kimmokkeita". Riiput on pitkät ja puuttuu kallistuksenvakaajantanko kokonaan (meni muuten leimasta läpi ilman sitä).
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.09.2008, 19:58
jussee jussee ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.07.08
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 23
Perusasetus

joo uudet puslat on.. eessä vakio riipukkeet takana on pidemmät ku vakiot oli niin ruosteessa.. joo sellasta vielä että miten helv....sä ton töötin saa pois ku pitäis toi ratti suoristaa..? ja onkohan perä vai laatikko menossa ku ajaa hiljaa isolla vaihteella ja painaa kaasu niin ihme huuto alakaa..? kiitoksia kaikista vastauksista pitää ruveta laittelee ku kerkiää

Viimeksi muokannut jussee : 12.09.2008 20:05
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.09.2008, 20:39
kuningaskulkuri:n Avatar
kuningaskulkuri kuningaskulkuri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Kimola, Finland.
Viestit: 699
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jussee Näytä viesti
joo uudet puslat on.. eessä vakio riipukkeet takana on pidemmät ku vakiot oli niin ruosteessa.. joo sellasta vielä että miten helv....sä ton töötin saa pois ku pitäis toi ratti suoristaa..? ja onkohan perä vai laatikko menossa ku ajaa hiljaa isolla vaihteella ja painaa kaasu niin ihme huuto alakaa..? kiitoksia kaikista vastauksista pitää ruveta laittelee ku kerkiää
Muistaakseni se ratissa oleva "töötin" painike on ihan vaan klipsuilla kiinni... Itse sen irrotin jonkin aikaa sitten. Lievää väkivaltaa käyttäen se lähti irti. Alapuolelta koettamalla muistaakseni tuntee missä kohdin ne on.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.09.2008, 09:57
jussee jussee ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.07.08
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 23
Perusasetus

kaasari


kuuluuko ton kaasarin läpän aueta ihan pystysuoraan kun itselläni ei aukea ihan kokonaan (n.90%auki) vai hoitaako joku alipaine hässäkkä sen sit auki kun on kuormaa??? tuntuu että puolella kaasulla menee yhtä hyvin ku talla tiskissä.. kaasari on aisan joka on varmaan jonkun kumitehtaanjohtajanpojan suunnittelema ku on muutama maili tota letkuu

Viimeksi muokannut jussee : 16.09.2008 22:34
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.09.2008, 23:59
jussee jussee ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.07.08
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 23
Perusasetus

perä


niin ja mites kun vissiin perästä kuuluu kauhea rahina kun ajaa isolla vaihteella hiljaa ja painaa kaasua vaikka 5:lla 50km/h.. ääntä ei kuulu vaikka miten kiihdyttelis ja antais kenkää.. rahina kuuluu siis vain hiljaisessa vauhdissa isolla vaihteella vedättäessä.. mikähän on mahdollisesti menossa?

Viimeksi muokannut jussee : 20.09.2008 20:56
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.09.2008, 09:48
jussee jussee ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.07.08
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 23
Perusasetus

etusivulle...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.09.2008, 11:56
jussee jussee ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.07.08
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 23
Perusasetus

kaasari+perä


odotetaan vastausta..
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 20.09.2008, 20:56
jussee jussee ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.07.08
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 23
Perusasetus

joopajoooooo
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 20.09.2008, 21:02
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Viestit: 1.869
Perusasetus

tarkasteleppa kartaanin ristinivelet.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 21.09.2008, 09:21
jussee jussee ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.07.08
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 23
Perusasetus

ristinivel näytti olevan ok.. vaihde silmässä kardaania ko kokeilin pyörittää niin eipä liikkunu kun millin ehkä.. laitoin vapaalle niin sit pyöri sentin pari.. taitaa olla liikaa välystä??
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj asiaa k81 Tekniikka & Jutustelu 2 23.03.2008 00:12
Niva asiaa.... Paajanen Tekniikka & Jutustelu 17 13.10.2007 09:28
Rengaskoko asiaa. jansku Tekniikka & Jutustelu 1 21.11.2005 18:56
Uaz asiaa... samisami2 Tekniikka & Jutustelu 23 31.01.2005 15:42
Hj-60 asiaa... Mikusban Tekniikka & Jutustelu 4 01.01.2005 14:38


Sivu luotu: 15:22 (GMT +2).