Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.12.2008, 12:55
puumis puumis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.12.08
Sijainti: Kajaani
Viestit: 27
Perusasetus

SUZUKI SJ410 koneen vaihto


Herne!

Mulla on mehtäautona tollanen SJ410 -83. Kone alkaa oleen loppu ja vaihto olis edessä. Kuulin että Corollan kone kävisi tuohon, pitääköhän paikkaansa?? Entäs muita hyviä vaihtoehtoja, ei haittais vaikka olis isompi ku tuo nykyinen 1.0 litran...

p.s. oon tosi tumpula autojen kans eli rautalankaohjeet on tervetulleita...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.12.2008, 13:51
jnu jnu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.04
Sijainti: Heinola
Viestit: 1.885
Perusasetus

Ei käy ilman muutoksia mutta taitava asentaja voi kyllä laittaa corollan koneen sinne. Tai taunuksen tai golfin tai kadetin tai...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.12.2008, 19:54
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 547
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja puumis Näytä viesti
Herne!

p.s. oon tosi tumpula autojen kans eli rautalankaohjeet on tervetulleita...
Jos olet tosissaan tuon kommentin kanssa niin unohda kaikki moottorin vaihdot ja kunnostuta se oma alkuperäinen kone. Siinä on tehoa ihan riittävästi JOS siinä on säädöt oikeasti kohdallaan ja kone muutenkin kunnossa.

Melkeen minkä vaan koneen sinne laitatkin niin joudut vaihtamaan jarrut, teettämään välikardaanit jne.. Sitten joudut viellä muutoskatsastukseen hommaamaan papereita jotta voit todistaa muuttuneet tehot jne.

Mutta jos olet aiemin rakennellut autoja oikeesti sen verran et osaat tehdä ym. hommat niin sitten on oikeesti vaihtoehtoja paaaaaljon. paperit ja "ohjeita" löydät täältä palstalla ihan searchin avulla.

-sami-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.12.2008, 20:12
puumis puumis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.12.08
Sijainti: Kajaani
Viestit: 27
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -sami- Näytä viesti
Jos olet tosissaan tuon kommentin kanssa niin unohda kaikki moottorin vaihdot ja kunnostuta se oma alkuperäinen kone. Siinä on tehoa ihan riittävästi JOS siinä on säädöt oikeasti kohdallaan ja kone muutenkin kunnossa.

Melkeen minkä vaan koneen sinne laitatkin niin joudut vaihtamaan jarrut, teettämään välikardaanit jne.. Sitten joudut viellä muutoskatsastukseen hommaamaan papereita jotta voit todistaa muuttuneet tehot jne.

Mutta jos olet aiemin rakennellut autoja oikeesti sen verran et osaat tehdä ym. hommat niin sitten on oikeesti vaihtoehtoja paaaaaljon. paperit ja "ohjeita" löydät täältä palstalla ihan searchin avulla.

-sami-
Niin en mä ite oo konetta vaihtamassa... Kaveri sen homman osaa... Niin tarkoitin että jos on jotain valmiita vuosimalleja, merkkejä tms... niin niistä rautalankaohjeita... Sori, en oikeen osannu kirjoittaa mitä ajattelin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.07.2009, 17:14
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

Tähän aiheeseen viitataten niin mitenkä paha homma tonne suzukiin ois istuttaa joku mersun automaatti diiseli tai volvon automaatti bensa?

Noita volvon koneita tonnehan on useamminkin vissiin jo ruuvailtu, mutta en millää löydä juuri niitä kuvia niistä ratkaisuista.

Lähinnä kiinnostais se että meneekö tuo mersun diiseli vähän yli pituuden suhteen? mahtuuko se koko kone tilaan ilman että tulipeltiin joutuis tekemään radikaaleja muutoksia?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.07.2009, 18:32
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rausku4x4 Näytä viesti
Tähän aiheeseen viitataten niin mitenkä paha homma tonne suzukiin ois istuttaa joku mersun automaatti diiseli tai volvon automaatti bensa?

Noita volvon koneita tonnehan on useamminkin vissiin jo ruuvailtu, mutta en millää löydä juuri niitä kuvia niistä ratkaisuista.

Lähinnä kiinnostais se että meneekö tuo mersun diiseli vähän yli pituuden suhteen? mahtuuko se koko kone tilaan ilman että tulipeltiin joutuis tekemään radikaaleja muutoksia?
Ei varmasti kumpikaan ole mahdoton homma. Tulipeltiä ei välttämättä joudu muokkaan, mut "kardaani tunnelia" kylläkin, siis laatikon kohdalta. Se on niin onnettoman kokonen, ettei sinne mikään isompi laatikko oikein sovi. Tuos omas on AW automaatti joka on likimain 70 senttiä pitkä ja samaa askia on ollu volvonkin koneissa. Volvon kone saattaapi olla hiukan pidempi kun tuo Opelin "isolohko" joten syylärin kanssa varmaan tulee ahdasta.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.07.2009, 18:42
Höpö:n Avatar
Höpö Höpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.05
Sijainti: Turku/Mynämäki, .
Viestit: 124
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rausku4x4 Näytä viesti
Tähän aiheeseen viitataten niin mitenkä paha homma tonne suzukiin ois istuttaa joku mersun automaatti diiseli tai volvon automaatti bensa?

Noita volvon koneita tonnehan on useamminkin vissiin jo ruuvailtu, mutta en millää löydä juuri niitä kuvia niistä ratkaisuista.

Lähinnä kiinnostais se että meneekö tuo mersun diiseli vähän yli pituuden suhteen? mahtuuko se koko kone tilaan ilman että tulipeltiin joutuis tekemään radikaaleja muutoksia?

Tuolla linkissä on yksi volvon koneen vaihto:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=42317
(Ensimmäisen viestin linkissä lisää kuvia)

Pituuden puolesta maskin takana saisi olla hiukan lisää tilaa mutta sopii se sinne.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.07.2009, 18:54
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.269
Perusasetus

Tai sitten pysyttelet vain suzukin tekniikassa, ja vaihdat sinne tonnikolmesatasen, joita saa ihan sopuhintaan, ja helppo sovittaa paikoilleen.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.07.2009, 15:04
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Tai sitten pysyttelet vain suzukin tekniikassa, ja vaihdat sinne tonnikolmesatasen, joita saa ihan sopuhintaan, ja helppo sovittaa paikoilleen.
Ei kyllä tulevaan häksättimeen tarvitaan sitä voimaa, ja nimenomaan sitä automaattilaatikkoa. Sinäänsä ei ole mitään väliä kun kori tulee olemaan pois rungolta ja kaikkia muutoksia voi tehdä vapaasti kun se vehje ei tule kilpien väliin.

Kertokaapa te jotka ovat niitä volvon automaatti paketteja sinne tunkeneet että minkälaiset välitykset saa tolla? vai pitääkö vielä välittää jakolaatikko ton lisäksi?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.07.2009, 15:35
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rausku4x4 Näytä viesti
Kertokaapa te jotka ovat niitä volvon automaatti paketteja sinne tunkeneet että minkälaiset välitykset saa tolla? vai pitääkö vielä välittää jakolaatikko ton lisäksi?
Ite olen ajellu tätä nykyä aika paljon isolla puolella myös metsässä, kun haluu oikeen hiipiä, ni silloin tuikkaa pienen puolen, joka on kyl välitetty. Tuollasen automaatin kanssa ei se uudelleen välittäminen ei ole niin välttämätön kuin manuaalin kans, mut kyllä sen tekisin silti automaatinkin kans. Eli en ole vaihtamas orkkis välityksiä jakikseen.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.07.2009, 18:06
Höpö:n Avatar
Höpö Höpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.05
Sijainti: Turku/Mynämäki, .
Viestit: 124
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rausku4x4 Näytä viesti
Kertokaapa te jotka ovat niitä volvon automaatti paketteja sinne tunkeneet että minkälaiset välitykset saa tolla? vai pitääkö vielä välittää jakolaatikko ton lisäksi?
Pärjää hyvin. Omassa valollinen jakolaatikko alkuperäisellä välityksellä. Jossain paikoissa joutuu jarrulla vähän toppuuttelemaan menoa, eli ei siitä välityksestä haittaa tietysti olisi. En aio kyllä omaan hankkia näillä näkymin.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.07.2009, 19:03
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

No jos ei kilpiin tuu niin astron v6+automaatti on kova sana! Tekniikoita saa halvalla!
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzukin koneen vaihto 1,0 -> 1,3 (SJ410) Tekniikka & Jutustelu 20 11.04.2006 09:49
Suzuki SJ410:n Toyota 4K vaihto G13BA:ksi MrShit Tekniikka & Jutustelu 13 21.04.2005 11:22
GMC s15 koneen vaihto Tekniikka & Jutustelu 4 11.02.2005 16:45
Suzuki ja koneen vaihto jyenin Tekniikka & Jutustelu 1 18.01.2005 08:30
lj:n koneen vaihto arska4x4 Tekniikka & Jutustelu 3 27.10.2003 19:45


Sivu luotu: 01:15 (GMT +2).