Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.12.2007, 19:08
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

eka auto hj... termari ja lämppärin kenno hukassa


eli eka oma auto hankittu hj nyt pitäisi löytää termari ja lämppärin kenno... ei tunnu lämpenevän kovin hyvin. haulla löytyi että ed mainitut kannattaa tarkistaa, mutta autoista juurikaan ymmärtämättä... missähän noi mahtaa olla? saa antaa myös muita neuvvoja ja ohjeita

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.12.2007, 19:56
Rälläri:n Avatar
Rälläri Rälläri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.05
Sijainti: Lappeenranta ,Finland.
Viestit: 621
Perusasetus

http://www.slck.net/







__________________________
SLCK #357
Läpi vaikka harmaan kiven.
Sisulla puristaa vaikka kivestä vettä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.12.2007, 19:57
¤Offi-Osku¤:n Avatar
¤Offi-Osku¤ ¤Offi-Osku¤ ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 12.07.04
Sijainti: Ikaalinen, Finland.
Viestit: 4.316
Perusasetus

http://www.4x4.dk/billeder/billeder/...J61/index.html

<center>-87 Lada Niva

-Niva offis projekti *keskenpahasti*-

Suomen Niva Clubi @ www.suomennivaclubi.tk</center>
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.12.2007, 20:29
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

kiitosta vaan mutta ei kylä avautunu vielä noillakaan....

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.12.2007, 15:50
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

miksi kukaan ei voi tarkentaa onko niin tyhmä kysymys?

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.12.2007, 16:12
Marko:n Avatar
Marko Marko ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.04
Sijainti: Imatra
Viestit: 302
Perusasetus


Siis eikö moottori lämpeä hyvin vai puhaltaako kylmää koppiin?

Moottorin lämpeämistä voi auttaa tarkistamalla sen termarin joka on moottorin kyljessä ja peittämällä osan maskista ettei syylari jäähdy liikaa kylmällä. Monessa HJ:ssa on alkuperäisenä sellainen "verho" jonka voi vetää syylarin eteen. Sijaitsee maskin ja syylarin välissä.

Jos koppi ei lämpiä, katso ensin moottoritilasta lämppärille lähtevät letkut ja niissä oleva säätöventtiili. Jos vaijeri jumii tai on poikki voi ko. venttiili olla jatkuvasti kylmällä. Lämppärin kenno on kojelaudan sisällä.

Jos tästä olisi alkuun. Kannattaa hakea vaikka kirjastosta HJ:n korjausopas tai joku muu yleisopas autoista niin oppii itsekin etsimään ja korjaamaan ne viat.

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.12.2007, 18:04
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

joo ei tuu muuta kun kylmää sisälle, haileeta

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.12.2007, 21:27
Rälläri:n Avatar
Rälläri Rälläri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.05
Sijainti: Lappeenranta ,Finland.
Viestit: 621
Perusasetus



__________________________
SLCK #357
Läpi vaikka harmaan kiven.
Sisulla puristaa vaikka kivestä vettä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.12.2007, 21:51
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.168
Perusasetus

Ja lämppärin hana rintapellissä apparin puolella.
Melkein näkyy tossa rällärin kuvassa vasemassa reunassa.

#########################
Tää on ihan helpporeitti.
#########################

Edited by - Tojo4wd on 26/12/2007 21:52:40
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.12.2007, 23:38
Tempsi:n Avatar
Tempsi Tempsi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.11.07
Sijainti: Pohjois-Savo, Finland.
Viestit: 36
Perusasetus


Se lämppärin kenno löytyy kojelaudan alta puhaltimelta tulevan putken päästä kardaanitunnelin päältä. Kenno kannattaa alkuun huuhdella siten, että irroitat tulo- ja paluuvesiletkut konehuoneen puolelta rintapellissä ja laitat vettä menemään alaletkusta sisään vaikka puutarhaletkulla. Pieni vesipaineen vaihtelu saa mahdollisen moskan sisältä ulos parhaiten.

Se termostaatti kannattaa myös tarkistaa.

Kiertäähän järjestelmässä varmasti vesi eli letkut lämpiävät? Nouseekos moottorin lämmöt? Itse painiskelen saman ongelman kanssa eli etulämppäri antaa lähinnä haaleita hönkyjä kabiiniin (takalämmitin apukuskin penkin alla hönkii huomattavasti lämpöisemmin). Kennon ja koko järjestelmän huuhtelu auttoi vähän, mutta lämmintä ei vieläkään riitä tarpeeksi. Minulla etulämppärin hönkimä ilma on alkuun lämpimämpää, mutta jäähtyy sitten varsin pian, eli kenno jäähtynee sen läpi puhallettava ulkoilman myötä. Ilmeisesti vesi ei kierrä riittävästi lämmittimen kennossa (?) Myöskään moottorin lämmöt ei nouse kuin 1/5...1/4 maksimista. Seuraavaksi pitänee vaihtaa vesipumppu vaikkakin vesi kyllä kiertää putkissa.



HJ60 -85
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.12.2007, 01:43
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

no niin kiitos paljon neuvoista nyt täytyy lähteä tarkastelemaan paikkoja mitä ohjeissa kävi ilmi... d kyllä se vielä lämpenee

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Lämppärin kenno Ahosensetä O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 31.10.2007 15:08
Gazin termari? Erppa Tekniikka & Jutustelu 4 09.02.2007 20:31
OSTETTU: lämppärin kenno Bronco 1990 Ex_inkkari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 04.01.2007 10:00
o:hj-60 lämppärin kenno O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 28.12.2005 18:31
HJ:n lämppärin kenno asko Tekniikka & Jutustelu 3 11.03.2005 12:57


Sivu luotu: 00:23 (GMT +2).