Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   eka auto hj... termari ja lämppärin kenno hukassa (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=39275)

25.12.2007 19:08

eka auto hj... termari ja lämppärin kenno hukassa
 
eli eka oma auto hankittu hj nyt pitäisi löytää termari ja lämppärin kenno... ei tunnu lämpenevän kovin hyvin. haulla löytyi että ed mainitut kannattaa tarkistaa, mutta autoista juurikaan ymmärtämättä... missähän noi mahtaa olla? saa antaa myös muita neuvvoja ja ohjeita

Note! This message was posted anonymously!

Rälläri 25.12.2007 19:56

http://www.slck.net/







__________________________
SLCK #357
Läpi vaikka harmaan kiven.
Sisulla puristaa vaikka kivestä vettä.

¤Offi-Osku¤ 25.12.2007 19:57

http://www.4x4.dk/billeder/billeder/...J61/index.html

<center>-87 Lada Niva

-Niva offis projekti *keskenpahasti*-

Suomen Niva Clubi @ www.suomennivaclubi.tk</center>

25.12.2007 20:29

kiitosta vaan mutta ei kylä avautunu vielä noillakaan....

Note! This message was posted anonymously!

26.12.2007 15:50

miksi kukaan ei voi tarkentaa onko niin tyhmä kysymys?

Note! This message was posted anonymously!

Marko 26.12.2007 16:12


Siis eikö moottori lämpeä hyvin vai puhaltaako kylmää koppiin?

Moottorin lämpeämistä voi auttaa tarkistamalla sen termarin joka on moottorin kyljessä ja peittämällä osan maskista ettei syylari jäähdy liikaa kylmällä. Monessa HJ:ssa on alkuperäisenä sellainen "verho" jonka voi vetää syylarin eteen. Sijaitsee maskin ja syylarin välissä.

Jos koppi ei lämpiä, katso ensin moottoritilasta lämppärille lähtevät letkut ja niissä oleva säätöventtiili. Jos vaijeri jumii tai on poikki voi ko. venttiili olla jatkuvasti kylmällä. Lämppärin kenno on kojelaudan sisällä.

Jos tästä olisi alkuun. Kannattaa hakea vaikka kirjastosta HJ:n korjausopas tai joku muu yleisopas autoista niin oppii itsekin etsimään ja korjaamaan ne viat.


26.12.2007 18:04

joo ei tuu muuta kun kylmää sisälle, haileeta

Note! This message was posted anonymously!

Rälläri 26.12.2007 21:27

http://static.petrisimolin.com/galle...rmostaatti.JPG

__________________________
SLCK #357
Läpi vaikka harmaan kiven.
Sisulla puristaa vaikka kivestä vettä.

Tojo4wd 26.12.2007 21:51

Ja lämppärin hana rintapellissä apparin puolella.
Melkein näkyy tossa rällärin kuvassa vasemassa reunassa.

#########################
Tää on ihan helpporeitti.http://static.petrisimolin.com/galle...jo%20kaara.GIF
#########################

Edited by - Tojo4wd on 26/12/2007 21:52:40

Tempsi 26.12.2007 23:38


Se lämppärin kenno löytyy kojelaudan alta puhaltimelta tulevan putken päästä kardaanitunnelin päältä. Kenno kannattaa alkuun huuhdella siten, että irroitat tulo- ja paluuvesiletkut konehuoneen puolelta rintapellissä ja laitat vettä menemään alaletkusta sisään vaikka puutarhaletkulla. Pieni vesipaineen vaihtelu saa mahdollisen moskan sisältä ulos parhaiten.

Se termostaatti kannattaa myös tarkistaa.

Kiertäähän järjestelmässä varmasti vesi eli letkut lämpiävät? Nouseekos moottorin lämmöt? Itse painiskelen saman ongelman kanssa eli etulämppäri antaa lähinnä haaleita hönkyjä kabiiniin (takalämmitin apukuskin penkin alla hönkii huomattavasti lämpöisemmin). Kennon ja koko järjestelmän huuhtelu auttoi vähän, mutta lämmintä ei vieläkään riitä tarpeeksi. Minulla etulämppärin hönkimä ilma on alkuun lämpimämpää, mutta jäähtyy sitten varsin pian, eli kenno jäähtynee sen läpi puhallettava ulkoilman myötä. Ilmeisesti vesi ei kierrä riittävästi lämmittimen kennossa (?) Myöskään moottorin lämmöt ei nouse kuin 1/5...1/4 maksimista. Seuraavaksi pitänee vaihtaa vesipumppu vaikkakin vesi kyllä kiertää putkissa.



HJ60 -85

27.12.2007 01:43

no niin kiitos paljon neuvoista nyt täytyy lähteä tarkastelemaan paikkoja mitä ohjeissa kävi ilmi... d:D kyllä se vielä lämpenee

Note! This message was posted anonymously!


Sivu luotu: 05:27 (GMT +2).