![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() LJ:n jakikseen 3.548:1 välityksetTässä muutama kuva rattaista ja kuoresta. Toteutus J.Häkkinen. Pienimmän vaihteen välitys. 1:nen x jakis,hidas x perä 4.529 x 3.5458 x 4.88 = 78.41:1 ________________________________________________ Yleisesti nestemäiset aineet lisää "Jutun" luistoa ja vähentää pitoa.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Onks nää niitä juukalaisia.
Note! This message was posted anonymously! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
pienin irto ratas on vissiin pääakselinpäähän.. Jos noissa kuvissa on kaikki osat, niin miten välirattaan pienen alueen hampaat mahtuu/sopii -- pikkualueen isompaan kehään, kun niitä ei ole pienennetty?
Note! This message was posted anonymously! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jep, Juukalisia.
Hinta on sopiva, jos ei ole koneistus vehkeitä/alumiinin hitsauslaitetta. ________________________________________________ Yleisesti nestemäiset aineet lisää "Jutun" luistoa ja vähentää pitoa. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mulle ainakin tuli siihen paikkaan uus ratas jos en nyt väärin kattonut asennettaessa.Näyttäis olevan juukalaiset samat kun mullekin tuli.
ps. noi kun laitat paikalleen niin saa maastoajot uutta käsitystä pitää laittaa kakkostakin välillä tai jopa kolmostakin et pysyy muitten perässä. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Siitä väliakselille hitsatulle rattaalle. Laatikon ns."juju" on se että ensiöveto on muutettu väliakselille ja samalla välityksellä kardaaniakslille nopealle puolelle. Ts. ei ole koskettu pienen puolen toisio rattaisiin ollenkaan. Hihg: hitsatusta rattaasta kasatun akselin pienelle, 54/26 x 26/54 = 1 Low: Väliakselilta pientä ratasta pitkin kasatulle akselille 54/26 x 41/24 = 3.548 Toivottavasti toi selvitti jotain. Edit: Jokerin galleriassa hyviä kuvia aukinaisesta LJ:n jakolaatikosta. Niistä selvii voiman läpimeno. ________________________________________________ Yleisesti nestemäiset aineet lisää "Jutun" luistoa ja vähentää pitoa. Edited by - H_Nietu on 21/03/2006 21:55:01 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Laitappa sitten mielipitees välitksestä kun oot testannut ne kunnolla.Mulla vaan pikkasen ääntää noi rattaat mut ei pahasti.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eli onko tehtaalaiset rattaat käytössä nopealla puolella yksistään eli ei jurinoita. Kertokaa. Note! This message was posted anonymously! |
#10
|
|||
|
|||
![]()
missä nää rattaat on tehty ku tollasta hitsaus saumaa? ei taida olla minkään tehtaan sarja?
.: www.offikuume.com :. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tässä muutama kuva rattaista ja kuoresta.
Toteutus J.Häkkinen. Kyllä se on eräänlainen ratas firma.Halavalla ei saa kalliita osia . Edited by - joker on 01/04/2006 07:21:19 |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
laitetaas näkymään noi joker:n kuvat,toka linkkinä kun on iso kuva! http://static.petrisimolin.com/galle...r-DSCN1297.JPG . . . . ![]() ![]() Edited by - jjtp on 01/04/2006 07:47:06 Edited by - jjtp on 01/04/2006 07:48:13 |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Ymmärsin järjestelyn niin, että nopealla alueella käytössä:
Ensiöratas (26 hammasta, ylimmässä kuvassa alhaalla) -> Väliakselin iso ratas (hitsattu, 54 hammasta) -> Ulostuloakselin pieni ratas (26 hammasta). Kun sekä ensiö- että ulostuloakselin rattaat ovat samankokoiset, välitys on 1:1 (riippumatta välirattaan koosta). Hitaalla alueella: Ensioratas (26 hammasta) -> Väliakselin iso ratas (54 hammasta) -> Väliakselin pieni ratas (24 hammasta, samaa puuta hitsatun rattaan kanssa) -> Ulostuloakselin iso ratas (41 hammasta). Tällä välitys putoaa kahdessa portaassa ihan niinkuin yllä on mainittu ja hitaan alueen kokonaisvälitykseksi tulee se 3.548:1. Yksi kysymys on pakko tehdä: Onko valiakselin ison rattaan hampaat koneistettu ennen hitsausta vai sen jälkeen? T, Antti |
#14
|
|||
|
|||
![]()
ahosensetä joo ok toi välitys! olihan h_nietu laittanut inffoa noista hammas määristä,en vain lukenut tarpeeksi tarkkaan.
pakkohan noi on koneistaa ensin, sit rässätä paikalleen/ hitsata ja karkaista perään näin ainakin luulisin. . . . . ![]() ![]() Edited by - jjtp on 01/04/2006 08:04:07 |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta jos matsku rattaassa kohillaan toimii varmaan noinkin sauma verrattain pieni toi on varmaan tehty rymppi sovitteeks ja "lukittu" noilla saumoilla? Tossa rattaassa on niin paljon materiaalia että toi sauma ei paljon vaikuta tohon rattaan muotoo (oletus). Mutta ois toi kannattanut hitsata pyöritys pöydässä niin olis saanut yhdellä saumalla ja toinen puoli heti perään niin olis "vetely" minimimoitu. Toihan on helppo mitata hitsauksen jälkeen että välykset on kohdillaan. |
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
rattaiden kama samaa mitä valmet käyttää lootissa/jakiksissa,karkaisu on hoidettu putiikissa joka tekee pelkkiä karkaisu hommia näin mulle on ainakin kerrottu. jenkkien tekeleissä on ollut vähän samaa ongelmaa niin jakiksen rattaissa kuin perä välityksissä että osa on "pehmeetä peltiä" ei kuitenkaan mitään negatiivista viellä ole kerennyt kuulua kun toi "äännähtely" ,hintaa kuitenkin sarjalla on jonkin verran. sarjaa taidetaan myydä tällä hetkellä asennettun eikä asenna itse sarjana jos olen oikein ymmärtänyt. . . . . ![]() ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]()
No miten onko rattaat pysyny akseleissaan ja hampaat rattaissa?
Nyt niitä on jo varmasti koeponnistettu riittävästi? Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen. Montenegros#10 |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä loota on kestänyt mutta perän välityksiä on muutamat keriitty särkemään.Taitaa ruvete heikoin lenkki pettämään.
|
#19
|
|||
|
|||
![]()
siihen ääntämiseen auttoi ainakin meidän suzukissa, forten gear treatment. vaimeni aika reippaasti ralkatus, ja ne oli suorilla hampailla tehdyt välitykset..
Note! This message was posted anonymously! |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Minkäs verran näitä on porukka asennellut? Alkaa varmaan olla jo riittävästi luotettavuustestejäkin suoritettu.
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
aw automaatin liittäminen dana 20 jakikseen | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 21.11.2007 11:43 | |
O: jeepin jakikseen osia | jeepisti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 28.09.2006 12:45 |
bj40 jakikseen 2.8 vinohampaiset (kuvia) | jjtp | Tekniikka & Jutustelu | 59 | 06.08.2006 09:45 |
M: Voiman ulosotto D20 jakikseen | JERKKU | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.05.2006 21:36 |
kuka tekee tojon jakikseen välityksiä. | jjtp | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 20.09.2004 09:24 |