Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.03.2006, 21:17
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

LJ:n jakikseen 3.548:1 välitykset


Tässä muutama kuva rattaista ja kuoresta.
Toteutus J.Häkkinen.




Pienimmän vaihteen välitys.
1:nen x jakis,hidas x perä
4.529 x 3.5458 x 4.88 = 78.41:1



________________________________________________
Yleisesti nestemäiset
aineet lisää "Jutun" luistoa ja vähentää pitoa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.03.2006, 21:29
las-c las-c ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.10.04
Sijainti: jyväskylän mlk, .
Viestit: 1.742
Perusasetus

mitäs maksaa?

.: www.offikuume.com :.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.03.2006, 21:30
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Onks nää niitä juukalaisia.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.03.2006, 21:31
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

pienin irto ratas on vissiin pääakselinpäähän.. Jos noissa kuvissa on kaikki osat, niin miten välirattaan pienen alueen hampaat mahtuu/sopii -- pikkualueen isompaan kehään, kun niitä ei ole pienennetty?


Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.03.2006, 21:36
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Jep, Juukalisia.
Hinta on sopiva, jos ei ole koneistus vehkeitä/alumiinin hitsauslaitetta.


________________________________________________
Yleisesti nestemäiset
aineet lisää "Jutun" luistoa ja vähentää pitoa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.03.2006, 21:37
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.782
Perusasetus

Mulle ainakin tuli siihen paikkaan uus ratas jos en nyt väärin kattonut asennettaessa.Näyttäis olevan juukalaiset samat kun mullekin tuli.
ps. noi kun laitat paikalleen niin saa maastoajot uutta käsitystä pitää laittaa kakkostakin välillä tai jopa kolmostakin et pysyy muitten perässä.

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.03.2006, 21:49
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Lainaus:
quote:
pienin irto ratas on vissiin pääakselinpäähän.. Jos noissa kuvissa on kaikki osat, niin miten välirattaan pienen alueen hampaat mahtuu/sopii -- pikkualueen isompaan kehään, kun niitä ei ole pienennetty?
Ylimmän kuvan pikkuratas on jakiksen ensio veto vaihdelaatikolta.
Siitä väliakselille hitsatulle rattaalle.
Laatikon ns."juju" on se että ensiöveto on muutettu väliakselille ja samalla välityksellä kardaaniakslille nopealle puolelle. Ts. ei ole koskettu pienen puolen toisio rattaisiin ollenkaan.
Hihg: hitsatusta rattaasta kasatun akselin pienelle, 54/26 x 26/54 = 1
Low: Väliakselilta pientä ratasta pitkin kasatulle akselille 54/26 x 41/24 = 3.548

Toivottavasti toi selvitti jotain.

Edit:
Jokerin galleriassa hyviä kuvia aukinaisesta LJ:n jakolaatikosta.
Niistä selvii voiman läpimeno.

________________________________________________
Yleisesti nestemäiset
aineet lisää "Jutun" luistoa ja vähentää pitoa.


Edited by - H_Nietu on 21/03/2006 21:55:01
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.03.2006, 22:04
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.782
Perusasetus

Laitappa sitten mielipitees välitksestä kun oot testannut ne kunnolla.Mulla vaan pikkasen ääntää noi rattaat mut ei pahasti.

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.03.2006, 17:57
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Laitappa sitten mielipitees välitksestä kun oot testannut ne kunnolla.Mulla vaan pikkasen ääntää noi rattaat mut ei pahasti.

Onkos nää tehdyt rattaat vaan hitaalle puolelle vai nopealle puolelle kun en hokannut tota voimanvälitys juttua.
Eli onko tehtaalaiset rattaat käytössä nopealla puolella yksistään eli ei jurinoita.
Kertokaa.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.03.2006, 18:50
las-c las-c ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.10.04
Sijainti: jyväskylän mlk, .
Viestit: 1.742
Perusasetus

missä nää rattaat on tehty ku tollasta hitsaus saumaa? ei taida olla minkään tehtaan sarja?

.: www.offikuume.com :.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.03.2006, 20:39
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.782
Perusasetus

Tässä muutama kuva rattaista ja kuoresta.
Toteutus J.Häkkinen.

Kyllä se on eräänlainen ratas firma.Halavalla ei saa kalliita osia .



Edited by - joker on 01/04/2006 07:21:19
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.04.2006, 06:31
jjtp jjtp ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.04
Sijainti: hamina, Finland.
Viestit: 2.172
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Onkos nää tehdyt rattaat vaan hitaalle puolelle vai nopealle puolelle kun en hokannut tota voimanvälitys juttua.
Eli onko tehtaalaiset rattaat käytössä nopealla puolella yksistään eli ei jurinoita.
Kertokaa.
kuvista päätellen on tehty niin että välitys lyhentää nopeaa sekä hidasta aluetta.

laitetaas näkymään noi joker:n kuvat,toka linkkinä kun on iso kuva!


http://static.petrisimolin.com/galle...r-DSCN1297.JPG







.
.
.
.




Edited by - jjtp on 01/04/2006 07:47:06

Edited by - jjtp on 01/04/2006 07:48:13
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.04.2006, 06:50
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Ymmärsin järjestelyn niin, että nopealla alueella käytössä:

Ensiöratas (26 hammasta, ylimmässä kuvassa alhaalla) -> Väliakselin iso ratas (hitsattu, 54 hammasta) -> Ulostuloakselin pieni ratas (26 hammasta). Kun sekä ensiö- että ulostuloakselin rattaat ovat samankokoiset, välitys on 1:1 (riippumatta välirattaan koosta).

Hitaalla alueella:

Ensioratas (26 hammasta) -> Väliakselin iso ratas (54 hammasta) -> Väliakselin pieni ratas (24 hammasta, samaa puuta hitsatun rattaan kanssa) -> Ulostuloakselin iso ratas (41 hammasta). Tällä välitys putoaa kahdessa portaassa ihan niinkuin yllä on mainittu ja hitaan alueen kokonaisvälitykseksi tulee se 3.548:1.


Yksi kysymys on pakko tehdä: Onko valiakselin ison rattaan hampaat koneistettu ennen hitsausta vai sen jälkeen?


T, Antti
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 01.04.2006, 07:02
jjtp jjtp ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.04
Sijainti: hamina, Finland.
Viestit: 2.172
Perusasetus

ahosensetä joo ok toi välitys! olihan h_nietu laittanut inffoa noista hammas määristä,en vain lukenut tarpeeksi tarkkaan.
pakkohan noi on koneistaa ensin, sit rässätä paikalleen/ hitsata ja karkaista perään näin ainakin luulisin.

.
.
.
.






Edited by - jjtp on 01/04/2006 08:04:07
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 01.04.2006, 11:01
SoSo SoSo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.08.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.938
Perusasetus

Lainaus:
quote:
ahosensetä joo ok toi välitys! olihan h_nietu laittanut inffoa noista hammas määristä,en vain lukenut tarpeeksi tarkkaan.
pakkohan noi on koneistaa ensin, sit rässätä paikalleen/ hitsata ja karkaista perään näin ainakin luulisin.

.
.
.
.






Edited by - jjtp on 01/04/2006 08:04:07
Ei taida olla karkastu jälkeen päin?
Mutta jos matsku rattaassa kohillaan toimii varmaan noinkin sauma verrattain pieni toi on varmaan tehty rymppi sovitteeks ja "lukittu" noilla saumoilla?
Tossa rattaassa on niin paljon materiaalia että toi sauma ei paljon vaikuta tohon rattaan muotoo (oletus).
Mutta ois toi kannattanut hitsata pyöritys pöydässä niin olis saanut yhdellä saumalla ja toinen puoli heti perään niin olis "vetely" minimimoitu.
Toihan on helppo mitata hitsauksen jälkeen että välykset on kohdillaan.

Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 01.04.2006, 12:28
jjtp jjtp ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.04
Sijainti: hamina, Finland.
Viestit: 2.172
Perusasetus


Lainaus:
quote:
Ei taida olla karkastu jälkeen päin?
ahaa! noi toiset välitykset mitkä kalle k (killer_wo) kautta tulee/myynnissä niin on käytetty karkasussa työstön/hitsauksen jälkeen.
rattaiden kama samaa mitä valmet käyttää lootissa/jakiksissa,karkaisu on hoidettu putiikissa joka tekee pelkkiä karkaisu hommia näin mulle on ainakin kerrottu.
jenkkien tekeleissä on ollut vähän samaa ongelmaa niin jakiksen rattaissa kuin perä välityksissä että osa on "pehmeetä peltiä"
ei kuitenkaan mitään negatiivista viellä ole kerennyt kuulua kun toi "äännähtely" ,hintaa kuitenkin sarjalla on jonkin verran.
sarjaa taidetaan myydä tällä hetkellä asennettun eikä asenna itse sarjana jos olen oikein ymmärtänyt.

.
.
.
.


Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 08.12.2006, 12:02
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

No miten onko rattaat pysyny akseleissaan ja hampaat rattaissa?
Nyt niitä on jo varmasti koeponnistettu riittävästi?

Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen.
Montenegros#10
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 08.12.2006, 15:27
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.782
Perusasetus

Kyllä loota on kestänyt mutta perän välityksiä on muutamat keriitty särkemään.Taitaa ruvete heikoin lenkki pettämään.

Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 10.12.2006, 20:55
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

siihen ääntämiseen auttoi ainakin meidän suzukissa, forten gear treatment. vaimeni aika reippaasti ralkatus, ja ne oli suorilla hampailla tehdyt välitykset..

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 15.10.2007, 18:54
Tsok:n Avatar
Tsok Tsok ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.02.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 16
Perusasetus

Minkäs verran näitä on porukka asennellut? Alkaa varmaan olla jo riittävästi luotettavuustestejäkin suoritettu. Kertokaapas suositteletteko vai ette, nämä ovat ymmärtääkseni edullisemmat kuin tuo toinen satsi?

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
aw automaatin liittäminen dana 20 jakikseen Tekniikka & Jutustelu 0 21.11.2007 11:43
O: jeepin jakikseen osia jeepisti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 28.09.2006 12:45
bj40 jakikseen 2.8 vinohampaiset (kuvia) jjtp Tekniikka & Jutustelu 59 06.08.2006 09:45
M: Voiman ulosotto D20 jakikseen JERKKU O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 24.05.2006 21:36
kuka tekee tojon jakikseen välityksiä. jjtp Tekniikka & Jutustelu 7 20.09.2004 09:24


Sivu luotu: 00:55 (GMT +2).