Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   LJ:n jakikseen 3.548:1 välitykset (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=19849)

H_Nietu 21.03.2006 21:17

LJ:n jakikseen 3.548:1 välitykset
 
Tässä muutama kuva rattaista ja kuoresta.
Toteutus J.Häkkinen.
http://www.petrisimolin.net/gallery/...ietu-jl001.JPG
http://www.petrisimolin.net/gallery/...ietu-jl002.JPG
http://www.petrisimolin.net/gallery/...ietu-jl003.JPG
http://www.petrisimolin.net/gallery/...ietu-jl004.JPG
Pienimmän vaihteen välitys.
1:nen x jakis,hidas x perä
4.529 x 3.5458 x 4.88 = 78.41:1



________________________________________________
Yleisesti nestemäiset
aineet lisää "Jutun" luistoa ja vähentää pitoa.

las-c 21.03.2006 21:29

mitäs maksaa?

.: www.offikuume.com :.

21.03.2006 21:30

Onks nää niitä juukalaisia.

Note! This message was posted anonymously!

21.03.2006 21:31

pienin irto ratas on vissiin pääakselinpäähän.. Jos noissa kuvissa on kaikki osat, niin miten välirattaan pienen alueen hampaat mahtuu/sopii -- pikkualueen isompaan kehään, kun niitä ei ole pienennetty?


Note! This message was posted anonymously!

H_Nietu 21.03.2006 21:36

Jep, Juukalisia.
Hinta on sopiva, jos ei ole koneistus vehkeitä/alumiinin hitsauslaitetta.


________________________________________________
Yleisesti nestemäiset
aineet lisää "Jutun" luistoa ja vähentää pitoa.

joker 21.03.2006 21:37

Mulle ainakin tuli siihen paikkaan uus ratas jos en nyt väärin kattonut asennettaessa.Näyttäis olevan juukalaiset samat kun mullekin tuli.
ps. noi kun laitat paikalleen niin saa maastoajot uutta käsitystä pitää laittaa kakkostakin välillä tai jopa kolmostakin et pysyy muitten perässä.


H_Nietu 21.03.2006 21:49

Lainaus:

quote:
pienin irto ratas on vissiin pääakselinpäähän.. Jos noissa kuvissa on kaikki osat, niin miten välirattaan pienen alueen hampaat mahtuu/sopii -- pikkualueen isompaan kehään, kun niitä ei ole pienennetty?
Ylimmän kuvan pikkuratas on jakiksen ensio veto vaihdelaatikolta.
Siitä väliakselille hitsatulle rattaalle.
Laatikon ns."juju" on se että ensiöveto on muutettu väliakselille ja samalla välityksellä kardaaniakslille nopealle puolelle. Ts. ei ole koskettu pienen puolen toisio rattaisiin ollenkaan.
Hihg: hitsatusta rattaasta kasatun akselin pienelle, 54/26 x 26/54 = 1
Low: Väliakselilta pientä ratasta pitkin kasatulle akselille 54/26 x 41/24 = 3.548

Toivottavasti toi selvitti jotain.

Edit:
Jokerin galleriassa hyviä kuvia aukinaisesta LJ:n jakolaatikosta.
Niistä selvii voiman läpimeno.

________________________________________________
Yleisesti nestemäiset
aineet lisää "Jutun" luistoa ja vähentää pitoa.


Edited by - H_Nietu on 21/03/2006 21:55:01

joker 21.03.2006 22:04

Laitappa sitten mielipitees välitksestä kun oot testannut ne kunnolla.Mulla vaan pikkasen ääntää noi rattaat mut ei pahasti.


22.03.2006 17:57

Lainaus:

quote:
Laitappa sitten mielipitees välitksestä kun oot testannut ne kunnolla.Mulla vaan pikkasen ääntää noi rattaat mut ei pahasti.


Onkos nää tehdyt rattaat vaan hitaalle puolelle vai nopealle puolelle kun en hokannut tota voimanvälitys juttua.
Eli onko tehtaalaiset rattaat käytössä nopealla puolella yksistään eli ei jurinoita.
Kertokaa.

Note! This message was posted anonymously!

las-c 23.03.2006 18:50

missä nää rattaat on tehty ku tollasta hitsaus saumaa? ei taida olla minkään tehtaan sarja?

.: www.offikuume.com :.

joker 23.03.2006 20:39

Tässä muutama kuva rattaista ja kuoresta.
Toteutus J.Häkkinen.

Kyllä se on eräänlainen ratas firma.Halavalla ei saa kalliita osia .



Edited by - joker on 01/04/2006 07:21:19

jjtp 01.04.2006 06:31

Lainaus:

quote:
Onkos nää tehdyt rattaat vaan hitaalle puolelle vai nopealle puolelle kun en hokannut tota voimanvälitys juttua.
Eli onko tehtaalaiset rattaat käytössä nopealla puolella yksistään eli ei jurinoita.
Kertokaa.
kuvista päätellen on tehty niin että välitys lyhentää nopeaa sekä hidasta aluetta.

laitetaas näkymään noi joker:n kuvat,toka linkkinä kun on iso kuva!
http://static.petrisimolin.com/galle...r-DSCN1284.JPG

http://static.petrisimolin.com/galle...r-DSCN1297.JPG

http://static.petrisimolin.com/galle...r-DSCN1299.JPG

http://static.petrisimolin.com/galle...r-DSCN1303.JPG

http://static.petrisimolin.com/galle...r-DSCN1302.JPG

.
.
.
.
http://static.petrisimolin.com/galle...jtp-toy030.jpg
http://static.petrisimolin.com/galle...jtp-OFF002.jpg


Edited by - jjtp on 01/04/2006 07:47:06

Edited by - jjtp on 01/04/2006 07:48:13

Ahosensetä 01.04.2006 06:50

Ymmärsin järjestelyn niin, että nopealla alueella käytössä:

Ensiöratas (26 hammasta, ylimmässä kuvassa alhaalla) -> Väliakselin iso ratas (hitsattu, 54 hammasta) -> Ulostuloakselin pieni ratas (26 hammasta). Kun sekä ensiö- että ulostuloakselin rattaat ovat samankokoiset, välitys on 1:1 (riippumatta välirattaan koosta).

Hitaalla alueella:

Ensioratas (26 hammasta) -> Väliakselin iso ratas (54 hammasta) -> Väliakselin pieni ratas (24 hammasta, samaa puuta hitsatun rattaan kanssa) -> Ulostuloakselin iso ratas (41 hammasta). Tällä välitys putoaa kahdessa portaassa ihan niinkuin yllä on mainittu ja hitaan alueen kokonaisvälitykseksi tulee se 3.548:1.


Yksi kysymys on pakko tehdä: Onko valiakselin ison rattaan hampaat koneistettu ennen hitsausta vai sen jälkeen?


T, Antti

jjtp 01.04.2006 07:02

ahosensetä joo ok toi välitys! olihan h_nietu laittanut inffoa noista hammas määristä,en vain lukenut tarpeeksi tarkkaan.
pakkohan noi on koneistaa ensin, sit rässätä paikalleen/ hitsata ja karkaista perään näin ainakin luulisin.

.
.
.
.
http://static.petrisimolin.com/galle...jtp-toy030.jpg
http://static.petrisimolin.com/galle...jtp-OFF002.jpg




Edited by - jjtp on 01/04/2006 08:04:07

SoSo 01.04.2006 11:01

Lainaus:

quote:
ahosensetä joo ok toi välitys! olihan h_nietu laittanut inffoa noista hammas määristä,en vain lukenut tarpeeksi tarkkaan.
pakkohan noi on koneistaa ensin, sit rässätä paikalleen/ hitsata ja karkaista perään näin ainakin luulisin.

.
.
.
.
http://static.petrisimolin.com/galle...jtp-toy030.jpg
http://static.petrisimolin.com/galle...jtp-OFF002.jpg




Edited by - jjtp on 01/04/2006 08:04:07
Ei taida olla karkastu jälkeen päin?
Mutta jos matsku rattaassa kohillaan toimii varmaan noinkin sauma verrattain pieni toi on varmaan tehty rymppi sovitteeks ja "lukittu" noilla saumoilla?
Tossa rattaassa on niin paljon materiaalia että toi sauma ei paljon vaikuta tohon rattaan muotoo (oletus).
Mutta ois toi kannattanut hitsata pyöritys pöydässä niin olis saanut yhdellä saumalla ja toinen puoli heti perään niin olis "vetely" minimimoitu.
Toihan on helppo mitata hitsauksen jälkeen että välykset on kohdillaan.


jjtp 01.04.2006 12:28


Lainaus:

quote:
Ei taida olla karkastu jälkeen päin?
ahaa! noi toiset välitykset mitkä kalle k (killer_wo) kautta tulee/myynnissä niin on käytetty karkasussa työstön/hitsauksen jälkeen.
rattaiden kama samaa mitä valmet käyttää lootissa/jakiksissa,karkaisu on hoidettu putiikissa joka tekee pelkkiä karkaisu hommia näin mulle on ainakin kerrottu.
jenkkien tekeleissä on ollut vähän samaa ongelmaa niin jakiksen rattaissa kuin perä välityksissä että osa on "pehmeetä peltiä"
ei kuitenkaan mitään negatiivista viellä ole kerennyt kuulua kun toi "äännähtely" ,hintaa kuitenkin sarjalla on jonkin verran.
sarjaa taidetaan myydä tällä hetkellä asennettun eikä asenna itse sarjana jos olen oikein ymmärtänyt.

.
.
.
.
http://static.petrisimolin.com/galle...jtp-toy030.jpg
http://static.petrisimolin.com/galle...jtp-OFF002.jpg

Repro 08.12.2006 12:02

No miten onko rattaat pysyny akseleissaan ja hampaat rattaissa?
Nyt niitä on jo varmasti koeponnistettu riittävästi?

Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen.
Montenegros#10

joker 08.12.2006 15:27

Kyllä loota on kestänyt mutta perän välityksiä on muutamat keriitty särkemään.Taitaa ruvete heikoin lenkki pettämään.


10.12.2006 20:55

siihen ääntämiseen auttoi ainakin meidän suzukissa, forten gear treatment. vaimeni aika reippaasti ralkatus, ja ne oli suorilla hampailla tehdyt välitykset..

Note! This message was posted anonymously!

Tsok 15.10.2007 18:54

Minkäs verran näitä on porukka asennellut? Alkaa varmaan olla jo riittävästi luotettavuustestejäkin suoritettu. :) Kertokaapas suositteletteko vai ette, nämä ovat ymmärtääkseni edullisemmat kuin tuo toinen satsi?



Sivu luotu: 00:36 (GMT +2).