Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.05.2004, 12:45
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

kierrejouset jeeppiin?


onkos kellään kokemusta kierrejousi alustan tekemisestä jeeppiin? kävi miellessä ryhtyä tuollaiseen projektiin.... minkälaisen lupakäsittelyn vaatii??? vai onko olenkaan laillista? olisko esim rangen alustasta malliksi?????

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.05.2004, 13:03
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Muutoskatsastuksella menee, tukivarret pitää olla tehdastekoiset mutta kiinnityskorvakkeet saa tehdä itse. Mutta saattavat kysyä lujuuslaskelmia niistä.

Heikki H.
==================================================
Öljy ja rasva ovat halpaa, osat eivät.

Chevrolet K5 Blazer 6.2D+TH350+NP205+D44+12bolt
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.05.2004, 18:03
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Moi,

tässä taitaa olla juttua aiheeseen liittyen:
http://www.student.oulu.fi/~jpontys/Kapy.html

Tuossa on tehty taakse nelilinkki, riippu varmaan takarungosta, kuinka helppo rankun ylätukivarsi on asemoida. Edessä ainakin pikavilkaisulla näyttäisi olevan edelleen lehdet, eteen ei varmaan nelilinkki ihan helpolla mahtuisikaan, pitkittäiset tukivarret ja panhardi (tyyliin range ja äljii?) saattais olla käypänen ratkaisu.

-Paavo

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.05.2004, 21:03
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Niin Ihan tiedoksi että tota Käpyn Jeeppiä EI OLE KATSASTETTU kierrejousille(ja auto ei ole kilvissä tällähetkellä)
Tukivarret pitää Olla tehdastekoiset saman tai suuremman akselimassan omaavasta autosta.
Jos siis meinaa oikein katsastaa kyseisen muutoksen.(asia tiedusteltu akesta)


Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.05.2004, 09:44
mki:n Avatar
mki mki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: ÄÄNEKOSKI, Finland.
Viestit: 365
Perusasetus

Vaihtoehtona, jätä yks (löysä) lehti paikoilleen ja lisää rungon ja akselin väliin kierrejouset. Ei paras vaihtoehto metsään, mutta hyvä kompromissi... eikä tarvii muutoskatsastaa (?)

- Power is nothing without traction -

- Pajero 4x4 2.5 TDIC & Nissan Sunny 1.6 SLX 4x4 -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Kierrejouset Tonza O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 11.11.2007 19:05
O: kierrejouset BJ45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.11.2007 20:58
M kierrejouset joker O/M/V Muut 0 16.03.2005 17:56
O: Kierrejouset MK O/M/V Muut 4 27.01.2005 12:36
Kierrejouset bj:hin Tekniikka & Jutustelu 8 01.02.2004 18:31


Sivu luotu: 00:33 (GMT +2).