Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.04.2004, 17:33
Ullex Ullex ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lohja, Finland.
Viestit: 804
Perusasetus

Rrrrkele! Hojon jarrut tuottaa harmaita hiuksia...


Nii millähän ihmeellä sais satulasta jarrumäntiä irti (ovat _hieman_ jumittuneet). Kaks isointa poksahti iloisesti irti kuin vanhanpiian immenkalvo (toista sai kyl vähän kutitella) mut kaks pienempää ei lähe sitten millään. On koitettu paineilmaa (8bar ei tunnu piisaavan), painieilmaa+irroitusöljyä, paukuttelua, riuhtomista, nykimistä ja vaikka mitä ja nyt rupee usko loppumaan.

Niin ja jos joku mulle haluu edullisesti kaupata hojon toimivaa vasenta etujarrusatulaa/hyväkuntoisia mäntiä niin privaviestiä tai sähköpostia tulemaan vaan että saadaan tojo taas ajoon

____________________________________________
}Toyota - Vain maasturit kulkee edellä. Eiku häh...?{
(Saimpa muuten sitten oman HJ:n)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.04.2004, 18:23
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Laita ne irronneet männät takas, estä niiden ulostulo jotenkin ja pistä rasvanippa jarruputkireikään, pumppaa rasvaprässillä jumiutuneet männät irti.

-tojota on vaan tojota, vaikka sen voissa paistais-
-Acn aktiivi-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.04.2004, 18:46
mörkö. mörkö. ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 16.04.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 10
Perusasetus

annappa kosania kylkeen ja reilusti .jaha putkareilla viännät ja käännät hiki ottassa ni joha lähtee.

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.04.2004, 21:08
jjtp jjtp ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.04
Sijainti: hamina, Finland.
Viestit: 2.172
Perusasetus

toi on kyllä hyvä konsti minkä pauli tossa laittoikin.
olen myös ottanut noi jumissa olevat männät irti vaseliinilla.
mikä parasta kun toi rasvarässin kierre käy suoraan sylintereihin.


Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.05.2004, 12:08
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.525
Perusasetus

Tossa kuulin tarinaa, että mobilistit "keittää" koko satulan rasva/nafta kylvyssä. Elikkä palikka pelti pesuvatiin ja tulille. Lämpö ja rasva tekee hunajata!!

Älä kokeile tätä uudessä keittön kauneimmassa kattilassa! Suositellaan vain ulko käyttöön.

...ai se on Wappu vielä....

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.05.2004, 12:27
Shuttle:n Avatar
Shuttle Shuttle ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.03.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 1.086
Perusasetus

Kosanilla lähti ländystä jarruputket irti. Ja pirun purevat putkitongit.

Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.05.2004, 17:21
Ullex Ullex ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lohja, Finland.
Viestit: 804
Perusasetus

Jep, kiitos etenkin paulille vinkistä, taas poksui jumiutuneetkin männät irti kuin immenkalvot rippikoululeirillä. Millähän sen vaseliinin vaan sieltä saisi noin niinkuin about suunnilleen kokonaan pois?

____________________________________________
}Toyota - Vain maasturit kulkee edellä. Eiku häh...?{
(Saimpa muuten sitten oman HJ:n)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.05.2004, 17:50
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Paineilmaa ja hyvää liuotinpesuainetta pensselin kera, sekä kärsivällisyyttä.

-tojota on vaan tojota, vaikka sen voissa paistais-
-Acn aktiivi-
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.05.2004, 19:23
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Kannattaa tosiaan olla tarkkana ettei sinne kanaviin jää vaseliinijäämiä, jarrumäntien tiivisteet kun ovat kumia eli eivät siedä pitkän päälle altistusta öljypohjaisille aineille, jotka haurastuttavat niitä.

Itse sain vastaavat jumiutuneet männät ihan jarrupolkimella ulos, otin ensin jarrupalat pois ja laitoin vain palikoita paremmin liikkuvien mäntien ja jarrulevyn väliin ja pumppasin poljinta jalalla kunnes ne umpiruosteiset männät rutisivat ulos.

Älä sitten unohda jarrukumirasvaa kun laitat niitä uusia tiivisteitä ja pölysuojia paikoilleen. Jos satulan sylinteripinnat ovat pahasti ruosteessa, kannattaa hakea uudet(Toyotalta tai mistä niitä nyt hyvään hintaan saakaan), sitä satulaa pitäisi löytyä ihan valmiiksi koottuuna. Tai kai joku fakiiri ne satulat osaa kunnostaakin, ruuveillahan ne on pantu kasaan ja voisihan niitä koettaa hoonailla vaikka kotikonstein. Kunhan muistaa että se on oma henkikulta jota siinä hoonailee.

On muuten juhlaa jarrutella BJ:llä kun on täysin rempatut jarrut ja HJ:n alipainetehostin sovitettu alkuperäisen tilalle.

Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.05.2004, 20:27
Ullex Ullex ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lohja, Finland.
Viestit: 804
Perusasetus

Satuloiden sylinteripinnat ei oo kun pienessä pintaruosteessa tiivisteen yläpuolelta, siitä selvittäneen tonnikakssatasella paperilla. Mäntiä tarvinnee muutama hakea uusia.

____________________________________________
}Toyota - Vain maasturit kulkee edellä. Eiku häh...?{
(Saimpa muuten sitten oman HJ:n)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kannattaako tuottaa kj95 vai Land Cruiser D4D -03 Teppo2 Tekniikka & Jutustelu 29 23.04.2008 18:54
hojon puslat Tekniikka & Jutustelu 13 14.10.2007 18:40
A/V: Hojon jakkara Luigi81 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 16.09.2007 19:15
O: HoJon (61) johtosarja pee O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 14.09.2006 04:54
"jarrut" -> Jarrut? (kuvia) Paavo Tekniikka & Jutustelu 20 12.12.2005 15:21


Sivu luotu: 15:08 (GMT +2).