Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Rrrrkele! Hojon jarrut tuottaa harmaita hiuksia... (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=3546)

Ullex 30.04.2004 17:33

Rrrrkele! Hojon jarrut tuottaa harmaita hiuksia...
 
Nii millähän ihmeellä sais satulasta jarrumäntiä irti (ovat _hieman_ jumittuneet). Kaks isointa poksahti iloisesti irti kuin vanhanpiian immenkalvo (toista sai kyl vähän kutitella) mut kaks pienempää ei lähe sitten millään. On koitettu paineilmaa (8bar ei tunnu piisaavan), painieilmaa+irroitusöljyä, paukuttelua, riuhtomista, nykimistä ja vaikka mitä ja nyt rupee usko loppumaan.

Niin ja jos joku mulle haluu edullisesti kaupata hojon toimivaa vasenta etujarrusatulaa/hyväkuntoisia mäntiä niin privaviestiä tai sähköpostia tulemaan vaan että saadaan tojo taas ajoon

____________________________________________
}Toyota - Vain maasturit kulkee edellä. Eiku häh...?{
(Saimpa muuten sitten oman HJ:n)

Pauli 30.04.2004 18:23

Laita ne irronneet männät takas, estä niiden ulostulo jotenkin ja pistä rasvanippa jarruputkireikään, pumppaa rasvaprässillä jumiutuneet männät irti.

-tojota on vaan tojota, vaikka sen voissa paistais-
-Acn aktiivi-

mörkö. 30.04.2004 18:46

annappa kosania kylkeen ja reilusti .jaha putkareilla viännät ja käännät hiki ottassa ni joha lähtee.


jjtp 30.04.2004 21:08

toi on kyllä hyvä konsti minkä pauli tossa laittoikin.
olen myös ottanut noi jumissa olevat männät irti vaseliinilla.
mikä parasta kun toi rasvarässin kierre käy suoraan sylintereihin.



ranke 01.05.2004 12:08

Tossa kuulin tarinaa, että mobilistit "keittää" koko satulan rasva/nafta kylvyssä. Elikkä palikka pelti pesuvatiin ja tulille. Lämpö ja rasva tekee hunajata!!

Älä kokeile tätä uudessä keittön kauneimmassa kattilassa! Suositellaan vain ulko käyttöön.

...ai se on Wappu vielä....


Shuttle 01.05.2004 12:27

Kosanilla lähti ländystä jarruputket irti. Ja pirun purevat putkitongit.

Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.

Ullex 01.05.2004 17:21

Jep, kiitos etenkin paulille vinkistä, taas poksui jumiutuneetkin männät irti kuin immenkalvot rippikoululeirillä. Millähän sen vaseliinin vaan sieltä saisi noin niinkuin about suunnilleen kokonaan pois?

____________________________________________
}Toyota - Vain maasturit kulkee edellä. Eiku häh...?{
(Saimpa muuten sitten oman HJ:n)

Pauli 01.05.2004 17:50

Paineilmaa ja hyvää liuotinpesuainetta pensselin kera, sekä kärsivällisyyttä.

-tojota on vaan tojota, vaikka sen voissa paistais-
-Acn aktiivi-

JF 01.05.2004 19:23

Kannattaa tosiaan olla tarkkana ettei sinne kanaviin jää vaseliinijäämiä, jarrumäntien tiivisteet kun ovat kumia eli eivät siedä pitkän päälle altistusta öljypohjaisille aineille, jotka haurastuttavat niitä.

Itse sain vastaavat jumiutuneet männät ihan jarrupolkimella ulos, otin ensin jarrupalat pois ja laitoin vain palikoita paremmin liikkuvien mäntien ja jarrulevyn väliin ja pumppasin poljinta jalalla kunnes ne umpiruosteiset männät rutisivat ulos.

Älä sitten unohda jarrukumirasvaa kun laitat niitä uusia tiivisteitä ja pölysuojia paikoilleen. Jos satulan sylinteripinnat ovat pahasti ruosteessa, kannattaa hakea uudet(Toyotalta tai mistä niitä nyt hyvään hintaan saakaan), sitä satulaa pitäisi löytyä ihan valmiiksi koottuuna. Tai kai joku fakiiri ne satulat osaa kunnostaakin, ruuveillahan ne on pantu kasaan ja voisihan niitä koettaa hoonailla vaikka kotikonstein. Kunhan muistaa että se on oma henkikulta jota siinä hoonailee.

On muuten juhlaa jarrutella BJ:llä kun on täysin rempatut jarrut ja HJ:n alipainetehostin sovitettu alkuperäisen tilalle.


Ullex 01.05.2004 20:27

Satuloiden sylinteripinnat ei oo kun pienessä pintaruosteessa tiivisteen yläpuolelta, siitä selvittäneen tonnikakssatasella paperilla. Mäntiä tarvinnee muutama hakea uusia.

____________________________________________
}Toyota - Vain maasturit kulkee edellä. Eiku häh...?{
(Saimpa muuten sitten oman HJ:n)


Sivu luotu: 00:08 (GMT +2).