Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.10.2010, 07:44
puananen puananen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.06.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 101
Perusasetus

MB:n moottoritietoutta kaivataan


Projektin edetessä pitäis miettiä moottori vaihtoehtojakin paljonko om603 turbossa on vakiona tehoja?
kuinka pitkä on mb manuaali laatikon kytkin koppa,minkäkokoinen kytkin kyseisessä koneessa on?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.10.2010, 09:31
vimakuus:n Avatar
vimakuus vimakuus ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.12.06
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 359
Perusasetus

Koneiden tehoja löytyy tuolta
http://www.autowiki.fi/index.php/Mer...ieselmoottorit
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.10.2010, 15:05
puananen puananen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.06.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 101
Perusasetus

Sieltä löyty tehot vielä kun joku tietäis kytkimen halkaisian ja kopan mitan
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.10.2010, 16:17
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Noh !

Ei 603 turbokoneeseen ole alkup kytkintä, kun ne on olleet automaatteja aina...

tuol on jotain pohdiskelua:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=65707

ja ISOt pojat on kertont, jotta jotain 240 mm Bemarin, oisko M5 levyjä ovat käytelleet, samoin sprinterin levyjä, tuplajousiasetelmia jne...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.10.2010, 17:24
puananen puananen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.06.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 101
Perusasetus

kiitos pee
Taitaa mennä aika sovitteluks jos toyotan laatikon yrittää naittaa tohon mersun koneeseen kun toyotan kytkinlevy on 255mm
tai sitte pitäs tehä kytkin akseliin boorit uusiksi.
käykö vapari kutosen vauhtipyörä ja kaaveli suoraan turboon?
mitenkä hyvä kytkin vapari 300 on saako sen pitämään jos ajatellaaan jotain 250-300 hepan tehoja

Viimeksi muokannut puananen : 30.10.2010 17:26
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.10.2010, 18:22
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Vaparin kytkin käy turbokoneen perään suoraan. (kampiakseliin) Ja manuaalilaatikko käy turbokoneeseen myös

Kaikissa OM60x koneissa on sama laatikon laippa

Esim 312D/412D sprintterin 250mm kytkinpaketti pitää jo melko hyvin. Tosin sen kaksoismassa vauhtipyörä ei kestä mahdottomia vääntöjä pohjaamatta. (~350-380nm)


Vauhtipyöräksi joko 270cdi väykyn pyörä tai tehhä esim 200D OM601 koneen kovasta vauhtipyörästä sorvaamalla tilaa isommalle levylle.

Viimeksi muokannut Mika_T : 30.10.2010 18:27
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
apuva kaivataan! nizzan Tekniikka & Jutustelu 0 01.07.2007 18:22
vinkkejä kaivataan!!! Tekniikka & Jutustelu 1 26.05.2007 21:58
Aga tig neuvoja kaivataan. Pecos Tekniikka & Jutustelu 6 27.03.2007 18:28
Hj ja LJ-linkkejä kaivataan Linkit 2 22.05.2006 09:53
Apuja kaivataan sevy.8 Tekniikka & Jutustelu 2 03.08.2005 11:08


Sivu luotu: 11:04 (GMT +2).