Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   MB:n moottoritietoutta kaivataan (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=77325)

puananen 30.10.2010 07:44

MB:n moottoritietoutta kaivataan
 
Projektin edetessä pitäis miettiä moottori vaihtoehtojakin paljonko om603 turbossa on vakiona tehoja?
kuinka pitkä on mb manuaali laatikon kytkin koppa,minkäkokoinen kytkin kyseisessä koneessa on?

vimakuus 30.10.2010 09:31

Koneiden tehoja löytyy tuolta
http://www.autowiki.fi/index.php/Mer...ieselmoottorit

puananen 30.10.2010 15:05

Sieltä löyty tehot vielä kun joku tietäis kytkimen halkaisian ja kopan mitan

pee 30.10.2010 16:17

Noh !

Ei 603 turbokoneeseen ole alkup kytkintä, kun ne on olleet automaatteja aina...

tuol on jotain pohdiskelua:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=65707

ja ISOt pojat on kertont, jotta jotain 240 mm Bemarin, oisko M5 levyjä ovat käytelleet, samoin sprinterin levyjä, tuplajousiasetelmia jne...

puananen 30.10.2010 17:24

kiitos pee
Taitaa mennä aika sovitteluks jos toyotan laatikon yrittää naittaa tohon mersun koneeseen kun toyotan kytkinlevy on 255mm
tai sitte pitäs tehä kytkin akseliin boorit uusiksi.
käykö vapari kutosen vauhtipyörä ja kaaveli suoraan turboon?
mitenkä hyvä kytkin vapari 300 on saako sen pitämään jos ajatellaaan jotain 250-300 hepan tehoja

Mika_T 30.10.2010 18:22

Vaparin kytkin käy turbokoneen perään suoraan. (kampiakseliin) Ja manuaalilaatikko käy turbokoneeseen myös

Kaikissa OM60x koneissa on sama laatikon laippa

Esim 312D/412D sprintterin 250mm kytkinpaketti pitää jo melko hyvin. Tosin sen kaksoismassa vauhtipyörä ei kestä mahdottomia vääntöjä pohjaamatta. (~350-380nm)


Vauhtipyöräksi joko 270cdi väykyn pyörä tai tehhä esim 200D OM601 koneen kovasta vauhtipyörästä sorvaamalla tilaa isommalle levylle.


Sivu luotu: 03:27 (GMT +2).