![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() MitsuTheBitchKokeillanpa välillä japsia ![]() ![]()
|
|
|||
|
|||
![]()
Joo toi on vissiin se välimallin Pajero. Varaosia hakiessa saattaa tulla vääriä osia aluksi, jos ei mallia ole mukana. Vissiin osa menee Gen1 pajeron ja osa Gen2 pajeron mukaan
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
osta nolla et vanne.
|
|||
|
|||
![]()
Aina mä löydän jonkun välimallin
![]() Soittelin tossa ennen tätä yhestä pätkästä, muistaakseni -88 tai -89 ja se oli halvalla myynnissä kun omistaja oli käynyt konttorilla kysymässä muutoksista huoltoautoksi, kaikki muuten ok mutta painoa puuttui 300kg joten mäkin hylkäsin pätkäversion siinä kohtaa. Tällainen vagoni pitäisi mennä heittämällä ko kastiin, oon senverran selvittänyt että kiinteä tavaralaatikko ja ruuvvipenkki ainakin tarvitaan... |
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä pätkän saa huolto-autoksi helposti
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Saa sen pätkä pajeronkin leimattua huoltoautoksi jos se paino tulee "työkaluista". Itse tein tuossa 2005-2006 sellasen. Paksu rautalevy jossa kaikki työkalut oli kiinni mukaan lukien ihan aikuisten kokoinen alasin ja takapuskuri oli tehty n.55mm akselista ja painoa oli 1910kg Kris oli nopeempi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jees, sellaset taitaa tarvita, täytyy kokeilla jos joku haluaa vaihtaa noi -44set päittäin, on vaan 2 vuotta vanhat ja vielä suorat&pyöreet.
|
|
|||
|
|||
![]() peltihommia
Rapsakkaa tuo japanian pelti runkossa noin 21v kypsässä iässä, onneksi pohja ei ole ihan piparia..
Kallistuksen vakaajan pultitkin aukesi kätevästi rälläkällä ![]() peltiostoksille mars |
|
|||
|
|||
![]()
... ja kaikki puslat paskana, kävisköhän niiden tilalle joku tukevampi materiaali?
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
en löytäny parempaa kuvaa:
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja Viimeksi muokannut Häänrik : 29.11.2011 22:03 Perustelu: kuva |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() hitsailua
Mukava päästä jatkamaan taas hommaa kun sai aikaiseksi hankkia palan 3mm plootua
![]() pahvimallin avulla tulee kätevästi oikean kokoista palaa sitten vaan heftaamaan eipä tuolla oikeassa takarungossa paljoa alkuperäistä peltiä enää ole... |
|
||||
|
||||
![]()
heissan!
![]() ![]() ![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]()
hejssån vaan latex, jeeppa on turvassa katoksessa ja teen siitä ihan ajopelin kunhan kerkeen, mizua taas on tarkoitus kurmoottaa koko rahan edestä
![]() BTW, tuo rällä on kestäny yllättävän hyvin kun miettii että oli halpa ja tarjouksessa,, mun UUS vihreä boshi porakone taas klappaa oikein kunnolla vaikken oo sillä edes laastia vatkannu,, vispikoneeksi lettutaikinalle sopisi. |
|
|||
|
|||
![]()
Kyllästyttyäs kattelemaan itteensä hajottavaa poraa avaa se huvikses ja pohdi mitenkä hieno siitä tuliskaan lakrut vaihtamalla. Noissa vihreen sarjan possiloissa on lakrut kiinni muovirunkoon valetuissa pesissä... Ettei tarvi ihmetellä miks ne maksaa teriä vähemmän.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() homma etenee
Vähän eteenpäin tämäkin homma, takarungon hitsaukset apumiehen puolelta valmiit, jarru huollettu ja pistetty pakettiin. Uudet puslat ja iskarit paikallaan ja vakaaja jäänee toistaiseksi vielä kiinni. Puslien vaihto takatukivarteen ei mennyt ihan kuin stromssöössä, mikään ei irronnut ilman rälläkkää...
|
|
|||
|
|||
![]() Mulla löytys sulle varaosia tuohon projektiisi
Osat on GEN 1 pajerosta. Mulla on myynti ilmoitus varaosa puolella niistä.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Löytyiskö sulla sellaisia muovisia puskurin päitä?, mulla puuttuu kaikki edestä ja takaa.
|
|
|||
|
|||
![]() Hmmm....Lainaus:
Puskurin päit ainakin vuosi sitten vielä sai tarvikkeena paikalliseltakin kauppiaalta. |
|
|||
|
|||
![]()
Tossa rungon hitsaamisessa muuten, oo tarkkana ettei käy vanhanaikasesti; jos se valmistenumero on siinä oikeen takapyörän etupuolella niinku mun pajerossa oli. ettei hukkaa sitä.....
ja siitä huoltoautoksi katsastamisesta: jos se dieselvero laskee ja kun joku mikälie liikenneministeri on kai sanonu että dieselvero pitäis poistaa. Jos se poistuu niin kaikki veronkiertodieselit menettää käyttöarvonsa. Niissä on sen jälkeen turhaan 80-lätkä eikä saa ajaa normaalia tieliikennenopeutta. ja takas henkilöautoksi muuttaminen maksaa jotain 15000€. lisäksi henkilömaasturit alkaa käydä harvinaisiksi kun niin paljon on tehty veronkiertoautoiksi. että ehkä sen asian kans kannattaa ottaa aikalisä..... |
|
|||
|
|||
![]()
katsastaa pakuksi niin saa takas henk autoksi ilman mitään isoja kuluja. Huoltoautosta ku katsastaa henk autoksi niin joutuu takautuvasti maksaan d veron mut pakusta ei joudu. Tyhmää eikö totta.
|
|
|||
|
|||
![]()
Eikös se oo niin että maastureita on joskus saanu tuoda ilman veroja. ja jos on sitten täällä muutettu veronkiertoautoksi ja haluaa takas henkilöautoksi niin joutuu maksamaan sen veron mitä siitä ei ole uutena joutunut maksamaan kun auto on tänne suomeen tuotu. eli ei onnistu toi paku-hommakaan.....
|
|
|||
|
|||
![]()
Hmm,, tossa henkilöautona säilyttämisessä voi olla ideaakin jos käyttövoimavero poistuu, sen kun näkisi vaan... Pakuksi, johon saa penkit takaisin, ei vm -90 saa rekisteröityä ilman veroa, vasta -93 ja siitä eteenpäin onnistuu.
|