Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 09.10.2011, 12:48
Sam66 Sam66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 02.03.09
Sijainti: Läyliäinen Kanta-häme
Perusasetus

MitsuTheBitch

Kokeillanpa välillä japsia , tällainen pajatso ajautui pihaan perjantaina 7.10.2011. Saapas näkee mitä tästä vessasta kehkeytyy.. Autoa on edellinen omistaja yrittänyt katsastaa, hankkinut vielä uudet Continentalin kesärenkaat (frontera kiittää), vikalista on kilometrin pituinen ja mätää löytyy oikein kunnolla rungosta. Hauska puoli tässä on että tekniikka tuntuu toimivan niinkuin pitääkin ja alustakin vaikuttaisi olevan kunnossa. Tietenkin piti testailla alle FSJ:n mettärenkaita ja kyllähän ne sinne mahtuu, tosin kääntäessä ottaa vähän kiinni etulokkariin ja tulee muutenkin vaaksan verran kyljestä ulos. Nuo mun 10" leveät vanteet on muistaakseni -44 et:llä ja niissä jää takana pyörän ja rungon väliin tosi reippaasti tyhjää. Onkos mitsumiehillä suositella paremmin sopivia vanteita, noi orkkisvanteet vaikuttaa senverran kaposilta ettei 37"/12,5"-15" renkulat niille mene, olisko 7" leveät tai jotain... Hei, tässähän on vääntösauvat eessä ja vieterit takana, positiivista tutkiminen jatkuu.....

Vastaa lainaten
Vanha 11.10.2011, 07:30
Kris Kris ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 19.02.10
Sijainti: Seinäjoki
Perusasetus

Joo toi on vissiin se välimallin Pajero. Varaosia hakiessa saattaa tulla vääriä osia aluksi, jos ei mallia ole mukana. Vissiin osa menee Gen1 pajeron ja osa Gen2 pajeron mukaan ... onkohan noita "välimallia" tehty pätkänä?
Vastaa lainaten
Vanha 11.10.2011, 07:54
tepa250d tepa250d ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 17.08.08
Sijainti: oripää
Perusasetus

osta nolla et vanne.
Vanha 11.10.2011, 08:03
Aktiivijäsen+

Perusasetus

Aina mä löydän jonkun välimallin
Soittelin tossa ennen tätä yhestä pätkästä, muistaakseni -88 tai -89 ja se oli halvalla myynnissä kun omistaja oli käynyt konttorilla kysymässä muutoksista huoltoautoksi, kaikki muuten ok mutta painoa puuttui 300kg joten mäkin hylkäsin pätkäversion siinä kohtaa. Tällainen vagoni pitäisi mennä heittämällä ko kastiin, oon senverran selvittänyt että kiinteä tavaralaatikko ja ruuvvipenkki ainakin tarvitaan...
Vastaa lainaten
Vanha 11.10.2011, 08:16
Kris Kris ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 19.02.10
Sijainti: Seinäjoki
Perusasetus

Kyllä pätkän saa huolto-autoksi helposti nm. 5kpl niitä muutoskatsastanut tänä vuonna Joo tuon välimallin tunnistaa noista kierrejousista takana, ainakin näin olen itse asian ymmärtänyt, mutta tuohan on vaan plussaa
Vastaa lainaten
Vanha 11.10.2011, 08:18
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sam66 Näytä viesti
Aina mä löydän jonkun välimallin
Soittelin tossa ennen tätä yhestä pätkästä, muistaakseni -88 tai -89 ja se oli halvalla myynnissä kun omistaja oli käynyt konttorilla kysymässä muutoksista huoltoautoksi, kaikki muuten ok mutta painoa puuttui 300kg joten mäkin hylkäsin pätkäversion siinä kohtaa. Tällainen vagoni pitäisi mennä heittämällä ko kastiin, oon senverran selvittänyt että kiinteä tavaralaatikko ja ruuvvipenkki ainakin tarvitaan...

Saa sen pätkä pajeronkin leimattua huoltoautoksi jos se paino tulee "työkaluista". Itse tein tuossa 2005-2006 sellasen. Paksu rautalevy jossa kaikki työkalut oli kiinni mukaan lukien ihan aikuisten kokoinen alasin ja takapuskuri oli tehty n.55mm akselista ja painoa oli 1910kg

Kris oli nopeempi
Vastaa lainaten
Vanha 11.10.2011, 08:43
Aktiivijäsen+

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tepa250d Näytä viesti
osta nolla et vanne.
Jees, sellaset taitaa tarvita, täytyy kokeilla jos joku haluaa vaihtaa noi -44set päittäin, on vaan 2 vuotta vanhat ja vielä suorat&pyöreet.
Vastaa lainaten
Vanha 28.11.2011, 21:29
Aktiivijäsen+

Perusasetus

peltihommia

Rapsakkaa tuo japanian pelti runkossa noin 21v kypsässä iässä, onneksi pohja ei ole ihan piparia..

Kallistuksen vakaajan pultitkin aukesi kätevästi rälläkällä

peltiostoksille mars
Vastaa lainaten
Vanha 28.11.2011, 21:32
Aktiivijäsen+

Perusasetus

... ja kaikki puslat paskana, kävisköhän niiden tilalle joku tukevampi materiaali?
Vastaa lainaten
Vanha 28.11.2011, 23:55
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Perusasetus

Lainaus:
... ja kaikki puslat paskana, kävisköhän niiden tilalle joku tukevampi materiaali?
Nailonia vaan,tulee paljon parempi. Ja onpa tutun näköinen runko,ootahan kun alat tutkimaan pidemmälle,varsinkin ihan loppupäätä, niin alkaa se verenpaine nousemaan Onnea ja jaksamista vaan hitsaus urakkaan,sitä tarvii tuossa hommassa. Tankki kannattaa ottaa pois alta niin saa lisää tilaa ja samalla korjaa siitä sen paluu ja lähtöputken kun ne on kuitenkin hapantuneet poikki,sekä vaihtaa tuon poikkiputken jossa tankki on kiinni.
Vastaa lainaten
Vanha 29.11.2011, 21:54
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Perusasetus

Lainaus:
Jees, sellaset taitaa tarvita, täytyy kokeilla jos joku haluaa vaihtaa noi -44set päittäin, on vaan 2 vuotta vanhat ja vielä suorat&pyöreet.
Mulla olis tossa hodarissa vanteet vähä lievemmällä offsetillä ja mua on kiinnostanu hommata et -44 siihen. en tiärä vain kuinka kulukeentuus vanteet.
en löytäny parempaa kuvaa:
Click image for larger version

Name:	vannehommeli.jpg
Views:	582
Size:	95,7 Kt
ID:	23309
Plus muita romuja

Viimeksi muokannut Häänrik : 29.11.2011 22:03 Perustelu: kuva
Vastaa lainaten
Vanha 30.11.2011, 07:45
Aktiivijäsen+

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Mulla olis tossa hodarissa vanteet vähä lievemmällä offsetillä ja mua on kiinnostanu hommata et -44 siihen. en tiärä vain kuinka kulukeentuus vanteet.
en löytäny parempaa kuvaa:
Liite 23309
Joo, kiinnostaisi tehä vaihtokauppaa, varsinkin jos vanteet on myös 10" leveät ja et on 0 luokkaa? Katoin että meillä on välimatkaa 330km, ei mahoton pistä mailiin pari kuvaa, laittelen takaspäin noista omistani kuvat. samikindt@gmail.com
Vastaa lainaten
Vanha 17.12.2011, 20:14
Aktiivijäsen+

Perusasetus

hitsailua

Mukava päästä jatkamaan taas hommaa kun sai aikaiseksi hankkia palan 3mm plootua

pahvimallin avulla tulee kätevästi oikean kokoista palaa

sitten vaan heftaamaan

eipä tuolla oikeassa takarungossa paljoa alkuperäistä peltiä enää ole...

Vastaa lainaten
Vanha 17.12.2011, 20:31
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Perusasetus

heissan! ja syvimmät osanottoni ruoste korjauksien puolesta ja tosta possin rälläkästä miul kesti hurjat 2 päivää mellakointia ja poiki lukitus tapii ja täristää nii hitosti. annoin veljelle sen lahjaks. no enivei hyvältä näyttää (mielummi kattelisin tietty jeepin rakentelu päivityksiä )

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
Vanha 17.12.2011, 20:38
Aktiivijäsen+

Smile

hejssån vaan latex, jeeppa on turvassa katoksessa ja teen siitä ihan ajopelin kunhan kerkeen, mizua taas on tarkoitus kurmoottaa koko rahan edestä

BTW, tuo rällä on kestäny yllättävän hyvin kun miettii että oli halpa ja tarjouksessa,, mun UUS vihreä boshi porakone taas klappaa oikein kunnolla vaikken oo sillä edes laastia vatkannu,, vispikoneeksi lettutaikinalle sopisi.
Vastaa lainaten
Vanha 17.12.2011, 20:50
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Perusasetus

Kyllästyttyäs kattelemaan itteensä hajottavaa poraa avaa se huvikses ja pohdi mitenkä hieno siitä tuliskaan lakrut vaihtamalla. Noissa vihreen sarjan possiloissa on lakrut kiinni muovirunkoon valetuissa pesissä... Ettei tarvi ihmetellä miks ne maksaa teriä vähemmän.
Vastaa lainaten
Vanha 17.12.2011, 20:53
Aktiivijäsen+

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja temmi_hoo Näytä viesti
Kyllästyttyäs kattelemaan itteensä hajottavaa poraa avaa se huvikses ja pohdi mitenkä hieno siitä tuliskaan lakrut vaihtamalla. Noissa vihreen sarjan possiloissa on lakrut kiinni muovirunkoon valetuissa pesissä... Ettei tarvi ihmetellä miks ne maksaa teriä vähemmän.
Jep, sinisen hankin seuraavaks, edellinen vihree kesti 18 vuotta, mut se olikin tummanvihree
Vastaa lainaten
Vanha 02.03.2012, 21:39
Aktiivijäsen+

Perusasetus

homma etenee

Vähän eteenpäin tämäkin homma, takarungon hitsaukset apumiehen puolelta valmiit, jarru huollettu ja pistetty pakettiin. Uudet puslat ja iskarit paikallaan ja vakaaja jäänee toistaiseksi vielä kiinni. Puslien vaihto takatukivarteen ei mennyt ihan kuin stromssöössä, mikään ei irronnut ilman rälläkkää...

Vastaa lainaten
Vanha 03.03.2012, 07:37
jickman jickman ei ole kirjautuneena
Aloittelija

Rekisteröitynyt: 22.03.11
Sijainti: Joensuu
Perusasetus

Mulla löytys sulle varaosia tuohon projektiisi

Osat on GEN 1 pajerosta. Mulla on myynti ilmoitus varaosa puolella niistä.
Vastaa lainaten
Vanha 03.03.2012, 09:14
Aktiivijäsen+

Perusasetus

Löytyiskö sulla sellaisia muovisia puskurin päitä?, mulla puuttuu kaikki edestä ja takaa.
Vastaa lainaten
Vanha 03.03.2012, 18:24
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Perusasetus

Hmmm....

Lainaus:
Löytyiskö sulla sellaisia muovisia puskurin päitä?, mulla puuttuu kaikki edestä ja takaa.
Rungon mädät kohdat näköjään vakiot... Ku just omaan eheytin muuten, paitti ton ekan paikan eest kattoen.

Puskurin päit ainakin vuosi sitten vielä sai tarvikkeena paikalliseltakin kauppiaalta.
Vastaa lainaten
Vanha 03.03.2012, 22:35
Tuukka Impala Tuukka Impala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 17.02.10
Sijainti: Urjala Halkivaha
Perusasetus

Tossa rungon hitsaamisessa muuten, oo tarkkana ettei käy vanhanaikasesti; jos se valmistenumero on siinä oikeen takapyörän etupuolella niinku mun pajerossa oli. ettei hukkaa sitä.....
ja siitä huoltoautoksi katsastamisesta: jos se dieselvero laskee ja kun joku mikälie liikenneministeri on kai sanonu että dieselvero pitäis poistaa. Jos se poistuu niin kaikki veronkiertodieselit menettää käyttöarvonsa. Niissä on sen jälkeen turhaan 80-lätkä eikä saa ajaa normaalia tieliikennenopeutta. ja takas henkilöautoksi muuttaminen maksaa jotain 15000€. lisäksi henkilömaasturit alkaa käydä harvinaisiksi kun niin paljon on tehty veronkiertoautoiksi. että ehkä sen asian kans kannattaa ottaa aikalisä.....
Vastaa lainaten
Vanha 04.03.2012, 08:46
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Perusasetus

katsastaa pakuksi niin saa takas henk autoksi ilman mitään isoja kuluja. Huoltoautosta ku katsastaa henk autoksi niin joutuu takautuvasti maksaan d veron mut pakusta ei joudu. Tyhmää eikö totta.
Vastaa lainaten
Vanha 04.03.2012, 11:04
Tuukka Impala Tuukka Impala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 17.02.10
Sijainti: Urjala Halkivaha
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa Näytä viesti
katsastaa pakuksi niin saa takas henk autoksi ilman mitään isoja kuluja. Huoltoautosta ku katsastaa henk autoksi niin joutuu takautuvasti maksaan d veron mut pakusta ei joudu. Tyhmää eikö totta.
Eikös se oo niin että maastureita on joskus saanu tuoda ilman veroja. ja jos on sitten täällä muutettu veronkiertoautoksi ja haluaa takas henkilöautoksi niin joutuu maksamaan sen veron mitä siitä ei ole uutena joutunut maksamaan kun auto on tänne suomeen tuotu. eli ei onnistu toi paku-hommakaan.....
Vastaa lainaten
Vanha 04.03.2012, 23:23
Aktiivijäsen+

Perusasetus

Hmm,, tossa henkilöautona säilyttämisessä voi olla ideaakin jos käyttövoimavero poistuu, sen kun näkisi vaan... Pakuksi, johon saa penkit takaisin, ei vm -90 saa rekisteröityä ilman veroa, vasta -93 ja siitä eteenpäin onnistuu.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Sivu luotu: 14:32 (GMT +2).