![]() |
MitsuTheBitch
Kokeillanpa välillä japsia :confused: , tällainen pajatso ajautui pihaan perjantaina 7.10.2011. Saapas näkee mitä tästä vessasta kehkeytyy.. Autoa on edellinen omistaja yrittänyt katsastaa, hankkinut vielä uudet Continentalin kesärenkaat (frontera kiittää), vikalista on kilometrin pituinen ja mätää löytyy oikein kunnolla rungosta. Hauska puoli tässä on että tekniikka tuntuu toimivan niinkuin pitääkin ja alustakin vaikuttaisi olevan kunnossa. Tietenkin piti testailla alle FSJ:n mettärenkaita ja kyllähän ne sinne mahtuu, tosin kääntäessä ottaa vähän kiinni etulokkariin ja tulee muutenkin vaaksan verran kyljestä ulos. Nuo mun 10" leveät vanteet on muistaakseni -44 et:llä ja niissä jää takana pyörän ja rungon väliin tosi reippaasti tyhjää. Onkos mitsumiehillä suositella paremmin sopivia vanteita, noi orkkisvanteet vaikuttaa senverran kaposilta ettei 37"/12,5"-15" renkulat niille mene, olisko 7" leveät tai jotain... Hei, tässähän on vääntösauvat eessä ja vieterit takana, positiivista :) tutkiminen jatkuu.....
https://lh3.googleusercontent.com/-q...0/STP61350.JPG |
Joo toi on vissiin se välimallin Pajero. Varaosia hakiessa saattaa tulla vääriä osia aluksi, jos ei mallia ole mukana. Vissiin osa menee Gen1 pajeron ja osa Gen2 pajeron mukaan :D ... onkohan noita "välimallia" tehty pätkänä?
|
osta nolla et vanne.
|
Aina mä löydän jonkun välimallin :D
Soittelin tossa ennen tätä yhestä pätkästä, muistaakseni -88 tai -89 ja se oli halvalla myynnissä kun omistaja oli käynyt konttorilla kysymässä muutoksista huoltoautoksi, kaikki muuten ok mutta painoa puuttui 300kg joten mäkin hylkäsin pätkäversion siinä kohtaa. Tällainen vagoni pitäisi mennä heittämällä ko kastiin, oon senverran selvittänyt että kiinteä tavaralaatikko ja ruuvvipenkki ainakin tarvitaan... |
Kyllä pätkän saa huolto-autoksi helposti :rolleyes: nm. 5kpl niitä muutoskatsastanut tänä vuonna :) Joo tuon välimallin tunnistaa noista kierrejousista takana, ainakin näin olen itse asian ymmärtänyt, mutta tuohan on vaan plussaa
|
Lainaus:
Saa sen pätkä pajeronkin leimattua huoltoautoksi jos se paino tulee "työkaluista". Itse tein tuossa 2005-2006 sellasen. Paksu rautalevy jossa kaikki työkalut oli kiinni mukaan lukien ihan aikuisten kokoinen alasin ja takapuskuri oli tehty n.55mm akselista ja painoa oli 1910kg Kris oli nopeempi :D |
Lainaus:
|
peltihommia
Rapsakkaa tuo japanian pelti runkossa noin 21v kypsässä iässä, onneksi pohja ei ole ihan piparia..
https://lh3.googleusercontent.com/-v...0/STP61374.JPG Kallistuksen vakaajan pultitkin aukesi kätevästi rälläkällä :) https://lh4.googleusercontent.com/-5...0/STP61375.JPG peltiostoksille mars |
... ja kaikki puslat paskana, kävisköhän niiden tilalle joku tukevampi materiaali?
|
Lainaus:
|
1 Liiteet
Lainaus:
en löytäny parempaa kuvaa: Liite 23309 |
Lainaus:
|
hitsailua
Mukava päästä jatkamaan taas hommaa kun sai aikaiseksi hankkia palan 3mm plootua :)
pahvimallin avulla tulee kätevästi oikean kokoista palaa https://lh3.googleusercontent.com/-Q...0/STP61381.JPG sitten vaan heftaamaan https://lh4.googleusercontent.com/-K...0/STP61383.JPG eipä tuolla oikeassa takarungossa paljoa alkuperäistä peltiä enää ole... https://lh6.googleusercontent.com/-U...0/STP61382.JPG |
heissan!:D ja syvimmät osanottoni ruoste korjauksien puolesta ja tosta possin rälläkästä:D miul kesti hurjat 2 päivää mellakointia ja poiki lukitus tapii ja täristää nii hitosti. annoin veljelle sen lahjaks. no enivei hyvältä näyttää:) (mielummi kattelisin tietty jeepin rakentelu päivityksiä;) )
|
hejssån vaan latex, jeeppa on turvassa katoksessa ja teen siitä ihan ajopelin kunhan kerkeen, mizua taas on tarkoitus kurmoottaa koko rahan edestä :D
BTW, tuo rällä on kestäny yllättävän hyvin kun miettii että oli halpa ja tarjouksessa,, mun UUS vihreä boshi porakone taas klappaa oikein kunnolla vaikken oo sillä edes laastia vatkannu,, vispikoneeksi lettutaikinalle sopisi. |
Kyllästyttyäs kattelemaan itteensä hajottavaa poraa avaa se huvikses ja pohdi mitenkä hieno siitä tuliskaan lakrut vaihtamalla. Noissa vihreen sarjan possiloissa on lakrut kiinni muovirunkoon valetuissa pesissä... Ettei tarvi ihmetellä miks ne maksaa teriä vähemmän.
|
Lainaus:
|
homma etenee
Vähän eteenpäin tämäkin homma, takarungon hitsaukset apumiehen puolelta valmiit, jarru huollettu ja pistetty pakettiin. Uudet puslat ja iskarit paikallaan ja vakaaja jäänee toistaiseksi vielä kiinni. Puslien vaihto takatukivarteen ei mennyt ihan kuin stromssöössä, mikään ei irronnut ilman rälläkkää...
https://lh5.googleusercontent.com/-P...0/STP61813.JPG https://lh3.googleusercontent.com/-X...0/STP61814.JPG https://lh5.googleusercontent.com/-S...0/STP61815.JPG |
Mulla löytys sulle varaosia tuohon projektiisi
Osat on GEN 1 pajerosta. Mulla on myynti ilmoitus varaosa puolella niistä.:)
|
Löytyiskö sulla sellaisia muovisia puskurin päitä?, mulla puuttuu kaikki edestä ja takaa.
|
Hmmm....
Lainaus:
Puskurin päit ainakin vuosi sitten vielä sai tarvikkeena paikalliseltakin kauppiaalta. |
Tossa rungon hitsaamisessa muuten, oo tarkkana ettei käy vanhanaikasesti; jos se valmistenumero on siinä oikeen takapyörän etupuolella niinku mun pajerossa oli. ettei hukkaa sitä.....
ja siitä huoltoautoksi katsastamisesta: jos se dieselvero laskee ja kun joku mikälie liikenneministeri on kai sanonu että dieselvero pitäis poistaa. Jos se poistuu niin kaikki veronkiertodieselit menettää käyttöarvonsa. Niissä on sen jälkeen turhaan 80-lätkä eikä saa ajaa normaalia tieliikennenopeutta. ja takas henkilöautoksi muuttaminen maksaa jotain 15000€. lisäksi henkilömaasturit alkaa käydä harvinaisiksi kun niin paljon on tehty veronkiertoautoiksi. että ehkä sen asian kans kannattaa ottaa aikalisä..... |
katsastaa pakuksi niin saa takas henk autoksi ilman mitään isoja kuluja. Huoltoautosta ku katsastaa henk autoksi niin joutuu takautuvasti maksaan d veron mut pakusta ei joudu. Tyhmää eikö totta.
|
Lainaus:
|
Hmm,, tossa henkilöautona säilyttämisessä voi olla ideaakin jos käyttövoimavero poistuu, sen kun näkisi vaan... Pakuksi, johon saa penkit takaisin, ei vm -90 saa rekisteröityä ilman veroa, vasta -93 ja siitä eteenpäin onnistuu.
|
Sivu luotu: 18:10 (GMT +2). |