Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.11.2006, 12:24
wenkku wenkku ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 05.11.06
Viestit: 2
Perusasetus

landrover 110stw kuorma-autoksi...


onko kellään tietoa saako 110stw landroveria katsastettua kuorma-autoksi? eikös siinä silloin olisi pieni dieselvero ja jos tuo ulkomailta ei menisi niin hirveitä veroja? olenko väärässä...? ainakin suburbaneita näkyy palon kuorkkureiksi katsastettuna..... miksi ei lantikkaa..


Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.11.2006, 12:34
Shuttle:n Avatar
Shuttle Shuttle ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.03.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 1.086
Perusasetus

110 STW:tä voi olla hankala saada kuorma-autoksi, mutta 110 tai 130 HCPU voisi olla helpompi?

Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.
FC paloautoprojekti
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.11.2006, 13:20
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Huhupuheen mukaan 110 HCPU/130 menisi rekisteriin kuorma-autona.

T, Antti
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.11.2006, 19:01
landy:n Avatar
landy landy ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 522
Perusasetus

Tehtaan ilmoittamat painot eivät riitä kuorma-autoksi. Tietääkseni yksi 130 on vahingossa mennyt kilpiin kuorma-autona.

Painon pitäisi olla yli 3500 kiloa, että menee kuorma-autoksi.



Vain maine kulkee edellä...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.11.2006, 19:04
Shuttle:n Avatar
Shuttle Shuttle ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.03.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 1.086
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Tehtaan ilmoittamat painot eivät riitä kuorma-autoksi. Tietääkseni yksi 130 on vahingossa mennyt kilpiin kuorma-autona.

Painon pitäisi olla yli 3500 kiloa, että menee kuorma-autoksi.



Vain maine kulkee edellä...
Kokonaismassahan riittää.

Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.
FC paloautoprojekti
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.11.2006, 08:47
landy:n Avatar
landy landy ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 522
Perusasetus

Sitä juuri tarkoitin. Ei mikään Land Rover paina 3500kg tyhjänä!!!

130 Defen suurin sallittu kokonaispaino on 3500kg. Tuo mikä on laitettu kilpiin kuorma-autona niin kokonais paino on lipsahtanut 3505kg. Tuo ei siis ole tehtaan ilmoittama paino.

Vain maine kulkee edellä...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.11.2006, 09:13
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Estääkö mikään 130:n tyyppikatsastamisen kuorma-autoksi kokonaismassalla 3505 kg?

T, Antti
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.11.2006, 09:14
Shuttle:n Avatar
Shuttle Shuttle ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.03.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 1.086
Perusasetus

erikoisilla korirakenteilla ja varusteilla voisi saada lisää, mutta nykyään noitten tehtaitten arvot määrää liikaa.

FC-mallit ja 109 one-ton taitavat olla ainoat jotka on saanut kuorma-autoksi?
S2B 109 FC:n suurin sallittu kokonaismassa bensiinimoottorilla olisi aikoinaan ollut 3770kg ja dieselin 3843kg (ohjekirjan arvot).
Toisaalta ns "opintomatkalla" ihmetelty vuoden 68 fc-paloauto oli 3400kg kokonaismassalla, kun oma on 3600kg.

Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.
FC paloautoprojekti
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.11.2006, 10:56
landy:n Avatar
landy landy ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 522
Perusasetus

AKE hyväksyy vain tehtaan sallimat suurimmat painot. Tämä on syy miksi näin ei voi tehdä.

Vain maine kulkee edellä...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.11.2006, 22:06
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Lainaus:
quote:
erikoisilla korirakenteilla ja varusteilla voisi saada lisää, mutta nykyään noitten tehtaitten arvot määrää liikaa.

Noillahan lisätään vain omamassaa. Kokonaismassan nostoon tarvittais jämerämpi runko, tukevammat ripustukset ja tukevammat akselit, ja kaikki tyyppihyväksyttyä kamaa. Eli jos haluaa kuorma-auton niin ostaa sellaisen, jos haluaa lantikan niin samoin, ostaa sellaisen.

______________________
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.11.2006, 22:33
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Onhan noita tehty Australiassakin:

Land Rover Perentie, 2-akselisen kokonaismassa 3600 kg.



Ja kolmiakselisena 4840 kg.



Lisää:
http://www.csse.monash.edu.au/~lloyd...over/Perentie/


T, Antti
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Defender kuorma-autoksi hemi8 Tekniikka & Jutustelu 12 09.07.2007 13:25
1500 Suburban kuorma-autoksi? Tekniikka & Jutustelu 9 12.06.2006 18:58
m: landrover 110 rättikatto O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 13.03.2006 08:00
M: landrover 2A 1961 SWB 2.25b O/M/V Muut 0 11.11.2005 11:23
0-autoksi Pälkäneelle? offroadjouni Tapahtumat 10 02.07.2004 20:32


Sivu luotu: 05:05 (GMT +2).