![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() tojon peltihommista?eli mitenkä olette korjanneet kyseisen kohdan ![]() ![]()
__________________
kukkuu |
#2
|
||||
|
||||
![]()
off topic.
minkä kokosta tavaraa oot käyttäny rungossa??? oliko vaikea laittaa kohillee takapää,miten sait?? ois omassakin hjiissä takarungon ehjäys edessä. laita neliö putki... Läpi vaikka harmaan kiven |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Laita siihen putkipalkkia...
- - - - - - - - - - - - - #perillepääsy ei ole itsetarkoitus vaan matkanteko# SLCK Member #51 kayttaja@offipalsta.com cruiser60@luukku.com ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Joo neliöputkella tuli korjattua! Tähän vaan ei tullut enää omaa takaluukkua, joten putki on taempana kuin alkuperäinen palkki
![]() ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
tuosta takapään kohdillen laittamisesta (lmeisesti rungosssa), Läjässä vaan rula mitalla ja vaikkapa vatupassin suoruutta hyväksikäyttäen totetsin sen olevan 10 cm:n sisään noin sivusuunnassa. Että mahtuu pa-tankki rungon väliin. Suurenpaa tarkkuutta en mielestäni tarvinnut kun rungon takapää ei vaikuta kuin takapuskurin ja korin kiinnitykseen. Vaan ruuvvasinkin rungosta jo aikaisemmin irroitetut korin korvakot kiinni koriin kun koria laskettiin rungolle. "Joo, rälläkällä vähän tästä korvasta pois ja toiselle puolelle rakorautaa." Ja avot, kori on edelleen niinkuin on ollutkin, ainut että ruko kiemurtelee korin lattian alla. Puskurikin sattui koriin nähden oikealle kohdalle kun asenti sen viimeisenä ja porasi uudet reijät.
Jos on vetokoukku, sehän saisi tietysti olla keskellä autoa... Note! This message was posted anonymously! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mitenköhän muuten katsastusmies tulkitsee jo mätäkorjauksen yhteydessä vaihtaisi puol metrii rungon takapäätä ihan vaan 48 putkesta rakennettuun viritelmään. Sen pätkän päällä ei ole kuin taaimmaisen kopan kannakkeet ja puskuri tietty perässä. Tuleeko ongelma esim. vetokoukun kanssa vai pitääkö palkit olla aina mitoiltaan alkuperäistä vastaavat (vaikka putkesta saisi ehkä jopa vahvemman tai ainakin kevyemmän).
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
3mm ja metrimitan ja suorakulman kanssa kohilleen.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nelosen seinämä tuntu aika paksulta, mutta kun ei muuta ollu täällä päin hyllyssä. Kynnyskoteloksihan soveltuu se neliöpalkki. A-P Kotimainen diesel on jees!!! Kuvia: http://aph.1g.fi/kuvat/ |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tässä meikäläisen versio takarungon ehjäämisestä.
Ainevahvuus 5mm, mahtais japanin insinööri kusta hunajaa jos näkis unta niin paksusta teräksestä... Tehtiin tuoki iskariputki vähän tanakammasta tavarasta niin kestää "tärskyjä". Saumaa... Vetopisteet kestänee? Sinkitykseen viedään ku ehitään. Sit maali niskaan ja korin kimppuun. Saisko kuvia noista takalokasuojien toteutuksista kun pitäis semmoset rusnata? Joukkohaudassa et lepää yksin |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Hyvejä kuveja. Sama homma itellä työn alla, ootellu tässä että piha kuivuu.
______________________ Minä mistään mitään tiedä. Miesten lelut on kookkaita. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tartteeko sinkittyä maalata? Kiiluva runko tuninkia? A-P Kotimainen diesel on jees!!! Kuvia: http://aph.1g.fi/kuvat/ |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Itepokkasin 2mm pellistä sellaisen kotelon... tosin rakentelen berberiä...mut sama kohta kuiteskin. kuviakin olisi mut kun ei ole laittajaks.
-Ai pehmeetä vai ? Siin on toi maanvetovoima vaan vähän kovempi - |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Jauhesammutin aika hankalassa paikassa tilanteen tullessa. Hi.
MÖHKÖ Patrol Boar Project BY: OPA |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Mänöö jo ehkä vähän otsakkeen ohi, mutta maalausta suosittelevat sinkitsijät kevyesti kvartsihiekalla puhalletulle sinkkipinnalle.
"Kuumasinkitty pinta on hyvä maalausalusta.Jos maalikalvo vioittuu tai halkeilee iän myötä maalikalvon alla olevan sinkin korroosiotuotteet täyttävät halkeamat. Sinkin korroosiotuotteet eivät vaadi lisätilaa ruosteen tavoin, eivätkä siten irrota maalia, vaan sinkki ja maali tekevät yhteistyötä. Sinkki antaa teräkselle pitkän ja luotettavan korroosiosuojan ja maali suojaa sinkkiä ilmasto- ja kosteusrasituksilta." (lainattu www.kuumasinkitys.fi sivuilta) Eli siis raktoreihen ja kuorma-autojen rungoille tarkoitettua maalia/massaa niin paljon kuin se mukisemati vetää. Joukkohaudassa et lepää yksin |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Tojon 8" holet? | ariman | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.09.2007 15:10 |
O:tojon vanne | mauri | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 28.02.2007 22:42 |
M: tojon mek. vinssejä | arska4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.08.2006 19:03 |
m:tojon pois | hj | O/M/V Muut | 1 | 18.12.2005 13:31 |
m.tojon 2-H moottori | hj | O/M/V Muut | 2 | 24.07.2005 08:12 |