Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   tojon peltihommista? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=20850)

hj 17.04.2006 16:23

tojon peltihommista?
 
eli mitenkä olette korjanneet kyseisen kohdan

http://i5.photobucket.com/albums/y17...ti/tojo005.jpg

http://i5.photobucket.com/albums/y17...ti/tojo003.jpg


Rälläri 17.04.2006 20:23

off topic.
minkä kokosta tavaraa oot käyttäny rungossa???
oliko vaikea laittaa kohillee takapää,miten sait??
ois omassakin hjiissä takarungon ehjäys edessä.




laita neliö putki...


Läpi vaikka harmaan kiven

Käyttäjä 17.04.2006 20:35

Laita siihen putkipalkkia...

- - - - - - - - - - - - -
#perillepääsy ei ole itsetarkoitus vaan matkanteko#
SLCK Member #51
kayttaja@offipalsta.com
cruiser60@luukku.com
http://www.petrisimolin.net/gallery/...yttaja-sig.png

HJ65_85 17.04.2006 20:37

Joo neliöputkella tuli korjattua! Tähän vaan ei tullut enää omaa takaluukkua, joten putki on taempana kuin alkuperäinen palkki

http://static.petrisimolin.com/galle...lkkikuva16.jpg

http://static.petrisimolin.com/galle...kkikuva 20.jpg


17.04.2006 20:54

tuosta takapään kohdillen laittamisesta (lmeisesti rungosssa), Läjässä vaan rula mitalla ja vaikkapa vatupassin suoruutta hyväksikäyttäen totetsin sen olevan 10 cm:n sisään noin sivusuunnassa. Että mahtuu pa-tankki rungon väliin. Suurenpaa tarkkuutta en mielestäni tarvinnut kun rungon takapää ei vaikuta kuin takapuskurin ja korin kiinnitykseen. Vaan ruuvvasinkin rungosta jo aikaisemmin irroitetut korin korvakot kiinni koriin kun koria laskettiin rungolle. "Joo, rälläkällä vähän tästä korvasta pois ja toiselle puolelle rakorautaa." Ja avot, kori on edelleen niinkuin on ollutkin, ainut että ruko kiemurtelee korin lattian alla. Puskurikin sattui koriin nähden oikealle kohdalle kun asenti sen viimeisenä ja porasi uudet reijät.

Jos on vetokoukku, sehän saisi tietysti olla keskellä autoa...

Note! This message was posted anonymously!

mikjus 17.04.2006 21:07

Mitenköhän muuten katsastusmies tulkitsee jo mätäkorjauksen yhteydessä vaihtaisi puol metrii rungon takapäätä ihan vaan 48 putkesta rakennettuun viritelmään. Sen pätkän päällä ei ole kuin taaimmaisen kopan kannakkeet ja puskuri tietty perässä. Tuleeko ongelma esim. vetokoukun kanssa vai pitääkö palkit olla aina mitoiltaan alkuperäistä vastaavat (vaikka putkesta saisi ehkä jopa vahvemman tai ainakin kevyemmän).


hj 17.04.2006 21:32

3mm ja metrimitan ja suorakulman kanssa kohilleen.


A-P 18.04.2006 08:21

Lainaus:

quote:minkä kokosta tavaraa oot käyttäny rungossa???
oliko vaikea laittaa kohillee takapää,miten sait??
ois omassakin hjiissä takarungon ehjäys edessä.
Minä heppailin jo piirustusten mukaan 100*50*4 U-palkista rungon takapään. Piirustuksetahan on siellä korjaamo-ohjekirjassa (www.birfield.com). Tiijä sitten onko runko enää kaikkien näiden vuosien jälkeen uskollinen niille. (En o vielä sovittanu)
Nelosen seinämä tuntu aika paksulta, mutta kun ei muuta ollu täällä päin hyllyssä.

Kynnyskoteloksihan soveltuu se neliöpalkki.

A-P
Kotimainen diesel on jees!!!
Kuvia: http://aph.1g.fi/kuvat/

GaryBlade 18.04.2006 19:31

Tässä meikäläisen versio takarungon ehjäämisestä.
http://static.petrisimolin.com/galle...4-0473_IMG.JPG
Ainevahvuus 5mm, mahtais japanin insinööri kusta hunajaa jos näkis unta niin paksusta teräksestä...
http://static.petrisimolin.com/galle...4-0475_IMG.JPG
Tehtiin tuoki iskariputki vähän tanakammasta tavarasta niin kestää "tärskyjä".
http://static.petrisimolin.com/galle...4-0477_IMG.JPG
Saumaa...
http://static.petrisimolin.com/galle...4-0478_IMG.JPG
Vetopisteet kestänee?

Sinkitykseen viedään ku ehitään. Sit maali niskaan ja korin kimppuun. Saisko kuvia noista takalokasuojien toteutuksista kun pitäis semmoset rusnata?

Joukkohaudassa et lepää yksin

HJ60 19.04.2006 05:49

Hyvejä kuveja. Sama homma itellä työn alla, ootellu tässä että piha kuivuu.

______________________
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.

A-P 19.04.2006 08:16

Lainaus:

quote:Tässä meikäläisen versio takarungon ehjäämisestä.
Sinkitykseen viedään ku ehitään. Sit maali niskaan ja korin kimppuun.
Että on nättiä! Noita vinotukia mietin, josko ne olis putkesta tehny. BeeJiin vastaavaa piirtelin, takapalkki putkesta, runkoaisan päihin reiät joista läpi ja saumalla kiinni. Äh, ohi aiheen.
Tartteeko sinkittyä maalata? Kiiluva runko tuninkia?

A-P
Kotimainen diesel on jees!!!
Kuvia: http://aph.1g.fi/kuvat/

Latekki 19.04.2006 10:12

Itepokkasin 2mm pellistä sellaisen kotelon... tosin rakentelen berberiä...mut sama kohta kuiteskin. kuviakin olisi mut kun ei ole laittajaks.

-Ai pehmeetä vai ? Siin on toi maanvetovoima vaan vähän kovempi
-

OPA 19.04.2006 10:25

Jauhesammutin aika hankalassa paikassa tilanteen tullessa. Hi.




MÖHKÖ Patrol
Boar Project
BY: OPA

GaryBlade 19.04.2006 17:10

Mänöö jo ehkä vähän otsakkeen ohi, mutta maalausta suosittelevat sinkitsijät kevyesti kvartsihiekalla puhalletulle sinkkipinnalle.

"Kuumasinkitty pinta on hyvä maalausalusta.Jos maalikalvo vioittuu tai halkeilee iän myötä maalikalvon alla olevan sinkin korroosiotuotteet täyttävät halkeamat. Sinkin korroosiotuotteet eivät vaadi lisätilaa ruosteen tavoin, eivätkä siten irrota maalia, vaan sinkki ja maali tekevät yhteistyötä. Sinkki antaa teräkselle pitkän ja luotettavan korroosiosuojan ja maali suojaa sinkkiä ilmasto- ja kosteusrasituksilta." (lainattu www.kuumasinkitys.fi sivuilta)

Eli siis raktoreihen ja kuorma-autojen rungoille tarkoitettua maalia/massaa niin paljon kuin se mukisemati vetää.


Joukkohaudassa et lepää yksin


Sivu luotu: 22:02 (GMT +2).