Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.12.2005, 15:59
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

4runnerin kulutus nousi rajusti


Tietääkö joku seppä miksi runnerin kulutus nousi "yhtäkkiä" 18-22 l/100km seka-ajoa.
kone käy nätisti, kierrokset joutokäynnillä tosin 1100rpm.
kun ottaa öljykorkin auki,kierrokset putoaa nätinkuuloiseksi 800rpm
Kone 3.0 V6 172tkm.ajot ajettu lähes 100%sti takatuupparina.
onko jossain jonkinsortin tukos...huohotus...yms mitä täh häh???
Kiitos etukäteen.

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.12.2005, 16:47
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lamda anturi entinen.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.12.2005, 20:32
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

(OT) mitäs sinä yleensä sitten teet 4wd autolla ?

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.12.2005, 21:17
SoSo SoSo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.08.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.938
Perusasetus

Tuohon löytyy varmaan paljonkin vaihtoehtoja yks vois olla talvikausi!! Mikäs siinä on "normaali" kulutus ollut? Siis sulla ajossa ei se mitä ohjekirja lupaa..

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.12.2005, 00:26
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Milläs tommonen säätää tyhjäkäyntiään, onko siinä jonkinlainen ventiili/askelmoottori joka vois olla sönder? (tai likainen)Myös joku huohotinletku/putki vois olla tukossa? Ne tuntuvat sotkevan näiden nykykoslien käyntiä helposti.

Rangessa mulla tuli se lisäilmaventtiili hulluksi ja kulutus nousi 23litraan/100km ennenkuin sain venan vaihdettua. +tyhjäkäynti oli kroonisesti korkeahko. (3,9EFI)

Eihän tommonen bensankulutus voi olla normaalia, tuon valossa Rangetkin ovat taloudellisia...

AVRO-nyyminen

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.12.2005, 10:05
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tarkasta ensiks konehuoneesta onko imupuolella ilmavuotoja.
Ilmamäärämittari voi olla sökö, on muuten helvetin kallis, eikä todettavissa kotikonstein.
Lambda tossa jo mainittiinkin, sen lisäksi tarkasta pakoputkisto,jos siellä on reikä, mistä lambda saa happea haisteltavakseen,se menee sekaisin.
Sitten vielä katalysaattori voi olla paskana.
Öljykorkkihomma kuulostaa niin oudolta, että pelkään pahoin ettei näistä ohjeista ole apua.
Runnerin normaali kulutus sekalaisessa ajossa on n.13-15l /100km

HANHIVAARA

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.12.2005, 10:20
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

tuon polttoaine kulutuksen "mittauksen" aikana ajettu takatuupparina,4wd.tä tarvitsen kun 2wd ei riitä!
Eilen ajoa 120km ja kulutus 26L
Ennen "kylmiä" matka-ajossa pääsin jopa 10 l/100km ja kaupunki 13-15.
Täytyypä käydä letkut nyt ensimmäisenä läpi ja tutkia lisäilmaventtiili.
Alkaa vaan vituttaa kun ei vanhoilla autoasentaja papruilla tunnu olevan mitään virkaa kun tietämys loppuu/unohtunut...mutta onneksi on nämä sivut jossa asiallisia vihjeitä.


Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.12.2005, 11:58
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.875
Perusasetus

Lainaus:
quote:kone käy nätisti, kierrokset joutokäynnillä tosin 1100rpm.
kun ottaa öljykorkin auki,kierrokset putoaa nätinkuuloiseksi 800rpm
Ihan vaan mielenkiinnosta, miten tuo öljykorkin irroitus voi kierroksiin vaikuttaa?

-- Pajerolla metsien kuninkaaksi --

Nerd-O
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.12.2005, 12:04
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lambda ei vaikuta noin paljoa. Itse veikkaisin imuvuotoa ja palanutta pakoventtiiliä.
Omassa runnerissani oli kuvauksen mukaista häiriötä havaittavissa ja venttiilihän sieltä oli palanut, mutta käynti ei muuttunut miksikään. Moottorin vikavalo ei ilmeisesti pala? Jos lambda on kappaleina niin vikavalo syttyy.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.12.2005, 12:09
veejii:n Avatar
veejii veejii ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 17.06.04
Sijainti: Paimio
Viestit: 903
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:kone käy nätisti, kierrokset joutokäynnillä tosin 1100rpm.
kun ottaa öljykorkin auki,kierrokset putoaa nätinkuuloiseksi 800rpm
Ihan vaan mielenkiinnosta, miten tuo öljykorkin irroitus voi kierroksiin vaikuttaa?

-- Pajerolla metsien kuninkaaksi --

Nerd-O
Yksi vaikutuksen mahdollinen syy on se yleinen käytäntö että kampikammion huohotusletku on johdettu tuloilmakanavaan ja kun öljykorkki poistetaan, huohotuspaine/mahdollinen öljysumu "häviää" imusarjasta ja samalla kaasuttimen alipaineletkujen virranjakajaa säätävä vaikutus alipaineen muuttuessa ei ole välttämättä sama kun jos sinne imukanavaan tulee tuo huohotus.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rover 2,5 Tdi huohottaa rajusti Aki74 Tekniikka & Jutustelu 6 17.03.2008 05:25
Palkka nousi - ja verot myös tuska Rakas Päiväkirja 3 07.03.2008 21:49
Rankun perä nousi Niko Tekniikka & Jutustelu 13 06.01.2005 16:05
Nyt nousi hojo! Turbo Tekniikka & Jutustelu 36 25.05.2004 11:04


Sivu luotu: 14:44 (GMT +2).