Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.10.2005, 20:46
G-man G-man ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.10.05
Sijainti: Jämsä, Finland.
Viestit: 53
Perusasetus

Mahtuuko formula off road auto radalle??


Antakaas kommenttia mikä olis IHANNE raideleveys (renkaan ulkoreunaan) ja akseliväli noihin hiekkarinteisiin ja kisa radoille??

Ite ajattelin tehdä tuommosen 250 leveän jossa akseliväli 3,6m [u]onkohan liian iso modiin???</u>
itelläni on kuitenkin 190 leveet HURTH akselit joten offsetti ei menis mitenkään päättömäksi!!


Edited by - G-man on 19/10/2005 20:54:48

Edited by - G-man on 19/10/2005 21:36:13

Edited by - G-man on 19/10/2005 21:37:39

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.10.2005, 21:35
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Perusasetus

Ihanteista tiedä, mutta eikös noi spessuluokan autot ole yli 250 leveitä kisakunnossa? (en tullut mitanneeksi) Kun lapagummit lienee 18" leveillä vanteilla ja gummit on n. 0,5 m leveet..

Eipä ainakaan kuljetus busseihin mahtunu.

Stanut on sit kapeempia kun ei renkaita tarvinu irrottaa kuljetuksen ajaksi. Mahtuivat 260 leveelle kärrylle.

Pituus onkin sit vänkä juttu. Pitkä on mahastaan kiinni ja lyhyt katollaan..

Mut ihan hyvä et kysyit niin tulee (toikin) asia selvitettyä..

-Kaikki käy, jollei, laitetaan käymään-

Alkaen noista: Chevy K10 -80 GM350+th350+np205 & AMC Javelin -71 GM350+th350
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.10.2005, 21:52
JanneBlomgren JanneBlomgren ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Sipoo
Viestit: 995
Perusasetus

HURTH? Ans ku mää arvaan. Olet pistäny lihoiks Volkkari LT 4X4?
Mitään speksejä tiedossa kuten esim vetarin paksuus, välitys murroksen rakenne jne jne?



Kyllä jenkki on jees!

"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.10.2005, 22:24
G-man G-man ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.10.05
Sijainti: Jämsä, Finland.
Viestit: 53
Perusasetus

Joo, LT:stä on. En ole vielä purkanu enempiä mutta välitys on jossain 5,6 tietämillä ja lukot alipaineella. Vetonivel (kuulanivel kuten toyota ja mersu) on ainakin 120-130mm halkaisijaltaan, muuten putket ja perät on ihan inhimillisen kokoset.
Tosiaan tuo akselin leveys on sen 190cm joten autoon saa tarvittaessa leveyttä liki 270 ja silti luulen olkien kestävän??

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.10.2005, 22:33
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.475
Perusasetus

Mites jos teet käännettävät vanteet? Ulospäin levittävä foffiin ja sisäänpäin trialiin. Vaatii tosin äkkiä isoa vannekokoa tai pieniä jarruja.

/* Life Begins at 35" */
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.10.2005, 19:53
Big-Willys Big-Willys ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.05
Sijainti: Vantaa
Viestit: 128
Perusasetus

Ihanteista en tiedä, oma auto on 263cm renk. ulkoreunasta mitattuna. Mutta toi akseliväli
kuulostaa aika miehekkäältä!! Jos meinaat pelkkää foffia vetää niin kannattaa miettiä
vähän auton kääntymistä rinteessä. Mielestäni ainakin kaikki Special autojen akselivälit pyörii
2,5-3m välillä. Toki ei mikään sääntö kiellä tekemästä 3,5m akseliväliä! Ja jos mahdollista niin laita helvetissä niin paljon back spacea vanteisiin kun pystyy, säästää meinaan jonkun verran akseleita, kun hypätään korkealle ja kovaa.

Nobelin rauhanpalkinto sille, joka keksi ilokaasun!!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.10.2005, 11:35
G-man G-man ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.10.05
Sijainti: Jämsä, Finland.
Viestit: 53
Perusasetus

Mulla on pitkän G-Mersun runko aihiona josa akseliväli on vakiona n.270, en tiedä vaikka tekis vielä putkirungon kun alkas tuntuun että vois olla loppupelissä helpompi?? ehkä kandee sovitella tuo akseliväli tuohon 3 - 3,5 väliin, onhan se sit ajotyylistäkin kiinni et mikä sopii itelle.
Leveys näyttäs tulevan tohon 270 tietämille.

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.10.2005, 19:08
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Meitin willysterin aksulaväli muistaakseni siinä 280cm ja leveys laparenkailla on mittaamatta, mutta 35" boggereilla se mahtu hyvin 230cm leveeseen kärryyn. Lap gummeilla se leveys on ehkä jotain 240-250cm???




<center>---------------------------------------
--Nro 1 in, FORMULA OFF ROAD STANDARD 2005--

www.formula-offroad.fi

</center>

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
FORMULA OFF ROAD URHEILUKANAVALLA Tapahtumat 18 07.09.2007 18:10
OFF ROAD DRIVE -LEHDEN FORMULA OFF ROAD NUMERO myllis O/M/V Muut 7 15.02.2007 22:56
Formula Off Road VIDEOITA!! Jare Linkit 9 15.05.2006 20:00
Formula off road for FUN -B- Tekniikka & Jutustelu 13 19.10.2005 11:18
M: Formula Off Road kilpa-auto (valmis) Jare O/M/V Muut 0 05.04.2004 22:04


Sivu luotu: 18:16 (GMT +2).