Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Mahtuuko formula off road auto radalle?? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=14684)

G-man 18.10.2005 20:46

Mahtuuko formula off road auto radalle??
 
Antakaas kommenttia mikä olis IHANNE raideleveys (renkaan ulkoreunaan) ja akseliväli noihin hiekkarinteisiin ja kisa radoille??

Ite ajattelin tehdä tuommosen 250 leveän jossa akseliväli 3,6m [u]onkohan liian iso modiin???</u>
itelläni on kuitenkin 190 leveet HURTH akselit joten offsetti ei menis mitenkään päättömäksi!!


Edited by - G-man on 19/10/2005 20:54:48

Edited by - G-man on 19/10/2005 21:36:13

Edited by - G-man on 19/10/2005 21:37:39

SamiN 19.10.2005 21:35

Ihanteista tiedä, mutta eikös noi spessuluokan autot ole yli 250 leveitä kisakunnossa? (en tullut mitanneeksi) Kun lapagummit lienee 18" leveillä vanteilla ja gummit on n. 0,5 m leveet..

Eipä ainakaan kuljetus busseihin mahtunu.

Stanut on sit kapeempia kun ei renkaita tarvinu irrottaa kuljetuksen ajaksi. Mahtuivat 260 leveelle kärrylle.

Pituus onkin sit vänkä juttu. Pitkä on mahastaan kiinni ja lyhyt katollaan..

Mut ihan hyvä et kysyit niin tulee (toikin) asia selvitettyä..

-Kaikki käy, jollei, laitetaan käymään-

Alkaen noista: Chevy K10 -80 GM350+th350+np205 & AMC Javelin -71 GM350+th350

JanneBlomgren 19.10.2005 21:52

HURTH? Ans ku mää arvaan. Olet pistäny lihoiks Volkkari LT 4X4?
Mitään speksejä tiedossa kuten esim vetarin paksuus, välitys murroksen rakenne jne jne?



Kyllä jenkki on jees!

"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja

G-man 19.10.2005 22:24

Joo, LT:stä on. En ole vielä purkanu enempiä mutta välitys on jossain 5,6 tietämillä ja lukot alipaineella. Vetonivel (kuulanivel kuten toyota ja mersu) on ainakin 120-130mm halkaisijaltaan, muuten putket ja perät on ihan inhimillisen kokoset.
Tosiaan tuo akselin leveys on sen 190cm joten autoon saa tarvittaessa leveyttä liki 270 ja silti luulen olkien kestävän??


offroadjouni 19.10.2005 22:33

Mites jos teet käännettävät vanteet? Ulospäin levittävä foffiin ja sisäänpäin trialiin. Vaatii tosin äkkiä isoa vannekokoa tai pieniä jarruja.

/* Life Begins at 35" */

Big-Willys 20.10.2005 19:53

Ihanteista en tiedä, oma auto on 263cm renk. ulkoreunasta mitattuna. Mutta toi akseliväli
kuulostaa aika miehekkäältä!! Jos meinaat pelkkää foffia vetää niin kannattaa miettiä
vähän auton kääntymistä rinteessä. Mielestäni ainakin kaikki Special autojen akselivälit pyörii
2,5-3m välillä. Toki ei mikään sääntö kiellä tekemästä 3,5m akseliväliä! Ja jos mahdollista niin laita helvetissä niin paljon back spacea vanteisiin kun pystyy, säästää meinaan jonkun verran akseleita, kun hypätään korkealle ja kovaa.

Nobelin rauhanpalkinto sille, joka keksi ilokaasun!!

G-man 21.10.2005 11:35

Mulla on pitkän G-Mersun runko aihiona josa akseliväli on vakiona n.270, en tiedä vaikka tekis vielä putkirungon kun alkas tuntuun että vois olla loppupelissä helpompi?? ehkä kandee sovitella tuo akseliväli tuohon 3 - 3,5 väliin, onhan se sit ajotyylistäkin kiinni et mikä sopii itelle.
Leveys näyttäs tulevan tohon 270 tietämille.


Jare 23.10.2005 19:08

Meitin willysterin aksulaväli muistaakseni siinä 280cm ja leveys laparenkailla on mittaamatta, mutta 35" boggereilla se mahtu hyvin 230cm leveeseen kärryyn. Lap gummeilla se leveys on ehkä jotain 240-250cm???




<center>---------------------------------------
--Nro 1 in, FORMULA OFF ROAD STANDARD 2005--

www.formula-offroad.fi

</center>



Sivu luotu: 23:38 (GMT +2).