Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.09.2015, 17:08
cherokee 2.5td cherokee 2.5td ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 36
Perusasetus

Vetoakselin nivel


Pitäis saada Cherokee XJ vetoakselin nivel vaihdettua. Ristikon laikalla paloiksi panin mut ne laakerikupit ei lähde ruuvipenkissäkään mihinkään. Tuleeko se kuppi molempiin suuntiin läpi ja onko prässi ainoa keino irrottaa ja uusi nivel paikalleen saada?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.09.2015, 18:07
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Tulee molempiin suuntiin, kunhan sisäpuolinen sokka on poissa!! Prässillä lähtee, ruuvipenkki ei välttämättä riitä/kestä... Ensimmäiset viisi vuotta yrittäjänä itse käytin pelkkää ruuvipenkkiä, se tosin on varmaan nähnyt WWII:n, oli se senverran vanha jo kun se Postin Konalan romulavalta aikoinaan dyykattiin (on tallessa vieläkin), sitten ostin prässin...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.09.2015, 18:13
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cherokee 2.5td Näytä viesti
Pitäis saada Cherokee XJ vetoakselin nivel vaihdettua. Ristikon laikalla paloiksi panin mut ne laakerikupit ei lähde ruuvipenkissäkään mihinkään. Tuleeko se kuppi molempiin suuntiin läpi ja onko prässi ainoa keino irrottaa ja uusi nivel paikalleen saada?
Lähtee ne. Sopivan kokoinen hylsy ja sopivankokoinen moska sekä alle kakkosnelonen pehmikkeeksi. Irrotusöljyä hiukka saumaan ja pauketta. Irtoaa, mutta toki prässi olisi sivistyneempi...
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.09.2015, 21:21
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.441
Perusasetus

..ja sitten vielä muistaa sillä lekalla mätkiessä, että noi vetarin korvat voi ihan oikeasti saada vääntymään jos ristikko on jumissa. Jos on pilkkonut ristikon osiin, niin paras tapa olisi riittävän tukeva vastinkappale mihin vetarin korva nojaa, ja sopivalla hylsyllä (useimmat 18mm/ 19mm hylsyt ok) sitten haluamallaan metodilla puskee kupin ulos toiselta puolelta.

Se sopiva metodi voi olla järeä ruuvipenkki (itseltä joskus halkaisin yhden Motonet/ Biltema/ Bauhaus- laatuisen kiinanpaskan ), prässi tai ~5kg moska/ leka. Vasara tahtoo olla huono, ei oikein saa riittävää iskuvoimaa että lähtisi kupit liikkeelle..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.09.2015, 21:25
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Saa vasaralla voimaa, se on vaan liian hetkellistä, prässillä saa tasaisen paineen...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.09.2015, 21:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.441
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Saa vasaralla voimaa, se on vaan liian hetkellistä, prässillä saa tasaisen paineen...
...mutta isommalla vasaralla (moska/ leka) saa enemmän hetkellistä voimaa Prässi toki on paras ja nopein. Viimeksi turasin autotallin lattialla reilusti yli tunnin kahden vetarin ristikon vaihdossa, prässillä olisi ollut vartin homma
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.09.2015, 00:22
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
...mutta isommalla vasaralla (moska/ leka) saa enemmän hetkellistä voimaa Prässi toki on paras ja nopein. Viimeksi turasin autotallin lattialla reilusti yli tunnin kahden vetarin ristikon vaihdossa, prässillä olisi ollut vartin homma
nopein tapa irrottaa jotain on terävä napautus, nopeus= voima. eli tyyliin timpurin vasara joka on suunniteltu et rennolla liikkeellä tulee ÄLYTÖN paukku osumapäähän on kaikkein paras jos jotain on oikeesti kiinni. prässillä toki, mut 10t tarviaa samaan, mitä timpurin vasaralla saa hoidettua kertanapsulla toki sillä vasaralla kun napsauttaa vika paikkaan, ni tasan hankaloitu hommat, tosin prässikin ku lipsahtaa, ni osat on entisiä, et miten kukaki tykkää tehä
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.09.2015, 00:19
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
..ja sitten vielä muistaa sillä lekalla mätkiessä, että noi vetarin korvat voi ihan oikeasti saada vääntymään jos ristikko on jumissa. Jos on pilkkonut ristikon osiin, niin paras tapa olisi riittävän tukeva vastinkappale mihin vetarin korva nojaa, ja sopivalla hylsyllä (useimmat 18mm/ 19mm hylsyt ok) sitten haluamallaan metodilla puskee kupin ulos toiselta puolelta.

Se sopiva metodi voi olla järeä ruuvipenkki (itseltä joskus halkaisin yhden Motonet/ Biltema/ Bauhaus- laatuisen kiinanpaskan ), prässi tai ~5kg moska/ leka. Vasara tahtoo olla huono, ei oikein saa riittävää iskuvoimaa että lähtisi kupit liikkeelle..
ne korvakot kantsii olla aina pöytää tai penkkiä vasten jos menee moskapelissä irrottelemaan, noissa japsimaastureissa kestää hakata vaikka lattiaa vasten, mut nuo alulelut ei moista kestä. tai emt onko jeepin korvakot alumiinia tai mitä ovat, mut sillon kun avarsin niitä niin ihan puukolla ois voinu vuolla lastua pois.. eli kantsii tukee ne korvat, otti sit ihan millä tahansa, se prässi meinaan ruttaa viellä herkemmin ne, jos ei ala irtoilemaan. eka irrotinta reilusti, sit venailee rauhassa, oikee hylsy kohalleen ja napauttaa pajavasaralla, jos ei tapahu liikettä ni lisää straippia ja oottelua, ajastaan ne likoo irti, voi ne laittaa vaik löpöön yöksi virumaan jos ei ole kiire. kieroilu ei oo väärin, jos ei tartte käyttää voimaa, jeepin remppaaminen on vähä niiku neitsyttä vonkailis
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vetoakselin rasvat SunFire Red Tekniikka & Jutustelu 10 13.08.2014 16:39
Vetoakselin lyhennys ? HJ-Heikki Tekniikka & Jutustelu 18 12.09.2012 22:18
Ostettu Toyotan mekaanisenvinssin ja kardaanin välinen nivel "murtosokka nivel" karppa2 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 27.09.2011 16:56
Vetoakselin tekijöitä ? pee Tekniikka & Jutustelu 3 27.08.2011 17:23
defenderin vetoakselin boorit ramo79 Tekniikka & Jutustelu 9 29.01.2007 06:01


Sivu luotu: 15:07 (GMT +2).